Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Hallo mensen,

Ik ben voor de lokale omroep bezig, met een server. Nou wil ik graag die server ook laten streamen naar een externe shoutcast server.

Op de server staat Debian Lenny.

Dus ik wil graag dat de geluidskaart de input gaat streamen naar een externe shoutcast server.

Ik heb wat op internet rondgekeken, voor programma/tool die dat kan doen, maar ik kan zo 1,2,3 niks vinden.

Hebben jullie misschien een idee?

Durk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Met de shoutcast software die shoutcast zelf levert lukt het niet?

Waar heb je hulp mee nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Ik zoek dus iets, die de line-input kan streamen naar een externe server.
Dus een programma die de line-input encode en daarna naar de externe shoutcast server streamt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Kom je hier verder mee?
https://wiki.ubuntu.com/DJPlayWithShoutcastHowto

DJPlay gebruiken om te encoden naar mp3, en vervolgens met die howto naar een shoutcast server streamen.
Wellicht oude software, maar dat is het idee waarnaar je op zoek naar moet gaan.
2 programma's. 1 programma welke de inkomende microphone input omzet naar een mp3 stream.. en een programma welke deze dit naar shoutcast streamt.

En zo zullen er wel tig andere uitleg pagina's zijn.
Gebruik de juiste termen en googlelen maar (microphone, stream, shoutcast, linux).

Desnoods ga je zoeken naar linux en radio.. genoeg mensen die thuis hun eigen radiozender streamen naar shoutcast.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 24-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Met gstreamer moet dat in 1 regel kunnen. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar met deze site kwam ik hier op uit:
code:
1
gst-launch-0.10 alsasrc ! audioconvert ! vorbisenc ! oggmux ! shout2send ip=192.168.1.2 port=5000

Dit levert OGG output, als je MP3 wilt moet je even googleen hoe je dat doet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Darkice. Kan AAC, MP3, OGG e.d. encoderen en naar een Icecast of Shoutcast server sturen. Gebruik het al een tijdje voor mijn streams.

Voor zover ik weet gewoon via apt-get in Debian en Ubuntu te installeren. Beschikbare codecs hangen wel van de repositories af. Voor Ubuntu staat het pakket gewoon in multiverse dus MP3 support zonder gedonder met compileren en vage foutmeldingen. :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pitchfork + mpd

draai deze zelf ook

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

himlims_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:19:
pitchfork + mpd

draai deze zelf ook
MPD gaat niet je line-in streamen voor zover ik weet ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is wel mogelijk, vriend van me doet 't met zijn piraat zender, die broadcast hij op die manier door

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1