Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Beste Medetweakers,

Ik heb een nieuwe pc gekocht een maandje geleden. Het gaat hier om de HP Pavilion p6320nl.
Standaard heeft deze pc geen wireless ondersteuning, dus heb ik er een draadloze netwerkkaart ingebouwd.

Ik gebruik dus windows 7, maar ben er alles behalve tevreden over. Ik heb heel veel last van plotselinge vastlopers. Ik kan dan niks doen. Keyboard shortcuts werken niet, muis werkt niet. De enige optie is resetten.

Ik heb alle drivers geïnstalleerd en ook nog een HDD firmware update uitgevoerd en nog steeds blijft de pc vastlopen. Ik heb meerdere virusscans gedaan, windows update uitgevoerd etc. Niks helpt.
Ik heb het idee dat het aan de wireless kaart ligt, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Er staat momenteel een dual-boot op met Ubuntu, en Ubuntu vertoond geen enkel probleem.

Suggesties?
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, als je zelf de wireless kaart vermoed, dan zou je natuurlijk ook kunnen controleren wat er gebeurt als je 'm eruit laat (een dag ofzo, en dan je ding doen).

Nog mooier zou zijn als je bij het vastlopen kijkt wat de oorzaak is door te gaan debuggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Ik heb net ook nog een Bios update uitgevoerd en het lijkt alsof het probleem nu is opgelost.
Nog even afwachten want hij kan ook na een uurtje weer vastlopen.
alt-92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:56:
[...]

Nou, als je zelf de wireless kaart vermoed, dan zou je natuurlijk ook kunnen controleren wat er gebeurt als je 'm eruit laat (een dag ofzo, en dan je ding doen).

Nog mooier zou zijn als je bij het vastlopen kijkt wat de oorzaak is door te gaan debuggen.
Als die weer vastloopt dan ga ik kijken of die dat ook doet zonder netwerkkaart.

Ik heb een punt ontdekt waar die standaard vastloopt. Als ik Counter Strike 1.6 opstart en naar de serverlijst ga.

Btw. Ik gebruik de 64 bit versie.