Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail forwarden via linux homeserver?

Pagina: 1
Acties:

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik ben een paar uur bezig rondkijken op internet om een manier te vinden om mails van hotmail naar gmail te forwarden. Hotmail ondersteund dit niet zelf dus ik moet ze ophalen met mn server (xubuntu headless) en vervolgens doorsturen. Ik heb een basic kennis van hoe emails algemeen rondgaan, maar nu krijg ik termen als MDA, MTA en MUA voor mn kiezen, en linux is me ook vrij nieuw.
Ik begeef me een beetje in diep water en zou het fijn vinden als iemand kan zeggen in grote lijnen welke typen software mn server nodig heeft.

Tot zover heb ik fetchmail en exim geïnstalleerd. Het is me met fetchmail gelukt mn hotmails op te halen: er komt een bestand in /var/mail/ te staan met mn gebruikersnaam, dus een groot lang bestand met alle mails en gekke tekens.
De bedoeling was om het naar gmail (liefst niet als 1 lange mail) te sturen, mijn vraag is moet ik dit in het exim (de MTA) config instellen of in de fetchmail config? Of iets anders?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 20:43

w.l

Gmail kan ook via pop3 email van hotmail ophalen:

Settings --> Accounts and Import --> Check email using pop3

[ Voor 10% gewijzigd door w.l op 24-04-2010 01:30 ]

• jayvol09
Kee dat scheelt, doet ie dat ophalen regelmatig?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
jayvol09 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 02:08:
elke keer als er een mail binnen komt? ben hier neit zeker van aangezien ik het pas een dag gebruik. T is namelijk geen imap waardoor ik niet met zekerheid kan zeggen of de mail naar gmail wordt gepushed.

Macbook Pro 15" 

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:03
ga naar je hotmail, klik dan rechts bovenin op je naam, dan jou account weergeven.

Ga dan naar: windows live opties, en klik dan op email.

3de optie bij account beheren is mail doorsturen vanaf hotmail naar je gmail

who put a "stop payment" on my reality check

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 20:43

w.l

jayvol09 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 02:08:
Ophalen doet hij 1x per uur maar je kan in google labs 'Refresh POP accounts' op enable zetten. Hiermee krijg je een knop 'refresh' in je inbox waarmee je nieuwe email kan laten ophalen.
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 02:41:
ga naar je hotmail, klik dan rechts bovenin op je naam, dan jou account weergeven.

Ga dan naar: windows live opties, en klik dan op email.

3de optie bij account beheren is mail doorsturen vanaf hotmail naar je gmail
Als ik dit doe krijg ik de volgende melding:

Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw.

[ Voor 43% gewijzigd door w.l op 24-04-2010 12:52 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

w.l schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:38:

Als ik dit doe krijg ik de volgende melding:

Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw.
Klopt, maar daar is een trucje voor. Even googlelen en je vindt hem.
Via gmail je hotmail op laten halen is echter makkelijker.

• jayvol09
Gaat de reply(op een binnengehaalde email) dan ook via de smtp van hotmail, of die van gmail?

[ Voor 18% gewijzigd door jayvol09 op 24-04-2010 14:56 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als je op de gmail site zit uiteraard via de smtp van gmail.
Als je op de hotmail site zit uiteraard via de smtp van hotmail.

Heb je een mail client op je pc dan kan je kiezen.
Pagina: 1