Skype internet telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik ga binnenkort studeren. Ik ga dan bij een kennis intrekken, en ik denk dat het misschien handig kan zijn om een eigen vaste telefoon te hebben. Nu weet ik al dat er telefoonnummers aan Skype accounts kunnen worden gebonden, en ik heb gehoord over telefoons waar Skype op draait die direct op het internet kunnen worden aangesloten, zodat die niet via de computer hoeft te werken. Nu ben ik een flinke zoektocht gestart, maar het enige wat ik kan vinden zijn de Topcom Webtalker 5000 en 6000, die behoorlijk aan de prijs zijn.
De rest van de telefoons die ik vind zijn gewoon balkjes met wat computer randapparatuur erin. Die zijn dus niet in mijn internetpoort te proppen en vallen dus bij voorbaat uit de boot. Is er naast die Webtalker nou echt geen andere serie te vinden, of ben ik nou gewoon verschrikkelijk dom als het om googelen gaat?
Ik zat zelf te denken aan producten van een paar tientjes, niet iets in de 100 euro, want zoals het er nu naar uit ziet kan ik niet eens studeren omdat ik geen idee heb waar ik het geld vandaan haal.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee, in die prijsrage is dat er niet voor skype. (wel die USB telfoons, die gewoon een kleine geluidskaart op USB zijn)

Je kunt wel 2e hand een router met voip mogelijkheden vinden en dan via voipbuster bellen.

http://www.voipbuster.com/nl/sip.html
voip router op marktplaat

Vroeguh hadden we 1telfoon per studentenhuis ....

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 24-04-2010 11:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 14:55
Er waren hele mooie van Linksys (iPhone 300 en 330 bijvoorbeeld) en van Belkin maar beide zijn helaas niet meer in de handel.
leuk_he schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:48:
Vroeguh hadden we 1telfoon per studentenhuis ....
Niet echt relevant... Nog meer vroegah had alleen de huisarts, de pastoor en de ziekenzuster een dorp verderop de telefoon...

[ Voor 53% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2010 11:50 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook naar Sip- apparatuur kijken. (Voptelefoon of Ata met normale decttelefoon). Dan kun je bij budgetphone een nummer nemen voor 10 euro per jaar of bij voipbuster voor 1,20 als het niet per se een geografisch nummer hoeft te zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zal straks eens kijken wat ik met zo'n router met voip/sip mogelijkheden kan.
Ik denk dat het belangrijkste is dat ik een nummertje op een (overheids-)website her en der kan invoeren, en af en toe kan worden gebeld thuis. Geen idee nog hoeveel ik het in de praktijk nodig zal hebben, maar over toekomstige dingen kan je moeilijk een uitspraak doen. Nu lijkt het handig, en dat tientje per jaar kan ik bestw el missen.

[ Voor 60% gewijzigd door Amanoo op 24-04-2010 11:59 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of als je een smartphone met wifi hebt kun je ook dat gebruiken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Helaas, het is al een wonder dat mijn Alcatel gprs heeft.
Ik heb nog een "ouderwetse" mobiel, zo een met een klein schermpje en een kansloos VGA-cameraatje.
Maar meer dan eens in de week sms'en doe ik er toch niet mee.

EDIT:
Mijn vader komt nu net met een Webtalker 5000 aanzetten die hij al heel lang had maar waarmee hij nooit iets doet en die ik wel mag mee nemen. Dat versimpelt de boel aardig. Het binden van een nummer aan een skype account zal verder de moeite niet zijn. Ik kan dat zelf wel uitvinden, en anders zijn er nog wel mensen waarvan ik weet dat zij zo'n nummer hebben. Geen nut om dat hier te vragen dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Amanoo op 24-04-2010 23:21 ]

Pagina: 1