Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:29
Ik had een WNR2000 waar ik heel tevreden mee was. Ben overgestapt naar Ziggo alles in 1, 50/5.

Wilde dan ook maar een nieuwe router om er zeker van te zijn dat daar geen bottleneck zou zitten. Ben voor de WNDR3700 gegaan maar deze geeft problemen. Om de zoveel tijd is het gewoon niet mogelijk om te verbinden, router moet dan uit en aan... in het grote WNDR3700 topic heb ik het exacte probleem gepost voor degenen die geinteresseerd zijn. Heb hem ook geruild, maar een nieuwe exemplaar doet exact hetzelfde.

Hoe dan ook, ik wil af stappen van Netgear. Ik zoe nu dus een vervanger voor de WNDR3700 die geen bottleneck zal zijn voor mijn Ziggo verbinding, heb thuis N en G clients. Het draadloze bereik moet zo groot mogelijk zijn... op zolder moet er ook snel stabiel verbinding te maken zijn.

Moet ik voor een Apple airport extreme gaan of een D-Link 665? Of is er iets nieuws op de markt die minimaal even goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Om het is even bot te zeggen... Dan doe je volgens mij zelfs iets niet goed.
Ikzelf heb er een en eigenlijk al mijn vrienden ook en die hebben er nooit problemen mee, zelfs niet nu er hier in Den Haag de snelheid naar 120/10 is gegaan. Enige bottleneck die wij ervaren is de 802.11n maar ja, die is er ook niet voor gemaakt om 120Mbit te kunnen verstoken op 10 meter.

Wat zijn je problemen precies? Zou beetje jammer zijn als je iets anders koopt en je met precies hetzelfde gaat zitten... En nee, ik ben te lui om te gaan zoeken in het andere topic aangezien je hier je vraag stelt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2010 08:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Het probleem:

- bekabeld geen enkel probleem en volle snelheid met Ziggo alles in 1. (50/5)
- wireless met netbook (gclient) verbinding met volle snelheid, stabiele 54G verbinding tot aan zolder toe

Maar:

Zodra ik verbinding maak met de WN111 wireless N adapter (of op de desktop of op mijn netbook) zakt de verbinding heel erg snel weg. Ik zit nu in mijn slaapkamer op de 1ste met de netbook en N client en de verbinding schommelt tusse 11Mbps naar 54Mbps, dus verre van stabiel. Haal ik de WN111 er uit, heb ik direct weer een stabiele verbinding met de ingebouwde wireless kaart. Met mijn oude WNR2000 had ik op zolder zelfs een stabiele verbinding (rond de 110Mbps), met de nieuwe router dus niet meer.

Ik heb inmiddels ook de laatste driver geinstalleerd maar dit maakt geen verschil, andere kanalen geprobeerd maar maakt ook geen verschil. Ik heb het sterkste signaal in de buurt, gemeten met Inssider, op zolder meet de Netgear smart wizard stabiel 66% sterkte maar schommelt de verbinding dus ook rond de 11Mbps.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Edit: Oja, mijn systemen draaien Windows 7, gebruik WPA2-AES, Radio's op 130 of 300 maakt geen verschil, wel of geen beveiliging ook niet. Maar goed, met de oude router op hetzelfde systeem dus gewoon een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
En als je je N radio nou eens op 2.4 zet ipv de 5?
Kijk ook eens met verschillende kanalen; soms zitten je buren op exact hetzelfde kanaal en vertraagt dat enorm.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Verschillende kanalen, alleen de 2.4 radio aan, maakt allemaal niet uit.

Met de WNR2000 geen problemen, maakt dan ook echt geen moer uit welk kanaal ik gebruik. Verbinding is altijd stabiel.

Ohja, beide 3700's die ik hier nu heb gehad hadden het probleem dat ik om de zoveel tijd gewoon geen verbinding kon maken. Na enige tijd kostte het zichzelf
op, of je zette het ding uit en aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

mwoah Netgear heeft nog wel meer vreemde issues. het hoeft echt geen user error te zijn. Zo gaat bij mij om de zoveel tijd (enkele weken) gewoon de router over de zeik.

Ik krijg een soort van buffer overflow ofzo want pc's willen dan ineens heel moeilijk connecten naar een site. reset ik de modem dan is het probleem weg. En dit heb ik met een 3500. Ik zit zelf dus ook te kijken naar een nieuwe router te kijken. Tot nu toe ziet de Draytek 2130N er wel interresant uit net als de TP-Link TL-WR1043ND en de Saneo ESR-9850 en de D-Link A655 en A825. Ik denk dat ik gewoon een gok ga maken en voor een zacht prijsje een 9850 ga zoeken want wat ik vreemd vind is dat die router in de US 50 dollar kost en in nl 90 euro :(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Vandaag de 3700 maar voor een Airport Extreme geruild. DEze zojuist aangesloten en het draait meteen stabiel, ik heb nog geen verbindingsproblemen gehad.

Maar wat meteen een heel stuk beter is, is het draadloze bereik! Op zolder komt het signaal nu een stuk beter binnen en maak ik met de Netgear N adapter een stabiele connectie van 72Mbps. Down en upload vanaf zolder 15/4.5 (speedtest.nl)

Met de netbook waar een G adapter in zit haal ik dit in de woonkamer, waar de airport staat, ook.
Pagina: 1