Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Beste tweakers,

Nu heb ik vandaag een 2e hands 23" Apple Cinema Display gekocht. Hij wordt opgestuurd dus heb hem nog niet binnen.

Maar nu was ik aan het denken, en wat topics aan het doorlezen maar is het nou wel zo'n goede aankoop geweest? Heb nu een Samsung 223BW (TN-panel) en gezien mijn interesse in fotobewerking en webdesign dacht ik dat het tijd zou worden voor een display met een wat betere kleurweergave.
Heb toen wat schermen vergeleken en kon het niet laten om naar de Apple Cinema te blijven staren, vind het ontwerp erg aantrekkelijk, resolutie is mooi voor een 23" scherm, het is een mat scherm (beter dan glans imho) en de prijs was wel ok (redelijk ok... 450 euro).

Maar nu lees ik zo verschillende meningen en volgens mij had ik echt beter een ander scherm kunnen kopen..
Wat denken jullie? Of iemand met ervaring van de Apple Cinema Displays?
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is dit nog enigszins relevant? Je hebt je scherm al gekocht en kunt daar niks meer aan doen. Dan kun je binnenkort toch zelf kijken wat je ervan vindt? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
Lijkt me een top scherm?! Die dingen zijn zo mooi!

edit: O wacht, dacht dat het om de recente versies ging!

[ Voor 37% gewijzigd door djluc op 23-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
injectx schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:32:
Beste tweakers,

Nu heb ik vandaag een 2e hands 23" Apple Cinema Display gekocht. Hij wordt opgestuurd dus heb hem nog niet binnen.

Maar nu was ik aan het denken, en wat topics aan het doorlezen maar is het nou wel zo'n goede aankoop geweest? Heb nu een Samsung 223BW (TN-panel) en gezien mijn interesse in fotobewerking en webdesign dacht ik dat het tijd zou worden voor een display met een wat betere kleurweergave.
Heb toen wat schermen vergeleken en kon het niet laten om naar de Apple Cinema te blijven staren, vind het ontwerp erg aantrekkelijk, resolutie is mooi voor een 23" scherm, het is een mat scherm (beter dan glans imho) en de prijs was wel ok (redelijk ok... 450 euro).

Maar nu lees ik zo verschillende meningen en volgens mij had ik echt beter een ander scherm kunnen kopen..
Wat denken jullie? Of iemand met ervaring van de Apple Cinema Displays?
:|
Die 23" ACD is ook een TN paneel volgens mij(en inmiddels een 8 jaar oud model ofzo), dus je zal er niet veel op vooruit gaan denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt serieus 450 euro voor een x jaar oud scherm neergelegd, terwijl een moderne Samsung er rondjes omheen rent voor minder geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
@Gizz: zit wat in natuurlijk. Maar wellicht kan ik nog iets doen omdat het volgens mij nog net niet opgestuurd is.

@Giant87: volgens de gerelateerde review van tweakers zit er in de Apple Cinema Displays hetzelfde panel als in de 30" dell uit de review, welke S-IPS is. Zal er dus qua beeldkwaliteit wel op vooruitgaan denk ik(hoop ik). Verder is ie uit 2008 dus ong. 2,5 jaar oud.

@sebastius: En dat is nog goedkoop als je ziet dat de meeste op sites als marktplaats voor 500/550 weggaan.

Verder denk ik dat er toch betere schermen te krijgen zijn voor die prijs, alhoewel S-IPS toch ook niet het allergoedkoopste paneel is. Goedkope S-IPS panels: NEC Multisync EA231WMi-BK(€330,-), dan een HP ZR24w (€382,-) en vervolgens gaat de prijs omhoog naar 460+(5-600) voor een Philips, Eizo etc.

[ Voor 2% gewijzigd door injectx op 23-04-2010 20:47 . Reden: typoo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Ja want ze vragen teveel voor een acd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plugitout
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 18:48
Waarom niet een Dell U2410? 24 inch, 1920x1200 en H-IPS scherm.
Is voor rond de 450 Euro ook nieuw te koop. Heerlijk scherm. Zeker voor foto bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
plugitout schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:57:
Waarom niet een Dell U2410? 24 inch, 1920x1200 en H-IPS scherm.
Is voor rond de 450 Euro ook nieuw te koop. Heerlijk scherm. Zeker voor foto bewerking.
Ook mooi scherm inderdaad en qua specs zal het beter zijn. Al zal de ACD een kleinere pixel pitch hebben met dezelfde resolutie en 1" kleiner.

Maar goed ik laat het ACD gewoon opsturen en als het me echt niet bevalt zet ik het weer te koop.
Weet nu wel dat er iig veel alternatieven zijn.

Vroeg me eigenlijk alleen af of iemand een ACD zou hebben uit deze range, die kon zeggen of de kwaliteit te vergelijken zou zijn met huidige *-IPS panels. En als er nog iemand is die hierop wil reageren, laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
[UPDATE] Monitor ontvangen maar had last van het (blijkbaar bekende) roze randen probleem.
Heb de verkoper geïnformeerd hierover en de monitor teruggestuurd. Ga nu kijken voor een andere. Zal een IPS Dell of NEC worden.
Pagina: 1