Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn oude iiyama 19" crt monitor.
De monitor wat ik zoek is, een monitor die (ook) goed bruikbaar is voor foto -bewerking -bekijken.

Dus ben opzoek naar een monitor met kleur-echtheid.
Nu lees ik veel goeds over de U2410 van Dell maar zie dat Eizo een nieuwe uitgebracht heeft namelijk de CG223W (verbeterde CG222W).

Als ik de specs tegen elkaar weg zet: (Dell 24" [€500] - Eizo 22" [€1000])
- Pannel : IPS vs VA
- AdobeRGB : 96% vs. 95%
- Contrast ratio : 1000:1 vs 950:1

Nu mag ik nog aardig leek zijn maar als ik de specs bekijk van de Dell U2410, en dan de prijs erbij naast zet dan kan ik eigenlijk de prijs verdubbeling van Eizo niet verklaren.

Mijn vraag is dan ook wat is jullie ervaring met de Eizo als wel de Dell, op foto-gebied, geen games wel leuk maar daar is de monitor niet voor bedoelt bij mij, echt voor foto's.

Ik ga volgende week mij laten informeren (bij konijneberg) over de nieuwe Eizo maar misschien dat jullie mij ook al wat wijzer kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Ik heb een Eizo gehad, maar geen ding van 1000 euro...
Nu heb ik de Dells U2010 en 2209AW... Wel ik moet zeggen dat de U2410 veel beter is (in mijn ogen voor Photoshop) dan de Eizo die ik had.
Ok, Eizo, zeker die dure topdingen zullen ook wel zeer goed zijn. maar of ze hun hogere prijs waard zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het verschil is dat de Eizo o.a. dit heeft:
16-Bit-Color-Processing, 3D-Look-Up-Table en tot 10-Bit-kleurenweergave
Waardoor een kleurverloop vloeiend weergegeven wordt zonder banding. De Dell kan dit niet.
Verder heeft de Eizo natuurlijk een zonnekap, meer mogelijkheden voor kalibratie etc.

Zelf heb ik getwijfeld tussen een 24" Eizo en een 30" Dell (waren in prijs vergelijkbaar geloof ik). Ben voor de Dell gegaan, omdat je in normale foto's toch vaak geen grote egale vlakken tegenkomt. En als je dat een keer wel hebt (productfotografie op een witte ondergrond bijvoorbeeld), dan weet ik dat eventuele banding toch niet op de print zichtbaar is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels in bezit van het prachtige Eizo scherm.

Echter heb ik nog een vraag mbt. de displayport waar ik de monitor op aan heb gesloten:
  • Hoe controleer ik dat ik de 10bit aansturing heb en niet de gebruikelijke 8bit.
Ik heb gelezen dat ik een vinkje moet aan zetten bij de CCC (ati control software)
Ik heb hem dus op mijn 5870 aangesloten via de displayport. http://ati.amd.com/products/pdf/10-Bit.pdf

Tot zover een zeer tevreden eizo gebruiker!

Het mag duidelijk zijn, Ik dacht dat mijn iiyama 451 pro crt goed was, maar nu ik hem er naast heb staan valt hij gewoon in het niet. (beide gecallibreer met de spider elite) :P