Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een oplossing voor ons 'probleem'.

Wij hebben hier sindskort een Small Business server 2008 draaien.
Nu heeft hier voorheen een SBS2003 gedraaid, waarop 1 enkel user via RDP inlogde om zijn software pakket snel op afstand te kunnen draaien.

Nu is het volgens mij zo, dat er op de SBS2008 enkel RDP sessies gemaakt mogen worden voor Administration-mode, oftewel zolang de user geen administrator is krijgt hij geen toegang.

Als ik hem enkel toevoeg aan de Remote Desktop Users groep komt de melding dat hij geen permissies heeft om in te loggen.

Nu is het niet mogelijk een terminal server te draaien op SBS2008, en is het echt overkill hier een apart servertje voor aan te schaffen. Is er een andere manier hem toch RDP toegang tot de server te geven, maar met beperkte rechten? (dus geen Administrator rechten)

Hij heeft geen eigen computer op de zaak, anders was Remote Web workspace nog een optie geweest..

Op google kwam ook niet veel verder, dus vandaar mijn post.

EDIT:
ik heb wat kunnen vinden, het schijnt dat er bij de standaard editie (die ik heb) disabled te zijn, maar wel als gateway ingesteld kan worden voor terminal services. Heb ik niets aan dus..

As a security precaution Terminal Services Application Mode is disabled on the Standard Edition server. Only the Premium Edition server can run Terminal Services in Application Mode. Terminal Services Administration Mode is enabled on both servers. The Standard Edition server uses Terminal Services Gateway to redirect Terminal Services sessions throughout the domain.

Iemand ervaring mee?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afgezien van het punt of je het echt wel wil toestaan (liever niet):
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:07:
Is er een andere manier hem toch RDP toegang tot de server te geven, maar met beperkte rechten? (dus geen Administrator rechten)
Een normale gebruiker mag niet op de console sessie inloggen van een DC - en een SBS is een DC.
Je zou de gebruiker in kwestie het SeInteractiveLogonRight kunnen toekennen via je (local) security policy snapin, of door dat met ntrights.exe te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2010 11:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jep, je zal een aparte server moeten kopen, echter had je bij SBS2008 premium die licentie al gekregen.

Terminal Server in Application Mode was in SBS2003 ook al niet toegestaan/mogelijk hoor. Het was SBS2000 waarin het onderdeel van het concept uitmaakte met een apart console voor users enzo :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Ik denk dat de goedkoopste optie is om een los werkstation neer te zetten voor deze gebruiker...