[Exchange 2007] Beveiligings probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb even een korte vraag. Ik heb zojuist Exchange 2007 geïnstalleerd op mijn thuis test server. Nu heb ik alles ingesteld en het werkt erg goed. Heb de juiste MX records van mijn domein laten verwijzen naar mijn thuis server en heb poort 25 open gezet voor het versturen van mail. Tevens heb ik een smtp connector in Exchange aangemaakt. Zoals gezegd, het werkt perfect, zelfs OWA icm mijn mobiel. Nu vraag ik mij alleen af of mensen nu niet zomaar mijn mailserver kunnen gebruiken om te mailen ofzo, of om mijn server te misbruiken? Ik Heb die narigheid namelijk in het verleden een keer gehad en toen heb ik 3 weken zonder internet gezeten (Provider heeft me toen afgesloten) Wat zijn dingen die ik echt even goed in de gaten moet houden. Ik durf mijn server nu amper aan internet te hangen. Ik zit mij Tele2 trouwens. Alvast bedankt voor het meedenken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:08

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Er zijn sites die kunnen testen of je een open relay bent. Als dat namelijk het geval is kan iedereen mails (spam) via jouw server versturen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volg de openrelay guide's en test de dingen :)
genoeg over te vinden via google.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
CAP-Team schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:43:
Er zijn sites die kunnen testen of je een open relay bent. Als dat namelijk het geval is kan iedereen mails (spam) via jouw server versturen.
Deze site is daar erg goed voor en is van Microsoft zelf:
Microsoft Exchange Server Remote Connectivity Analyzer

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij is dat meer om te troubleshooten op connectivity issues...en niet op open relay? OF zie ik iets over het hoofd?

Ik gebruik altijd http://www.spamhelp.org/shopenrelay/

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.