Toon posts:

SLI met GTA IV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb sinds kort dit systeem:

Moederbord: Asus Crosshair II Formula
Processor: AMD Phenom II x4 955 @ 3.5Ghz
Processor koeler: Scythe Katana 3
Kast: Coolermaster Elite 334
Voeding: Coolermaster Silent pro 700M
Videokaart: 2x Asus EN250GTS 1GB

Dit zijn alle primaire zaken dacht ik zo.

Het probleem nu, is dat ik GTA IV graag wil spelen met SLI aan! ( wat dus niet wil)

Begin: Toen mijn onderdelen thuis waren bezorgt ging ik diezelfde middag alles monteren en installeren.
Toen het eenmaal klaar was deed ik de pc aan en alles werkte perfect, gelijk wat spelletjes getest waaronder GTA IV, toen ik eenmaal bij GTA IV aangekomen was werkte die niet met SLI (toen werkten mijn videokaarten op driverversie 196.21)

Ondertussen heb ik research gedaan naar hoe het kon dat GTA IV niet optimaal werkte met mijn 2 videokaarten,
Toen kwam ik op een gegeven momment op een forum waarop gezegt werd dat GTA IV nog niet eens geoptimallisseerd was voor SLI en dat dta met de nieuwste driver over een paar week wel verholpen zal zijn.

Het probleem in GTA IV was dat als ik SLI had ingeschakeld dat alles ging knipperen en licht ging geven en fel ging schijnen (ondertussen gingen mijn ventilatoren van mijn videokaarten ook automatisch van 60% naar 100%, wat verder niet erg was, zolang ze maar koel bleven)

Nu: Sinds een paar uur heb ik nu driver versie 197.45 draaien en ik heb natuurlijk GTA IV weer even geprobeerd te testen, wat nog steeds dezelfde artifacts aangaf als voor de nieuwe driver.

Ook draait maar 1 G.P.U op 300 Mhz ,terwijl dat 740 Mhz moet zijn!

Heeft iemand hier een antwoord op want ik heb het hele web al afgezocht
:?

M.V.G Juan Groenhof

• odiw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
1. voor die clock snelheden kan het zijn dat je het op een hybrid instelling hebt staan.(had ik last van)
moet je ergens in het nvidia console veranderen.
2. ja kan desnoods EVGA Precision downloaden e gebruiken voor de fans en/of de instellingen "vast" te zetten.
3.GTA IV heeft volgens mij nog steeds geen(goede) SLI ondersteuning. ik gebruik 2x GTX260 is SLI en bij mij gaan alle schaduwen knipperen. beetje irritant maar aan te wennen.
4.???
5.Profit.

Hoop je hiermee op weg te hebben geholpen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb precies hetzelfde probleem met de chaduwen nu je het zegt,
EVGA precision heb ik al een tijdje en ik moet zeggen dat dat programatje vrij mooi werkt

En dat ik op hybrid mode heb staan betwijfel ik maar ik zal het voor de zekerheid nachecken alvast bedankt voor het antwoorden ;)

• odiw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
no problemo

und

toen jij keek voor de snelheden,
sloot je eerst GTA IV af?

want dan is het een soort cool 'n' quiet optie voor je vidkaart.
(downclocken voor minder lawaai en stroom verbruik(heeft AMD ook voor zijn CPU's))

Verwijderd

Topicstarter
oDi.W schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:34:
no problemo

und

toen jij keek voor de snelheden,
sloot je eerst GTA IV af?

want dan is het een soort cool 'n' quiet optie voor je vidkaart.
(downclocken voor minder lawaai en stroom verbruik(heeft AMD ook voor zijn CPU's))
euhm sorry voor de late reactie maar was het vergeten :P
ik kijk voor dat ik gta 4 ga spelen en tijdens en na en op alle tijden staat de gpu van 2e vidkaart op 300Mhz
of het een hybride instelling is weetik niet waar kan je dat zien in het nvidia controlepanel?