Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 23:46
Goedenavond allemaal,

Ik ben al een aantal maanden opzoek naar een passende oplossing, maar na eindeloos 'gezoek' en 'geprobeer' gaat het mij echt niet lukken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een netwerk thuis met een aantal computers (Gateway: 192.168.1.1; SUBNET: 255.255.255.0; IP: 192.168.1.100 - 199 DHCP) Alles Windows XP Home

Nou heb ik hier (Op één v/d computers) het programma LogMeIn Hamachi geïnstalleerd.

Als ik op kantoor zit, zit ik in een netwerk -> (Gateway: 192.168.0.1; SUBNET: 255.255.255.0; IP: 192.168.0.100 - 199 DHCP) Alles Windows XP Home

Als ik dan met mijn laptop verbinding maak via het programma werkt dit perfect, ik kan netjes al mijn (gedeelde) bestanden op de vaste desktop thuis benaderen. Het probleem is echter dat ik niet verder in het netwerk kan kijken, denk aan bijvoorbeeld een andere desktop in het netwerk, camera's, NAS, etc

Ik heb een aantal andere programma's geprobeerd bijvoorbeeld Teamviewer, maar deze heeft dus precies hetzelfde probleem,.. helaas.

De interne VPN PPTP server van MS werkt normaliter gewoon perfect maar na SP-3 (Windows XP Home) blijft de VPN verbinding erg vaak hangen op 'Bezig met Controleren van gebruikersnaam en wachtwoord', ik kan hier dus helaas niet op vertrouwen, zodoende ben ik (wil ik) overgestapt op een andere manier om VPN op te bouwen.

Weten jullie misschien iets wat ik kan gebruiken of een oplossing voor bovenstaand probleem?

Alvast heel erg bedankt.

PS: Jullie mogen er vanuit gaan dat alle poorten open staan en goed 'geredirect' staan (1723,etc) :)

[ Voor 3% gewijzigd door wverbeek op 23-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30

itarix

404 soul not found

Je moet tussen de twee netwerk kaarten in je thuis computer routeren.
Hiervoor heb je IP routing software nodig.

Windows XP pro heeft ook een eenvoudige router ingebouwd.
http://www.home-network-help.com/ip-forwarding.html

Mogelijk moet je op je zakelijke computer ook nog het volgende commando uitvoeren
ROUTE ADD 192.168.1.0 MASK 255.255.255.0 <IPTHUISPCHAMACHI>

Misschien ook nog een route doorvoeren op je thuis pc naar kantoor

ROUTE ADD 192.168.0.0 MASK 255.255.255.0 <IPKANTOORPCHAMACHI>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 23:46
Dat ga ik zo direct proberen!

Edit:

Nou ik ben weer een uur bezig geweest maar helaas niet gelukt.
De Routes die ik toevoeg (zoals hierboven beschreven) worden netjes toegevoegd,.. kan netjes in de desktop komen maar nog steeds niet verder in het netwerk (ook pingen lukt niet).

Is het misschien zo dat die routes tijd nodig hebben om te gaan werken? of moet dat gewoon binnen een aantal seconden gereed zijn.

bedankt!

ps: Ben erachter gekomen dat de adapters van Hamachi een SUBNETMASK gebruiken van: 255.0.0.0
Maar als ik echter handmatig 255.255.255.0 aan de adapters toewijs valt de gehele verbinding weg,..

[ Voor 105% gewijzigd door wverbeek op 23-04-2010 22:01 ]