Toon posts:

HD5850 icm Asus A8R32 MVP DeLuxe moederbord - Start Niet Op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de Sapphire HD5850 Toxic videokaart als vervanger voor mijn 1900XT.
Ik heb het Asus A8R32 MVP DeLuxe moederbord.
Echter krijg ik de HD5850 niet aan de praat op dit moederbord. Beeldscherm blijft zwart.
Nu heb ik op een ander forum gelezen dat het blijkbaar kan voorkomen, ondanks dat het niet het geval zou mogen zijn, dat sommige oudere moederborden niet overweg kunnen met de nieuwe PCI-E 2.0 standaard.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of van gehoord?

ps. De voeding is 550 watt wat niet echt overhoudt maar meer dan voldoende zou moeten zijn voor deze videokaart.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:13
Hoeveel A op de 12V lijn?
Welke merk en type voeding?

Wat is de rest van je config?

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:36:
ps. De voeding is 550 watt wat niet echt overhoudt maar meer dan voldoende zou moeten zijn voor deze videokaart.
Met een 80+ certificated voeding van een fatsoenlijk merk zou dit inderdaad ruim voldoende zijn.
Maar als je een of ander C-merk voeding hebt, dan zou die weleens niet voldoende kunnen zijn aangezien sommige vaak al over z'n nek gaan tussen de 350 en 400 watt (terwijl er wel heel leuk 550w op geschreven staat :P)

Verwijderd

Gebruik zelf een 520w CM Real Power voor mijn Toxic 5850. Geen problemen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:19

Format-C

Tracing Rays

Ik vrees dat het aan je moederbord ligt. En aan het feit dat het een PCI-e 1.0a slot heeft. Ik denk dat dit 1 van de weinige moederborden is die niet compatible is met de nieuwste PCI-E 2.0 kaarten. (Zijn in het verleden artikelen geweest die dit item aan de kaak stelden, en ASUS had een aantal moederborden die problemen hadden met de, officieel wel ondersteunde, backwards compatibility)

Daar komt nog eens bij dat het een s939 moederbord is, uit 2006, 4 jaar oud dus. Wat inhoudt dat er alleen CPU's opkunnen die eigenlijk te traag zijn voor een dergelijke videokaart. Dus ook al zou ie werken, het maximale haal je er bij lange na niet uit.

De snelste CPU die erop kan is naar mijn weten een FX60 of iets in die trant, en zelfs die gaat de HD5850 enorm bottlenecken.

Ik denk dat het tijd is om de rest ook te upgraden.

Edit:

pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Ben je voor 325 euro weer up to date. Maar het kan natuurlijk ook goedkoper. Zoek hier anders eens wat rond:

[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010
Complete Systemen & Laptops

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 24-04-2010 07:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Format-C
thx voor het antwoord. Ik had idd al het vermoeden dat het aan het moederbord zou liggen.
Iig een goede reden om ook de rest van het systeem eens te vervangen.
Ik zal eens gaan snuffelen.

Drijfhout
Het betreft een OCZ Voeding die ik recentelijk nog heb moeten aanschaffen omdat de vorige de geest gaf 8)7.

Mr. Joker
De rest een AMD Athlon X2 4800+ (Toledo)
2 GB Corsair geheugen
Creative SoundBlaster X-Fi geluidskaart
2*80 GB Raptor schijf (RAID) + 80 GB schijf

Iedereen bedankt
Pagina: 1