Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben overgestapt van windows vista 32 bit naar windows 7 64 bit. Nu doet mijn tv-tuner het niet meer in windows media center. En nu is mijn vraag hoe kan dit en hoe is dit op te lossen?

Met vriendelijke groet, Yuval

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-02 14:40
Heb je wel de drivers voor je Tv Tuner gedownload?
en welke TV tuner is het?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat probeer ik te vinden maar hoe weet ik welke tv tuner ik heb?

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-02 14:40
Je kan op het tv tuner zelf kijken voor een naam, en je kan ook kijken in je device manager

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Mediaspelers & HTPCs (waar TV kaarten in zitten) horen daar en niet hier.

Move OH -> MSH

Dat gezegd, hoewel hier zat mensen rondlopen met kennis van zaken en bereidheid om te helpen, zijn we niet helderziend. Als jij niet kunt melden welke hardware je draait, welke drivers en dat soort basics kunnen we je echt niet helpen. Post aub sne relevante info, anders heeft dit topic geen zin en zullen m'n collega moderatoren van MSH het op slot moeten doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het verkeerd posten van de vraag.

Maar het hele probleem is juist dat ik nergens meer kan zien welke tv-tuner ik heb. Ik heb al geprobeerd om via apparaatbeheer en andere programma's te kijken welke het is maar dat staat nergens omdat hij waarschijnlijk niet meer herkend wordt. Ik heb mijn tv-tuner ook nog eens uit mijn computer gehaald en daar stond ook niet veel op. Dus mijn vraag is wat ik nu moet doen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor een pc is het, zelfbouw of een oem/merk-pc? In het eerste geval, zoek de bonnetjes op, in het tweede kijk op de site van de fabrikant (en post anders het exacte typenummer vd pc). Ookal staat er verder niet veel op de kaart, post iig wat er wel op staat.

Verwijderd

Topicstarter
O wacht is even. Ik heb het gevonden. Op de dell site kon ik met een service nummer al mijn computer onderdelen bekijken. Het is deze tv-tuner TV TUNER INTEGRATED HYBRID (ANALOGUE/DIG) Alleen nu moet ik er nog een goede driver bij vinden die ook 64 bit ondersteund. Deze kan ik helaas niet op de dell site vinden. Weet iemand waar ik drivers voor deze tv-tuner kan downloaden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:18:
Weet iemand waar ik drivers voor deze tv-tuner kan downloaden?
Nee, want je hebt nog steeds geen type genoemd. Wat jij daar noemt zijn wat engelse woorden en geen merk en/of model nummer.

Trek je pc open, en kijk elk merk/type er op je tuner kaart staat.
Durf je dat niet, kijk bij systeembeheer naar onbekende apparaten. Kijk bij de details bij hardware id's en ga op zoek naar de codes die je vindt.

Je moet zoeken naar de code die er ongeveer zo uit ziet: pci\ven_10DE&DEV_0123&subsys_123456

Gooi dan ven_10DE&DEV_0123 (en dan dus met de nummers die jij vindt) in google en kijk wat eruit komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt bij mij komen deze codes er te staan maar als ik ze bij Google invoer komt er niet veel uit.
PCI\VEN_18C3&DEV_0720&SUBSYS_032E1461&REV_00
PCI\VEN_18C3&DEV_0720&SUBSYS_032E1461
PCI\VEN_18C3&DEV_0720&CC_040000
PCI\VEN_18C3&DEV_0720&CC_0400

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heeft bij tv-kaarten niet zo heel veel nut, want meestal krijg je het pci id van een van de chips op de kaart, bv een veel gebruikte broadcom of philips. Echter omdat er meestal geen algemene drivers voor zijn kun je toch beter de kaart fabrikant achterhalen. Welke type Dell is het, en doe anders een linkje naar de XP drivers, hier is meestal wel genoeg info uit te halen. Zijn er ook geen Vista x64 drivers beschikbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik nog een boekje gevonden over mijn tv-tuner het is een
Dell internal PCIe PAL/SECAM/DVB-T Desktop TV Tuner
Alleen nu lukt het me nog steeds niet om de juiste drivers te vinden en om die te installeren. Ik heb er wel al een paar geprobeerd maar die deden het allemaal niet

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 18:22 ]

Pagina: 1