Windows 2008 sluit onverwacht af (event 6008)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem met een Windows 2008 server, maar ik heb eigenlijk geen verstand van die dingen. De server sluit op onverwachte tijdstippen af en herstart zichzelf dan. In het systeem logboek staat dan het volgende:
De vorige afsluiting van het systeem om 13:58:16 op 23-4-2010 is onverwacht gebeurd.
Maar rond 13:58 staan er geen gebeurtenissen in welk logboek dan ook. De enige melding die wel regelmatig verschijnt voor zo'n onverwachte afsluiting is deze:
Naam: MSSQL$SBSMONITORING
Id: 17401
Server resumed execution after being idle 505 seconds: user activity awakened the server. This is an informational message only. No user action is required.
Maar niet altijd nadat dit event gebeurt sluit de server af.

Heeft iemand een idee? Of een tip waar ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat voor hardware heb je ?
Ik heb zoiets weleens bij een HP server gehad, bleek een vage error te zijn waarbij een firmware op het moederbord geladen moest worden en daarna was het opgelost.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet toevallig de Hyper-V rol geinstalleerd?
Windows Server 2008 may restart unexpectedly when you open the Hyper-V manager console to manage virtual machines

Verder vind ik een hoop andere links als ik dat event id door google haal. Die ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een HP ProLiant DL380 G6. Ik zal eens zoeken of ik iets HP specifieks kan vinden. Hyper-V is niet geïnstalleerd.

Ik heb inderdaad al wat gezocht op Google. Veel dingen kon ik al uitsluiten. Ik vond ergens een support pagina van MS waarin werd aangeraden de wachtwoordbeveiliging van de screensaver af te halen, dat heb ik nu gedaan. Verder meldde iemand ergens dat je in Energiebeheer alle energiebesparende opties uit moest zetten, dus de enige die nog aan stond (monitor uit na 20 minuten, maar er hangt toch geen monitor aan) heb ik ook uit gezet. Deze dingen konden namelijk een shutdown triggeren.

Sindsdien is er nog geen onverwachte afsluiting geweest, maar dat is wellicht ook nog te kort. Ik ga het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard kun je ook de reboot on error uitzetten zodat je tenminste kan zien of het een BSOD is of een power failure/hardware fail.
En in dat laatste geval: check je ILO2 logs eens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1