Verkeerde GSM geleverd (Vodafone) maar geen RMA krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:/
- Vodafone (belt): hallo mijnheertje, wilt u uw abo verlengen?
- HD: Ja das goed, maar dan wil ik wel ff uitzoeken welke foon het wordt. (en HD duikt uiteindelijk op in het desire topic)
- Vodafone (belt 2 weken later weer) : Hallo mijnheertje, wilt u uw abo verlengen?
- HD: Ja das goed. Ik weet inmiddels welke foon ik hebben wil, dus doe maar voor 2 jaar, exit bb storm en hello android, met zilveren desire graag. Dat kan mijnheertje. Geregeld, komt eraan.

2 nachtjes later:
TRRRRRRINGGGGGGGG: Ja hallo, GLS. Pakketje hier. Aufmachen!!

Dus HD schnell schnell aufmachen die tür. Cool. Hart klopt sneller. Is het een taart met nakende dame? Teleurstelling alom..... klein doosje: rammel rammel.
Rammel rammel? :/
Oké openmaken... HTC Des...... Legend :?

HD belt met Vodafone Business, vertelt verhaal.
- Vodafone: Mja, dan moet u even bellen met Vodafone Online, die hebben u gebeld en de verlenging gedaan en de toestelafhandeling ook, dus ik kan wel een omruilprocedure starten maar dan wordt ie afgewezen.
- HD: mkay, ik bel met ander nummer. No prob.
Belt...... vertelt verhaal.
- Vodafone: Euhm... momentje. Euhm... mja, wij hebben die inderdaad met u afgehandeld maar voor retouren moet u em naar retour en vermist sturen. Moet u dat en dat nummer even bellen.
- HD: Cool. No prob. *belt ander nummer en vertelt verhaal*
- Vodafone: Euhm... momentje. Ehrr... daar kunnen we geen RMA voor geven aangezien dit geen defect of vermissing betreft.
- HD: :/
- Vodafone: Maar ik heb hier de naam vd verkoopster, die stuur ik een mailtje of ze even contact met u opneemt.
- HD: Cool. Thanks. Ik wacht 't wel ff af nog.
...................................................................

Nou wacht ik natuurlijk maandag nog ff af, maar daarna gaat ie toch echt de deur uit, aangetekend. Echter omdat ik geen RMA heb, waarheen sturen? Hoofdkantoor? Juridische afdeling? Klachtenafhandeling? Business afdeling? (ongeacht welk eilandje van vodafone het afgehandeld heeft: ik heb immers een zakelijk abo bij vodafone nederland BV)

En ik vind t nie eerluhk want ik is wel nieuwsgierig en wil stiekem eigenlijk wel ff het ding uit de doos halen en daarmee stellen ze mijn nieuwsgierig aagje -zijn wel heel bruut op de proef :(

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is toch wel een vermissing, je vermist de juiste telefoon en daarvoor in de plaats heb je een verkeerde gevonden.

Ik zou gewoon wat duidelijker proberen te zijn aan de telefoon (eventueel proberen iemand die wat meer zelfstandigheid heeft aan de lijn proberen te krijgen) of het op een zodanige manier te zeggen dat het in het script past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:57:
't is toch wel een vermissing, je vermist de juiste telefoon en daarvoor in de plaats heb je een verkeerde gevonden.

Ik zou gewoon wat duidelijker proberen te zijn aan de telefoon (eventueel proberen iemand die wat meer zelfstandigheid heeft aan de lijn proberen te krijgen) of het op een zodanige manier te zeggen dat het in het script past.
Ja maar.... ja maar.... dat is met woorden goochelen.
Vind hem wel leuk.... :D
Lets see how that works out.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit past beter in Shopping Forum, daarom verplaats ik hem. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Gewoon aan blijven dringen bij de afdeling retouren (of 1 van die andere) en geen genoegen nemen met "dan moet u dit nummer bellen" of "maar dat kunnen wij niet". Grootste onzin natuurlijk, dan moeten ze maar zorgen dat even iemand buiten de standaard procedure iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bellen met de afdeling die met jou het contract heeft afgesloten en niet meer ophangen. Laat de medewerker in kwestie maar informeren bij zijn collega's van een andere afdeling of zijn aanname klopt. Het enige waarin jij geinteresseerd bent is van die medewerker een RMA (of gelijkwaardig) nummer en een retouradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hoezo een retour adres regelen. GLS brengt de desire, en neemt meteen de legend mee terug.
Is de normaalste zaak van de wereld. (en ook nog eens goedkoper voor vodafone).

Gewoon bellen met de afdeling welke contracten afsluit en maak ze duidelijk dat ze hun contract niet nakomen.
Zij dienen dit op te lossen niet jij.. en anders zeg je de boel op en laat je hun de telefoon ophalen.

Je wilt niet in het proces terecht komen van zelfstandig pakketjes terugsturen. Bedrijven als vodafone hebben tig kantoren en tig adressen. Grote kans dat jij zelfstandig je pakketje opstuurt, maar dat ontvangst bij hen nooit goed geregistreerd wordt, of dat afdelingen niet naar elkaar communiceren (been there, done that). En dan is het opeens jouw probleem geworden.

[ Voor 98% gewijzigd door job op 24-04-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:13:
Dit past beter in Shopping Forum, daarom verplaats ik hem. :)
Thanx ;)
Gewoon aan blijven dringen bij de afdeling retouren (of 1 van die andere) en geen genoegen nemen met "dan moet u dit nummer bellen" of "maar dat kunnen wij niet". Grootste onzin natuurlijk, dan moeten ze maar zorgen dat even iemand buiten de standaard procedure iets doet.
Nou, dat is dus ook de reden waarom ik in eerste instantie met de zakelijke afdeling van vodafone heb gebeld op 1200. In het verleden zijn deze mensen me namelijk méér dan behulpzaam geweest, vandaar dat ik ook wel vertrouwen heb dat het goedkomt, alleen al om die reden. En de dame(s) in kwestie heeft ook wel geinformeerd hoorde ik op de achtergrond bij 1 van haar collega's en daar kreeg ze dit advies van. En omdat ik weet hoe het gaat binnen dergelijke bedrijven en met name (eventueel outsourced) call centers (zoals het geval lijkt te zijn bij vodafone online) kan ik me voorstellen dat er een bepaalde route is die door VF geprefereerd wordt. Toen ik uiteindelijk bij de jongen (jawel, altijd een man die het initiatief neemt ;) *HD bukt alvast voor de schoenen vd dames* ) van retouren en vermissing kwam en vertelde dat ik de hele molen ondertussen al een keer doorgegaan was, geen tijd en zin meer had en ook naar mijn klanten moest, heeft hij de betreffende verkoopster een mail gestuurd met daarin het verzoek om contact met mij op te nemen op mijn mobiel. Aangezien dat niet gebeurt is op vrijdag denk ik dat ze mn nummer niet hebben..... :P Of dat ze vrij was op vrijdag. Vandaar dat ik maandag nog even tot ergens in de middag wacht.

Maar ik was wel benieuwd of iemand hier al eens zoiets meegemaakt heeft bij vodafone, dus vandaar mijn post. En ik snap die jongen van retouren ook wel, die heeft in de database gekeken en zei, net als de dame van de business afdeling, dat er "in de computer" staat dat er inderdaad Legend in staat. Dikke kans dat als ik hem dan retourneer onder een standaard RMA, het ding "gewoon" omgeruild wordt voor een andere legend. Maar goed, vooralsnog ga ik er met een enigzins gereserveerd gevoel vanuit dat ik maandag wat van de verkoopster te horen krijg, en ik zou er zelfs niet vreemd van op kijken als ik niets hoor en het gebeurt dat er hier opeens iemand van de pakketdienst voor de deur staat om de foon om te ruilen voor de Desire.

Ik denk dat we allemaal wel weten hoe die dingen soms kunnen lopen ;) Anywayzzz... maandagmiddag ga ik er nog wel even achteraan bellen en anders gaat er gewoon een aangetekende brief richting de klachtenafdeling van de zakelijke tak. Wat naar alle waarschijnlijkheid dezelfde afdeling is maar iemand die wel een extra optie in de software tot zn beschikking heeft. I dunno...

Zou het wel zo netjes vinden als ik de Legend mocht houden en de Desire er gewoon bij krijg :P Kijk eens wat een arbeidstijd dit me al gekost heeft? ;) En met mijn tarieven.... tsk. })

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zou hem in ieder geval terug sturen voordat de termijn uit de wet koop op afstand verloopt... En dan gewoon retour afzender, op de verpakking staat vast wel een adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hendrikjan schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:28:
ik zou hem in ieder geval terug sturen voordat de termijn uit de wet koop op afstand verloopt... En dan gewoon retour afzender, op de verpakking staat vast wel een adres.
Ja, dacht ik ook aan, probleem is alleen dat je dan natuurlijk komt te zitten met het feit dat het toestel "kwijt" raakt als er geen RMA aanhangt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor de wet koop op afstand hoef je afaik binnen de termijn eventueel alleen kenbaar te maken dat je het product wil retourneren, en niet het product zelf noodzakelijkerwijs al te retourneren.

Het product zelf retourneren kan afaik ook. Als het bij de verkoper kwijt raakt is het verder niet jou probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 25-04-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:23:
Hoezo een retour adres regelen. GLS brengt de desire, en neemt meteen de legend mee terug.
Is de normaalste zaak van de wereld. (en ook nog eens goedkoper voor vodafone).

Gewoon bellen met de afdeling welke contracten afsluit en maak ze duidelijk dat ze hun contract niet nakomen.
Zij dienen dit op te lossen niet jij.. en anders zeg je de boel op en laat je hun de telefoon ophalen.

Je wilt niet in het proces terecht komen van zelfstandig pakketjes terugsturen. Bedrijven als vodafone hebben tig kantoren en tig adressen. Grote kans dat jij zelfstandig je pakketje opstuurt, maar dat ontvangst bij hen nooit goed geregistreerd wordt, of dat afdelingen niet naar elkaar communiceren (been there, done that). En dan is het opeens jouw probleem geworden.
Yep. Will do. Alleen zitten ze bij vodafone zelf al te kl*ten zodra je binnenkomt: Routeren... ehr... retouren ;) en vermissing is door VF aangewezen als retourtoko MAAR alleen met RMA volgens de brief die bij het pakketje zit.

En de afdeling welke de contracten beheert/afsluit daar zit schijnbaar alweer een verschil tussen bij VF. Vodafone Online heeft me via een Call Center (outsourced van wat ik begreep) benaderd om het contract te verlengen. Maar het is een zakelijk contract van vodafone NL BV. Dus ik ga er vanuit dat dat mijn aanspreekpunt hoort te zijn in deze, zij zijn de contracthouder, ik de contractant.

Ik ga er gewoon op hopen dat ik maandag een leuk belletje krijg waarin ze zeggen dat de Desire onderweg is en ik de Legend mag houden voor het ongemak :P
begintmeta schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:43:
Voor de wet koop op afstand hoef je afaik binnen de termijn eventueel alleen kenbaar te maken dat je het product wil retourneren, en niet het product zelf noodzakelijkerwijs al te retourneren.

Het product zelf retourneren kan afaik ook. Als het bij de verkoper kwijt raakt is het verder niet jou probleem.
'k Weet niet zeker... zal dat zo eens opzoeken of navragen bij een advocaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als het zakelijk is gaat de hele koop-op-afstand sowieso regeling niet op trouwens.

AFAIK heb je verder normaalgesproken te maken met degene met wie je een overeenkomst hebt gesloten, dat is Vodafone Online dus als ik het goed begrijp (tenminste: dat is degene met wie je alles hebt afgesproken toch?). Nu is het allemaal volgens mij toch Vodafone Libertel BV, maar het zou kunnen dat er echt aparte bedrijfsonderdelen zijn die zich met verkoop bezig houden.

Maar IANAL, dus iemand die wel een L is benaderen lijkt me wel verstandig :P

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 25-04-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:40:
Als het zakelijk is gaat de hele koop-op-afstand sowieso regeling niet op trouwens.

AFAIK heb je verder normaalgesproken te maken met degene met wie je een overeenkomst hebt gesloten, dat is Vodafone Online dus als ik het goed begrijp (tenminste: dat is degene met wie je alles hebt afgesproken toch?). Nu is het allemaal volgens mij toch Vodafone Libertel BV, maar het zou kunnen dat er echt aparte bedrijfsonderdelen zijn die zich met verkoop bezig houden.

Maar IANAL, dus iemand die wel een L is benaderen lijkt me wel verstandig :P
What would Arnoud E. do? :D

Volgens mij is het onder de streep, alle smoke and mirrors aside, uiteindelijk gewoon degene die op de contractovereenkomst vermeld staat. Dit is immers een verlenging. Geen verandering. Dat zij het voor hun eigen gemak (processen en procedures) in aparte eilandjes onderverdelen is heel leuk, maar niet het pakkie an vd klant. Vandaar ook aangetekend versturen altijd (en retour afzender) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat ik bedoelde is meer dat er wellicht echt aparte bedrijven zijn die zich bezig houden met het afsluiten van overeenkomsten. Apart in de zin van Afshins Belshop VOF of BelGoedkoop BV (of Vodafone Zakelijke Verkoop BV met als aandeelhouder eventueel Vodafone Libertel BV (vergelijk bijvoorbeeld Apple met zijn Apple Store-bedrijven, landelijke dochters en andere subondernemingen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zal ook de reden zijn dat de zakelijke afdeling het balletje terugspeelt richting Online inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Lijkt me heel verstandig dat je zorgt dat vastlegt dat er een probleem is. Dus met een fax met verzendbevestiging of met een brief die met handtekening retour wordt verzonden, anders spreek je over twee weken eindelijk iemand die je vraag snapt en zeggen ze 'de zeven werkdagen zijn voorbij' en dan moet jij maar bewijzen dat je wel het probleem gemeld hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Wel verstandig inderdaad (en wie ben ik om jou oordeel wat dat betreft te bekritiseren)

Ik vraag me wel altijd af waarom een fax of een brief met handtekening retour zoveel meer waarde zouden hebben dan bijvoorbeeld een overzicht van gevoerde telefoongesprekken (aantekeningen + telefoonrekeningen etc). Dingen waar ik de meerwaarde wel duidelijk van zie zijn laten betekenen door een deurwaarder of zelf langsgaan en een verklaring laten tekenen over het ontvangst en inhoud van het bericht. Of een brief terug vragen & krijgen nav je gesprek/brief/wat dan ook als antwoord waaruit duidelijk blijkt wat tijdstip, inhoud etc van je contact was (maar goed, dn moet je zo'n retourbericht wel krijgen voordat de tijdslimieten om zijn om zekerheid te hebben).

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 25-04-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Volgens mij is de wet verkoop op afstand in 't geheel niet van toepassing. Deze is bedoeld om producten te retourneren als je je bedenkt na ontvangst. In dit geval weet TS nog steeds heel goed wat ie wil (en is niet van gedachte veranderd), maar heeft Vodafone nog niet geleverd wat was overeengekomen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freakingme schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:43:
Volgens mij is de wet verkoop op afstand in 't geheel niet van toepassing. Deze is bedoeld om producten te retourneren als je je bedenkt na ontvangst. In dit geval weet TS nog steeds heel goed wat ie wil (en is niet van gedachte veranderd), maar heeft Vodafone nog niet geleverd wat was overeengekomen.
Die gedachte is ook al door mijn hoofd geschoten. Alleen heeft de verkoopster in kwestie klaarblijkelijk in de computer een heel ander product aangevinkt dan dat we overeengekomen zijn. Maar goed, nu beginnen we vooruit te lopen op iets waarvan ik vooralsnog denk dat het verder zonder veel problemen opgelost kan en zal worden.

De foon gaat natuurlijk alleen retour afzender met een RMA en/of aangetekend, anders raakt deze mogelijk "kwijt" in de grote stroom pakketpost aldaar. En hoe ze het intern oplossen... I dunno. Zal wel loslopen denk ik. Maar het mooiste zou zijn als er gewoon een omruilactie aan de deur plaatsvind.

Oh nee, het mooiste zou zijn als ze een Desire sturen, en ik de Legend ook mag houden :Y

edit: en als ze me dan toch aan het plezieren zijn vind ik dat ze er ook meteen wel een 2e sim van mijn nummer gratis bij mogen doen. Dan..... toch... wel... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:29:
Lijkt me heel verstandig dat je zorgt dat vastlegt dat er een probleem is. Dus met een fax met verzendbevestiging of met een brief die met handtekening retour wordt verzonden, anders spreek je over twee weken eindelijk iemand die je vraag snapt en zeggen ze 'de zeven werkdagen zijn voorbij' en dan moet jij maar bewijzen dat je wel het probleem gemeld hebt.
Ja, dat is ook de reden dat ik meteen met zakelijk heb gebeld, omdat die vaak wat klantgerichter zijn. Mijn vorige abo loopt voorlopig ook nog niet af en het toestel doet het nog dus haast heb ik zelf niet echt. Maar hier zit je weer met die rare (mogelijke) 7 dagen regel. Maar maandag gaat moi even afwachten, in de middag bellen met vodafone, als dat niets oplevert dan gaat maandag of dinsdag nog een aangetekende brief de deur uit met een beschrijving van de klacht. Vraag blijft alleen nog even: foon wel of niet meesturen, retour afzender en aangetekend (zeker als er nog geen RMA aanhangt).

Ik kan er ook zelf heen rijden natuurlijk maar Amsterdam - Wijchen.... mwoah... dat doe ik alleen voor die taart met nakende vrouw uit de OP... en dan moet het nog wel een lekkere taart zijn ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een herkenbaar probleem, alleen heb ik het met Hi.

Ergens begin januari kreeg ik een sms van Hi met de melding dat ik mijn abonnement mocht verlengen. Omdat mijn N95 problemen kreeg en nogal beschadigd was na een val van de trap besloot ik te gaan vergelijken naar een abonnement met een nieuw toestel. Ik wilde een Blackberry 9700 bold dus ik ging vergelijken bij diverse providers.

Uiteindelijk bleek t-mobile het beste aanbod te hebben dus ging ik informeren bij Hi of er wellicht iets aan de prijs te doen was. Helaas was de medewerkster nogal bot en had geen zin om een deal te maken. Omdat ik mijn contract nog op mijn broertjes naam heb staan kon ik niet overstappen met nummerbehoud. (En laat mijn nummer iets in de richting zijn van 06-1122664455, dus lekker makkelijk).

Ik wordt uiteindelijk doorverbonden met de afdeling die opzeggingen verwerkt en zeg mijn abonnement op. Echter de jongedame aan de andere kant van de lijn deed een aanbieding waardoor ik ruim 400 euro zou besparen en even veel kwijt was als bij t-mobile. Ik bleef dus bij Hi.

Na 1,5 maand niks te hebben gehoord belde ik de servicedesk en vroeg hoe het stond met mijn bestelling: "U heeft geen verlenging lopen :? ik kan u doorverbinden?". Ik werd dus doorverbonden naar een andere afdeling en die gaf aan dat mijn verlenging niet was doorgevoerd, ik kreeg een andere aanbieding met evenveel korting en verlengde...2 dagen later had ik mijn toestel binnen.

2 weken later gaat de deurbel, een koerier met...een nieuwe telefoon in de hand. Of ik even wilde tekenen.

Ik weigerde deze levering en belde Hi, er bleek een foutje te zijn en het zou worden herstelt. Totdat ik halverwege maart niet meer kon bellen en internetten...bleek het verkeerde abonnement te zijn gestopt...

Nu, 2 maanden later, 3 rekeningen à 50 euro per stuk ipv 24 zoals besproken blijft Hi mij laten betalen voor meerdere abonnementen. Gelukkig kon ik alles storneren en werd het afgelopen vrijdag (na 3 maanden bellen) opgelost door iemand die wel begreep wat ik bedoelde. Maja...ik verleng dus nooit meer bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja.... en nu ben ik nog van BIS disconnected ook.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
freakingme schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:43:
Klopt, maar de kans is erg groot dat ze intern toch aan die zeven werkdagen vasthouden en op zich is het heel goed voor mijn beroepsgroep wanneer TS dan toch zijn recht gaat halen, maar ik denk dat TS daar dan heel lang mee bezig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:26:
[...]

Klopt, maar de kans is erg groot dat ze intern toch aan die zeven werkdagen vasthouden en op zich is het heel goed voor mijn beroepsgroep wanneer TS dan toch zijn recht gaat halen, maar ik denk dat TS daar dan heel lang mee bezig gaat zijn.
Hahaha, je begrijpt dus precies waarom ik zo graag die foon de deur uit wil hebben. Tegelijkertijd ben ik bang dat ik, door hem weg te sturen zonder RMA nummer (vooralsnog), ook in het gezeur terecht kan komen.... Dit omdat de foon dan niet als retour via RMA geregistreerd staat en dus in de computer voor hun niet te checken is, en het proces dus weer spaak loopt.

Misschien is het een beter plan om morgenochtend niets af te wachten en toch meteen te bellen met een manager van de zakelijke afdeling, zodat die persoon een omruilprocedure start die niet afgewezen wordt. Is ie er dinsdag dan nog niet dan kan om 1700 uur alsnog de foon aangetekend de deur uit richting vodafone.

Denk wel dat er iets helemaal verkeerd aan het lopen is, heb met de support van vodafone gebeld vanmiddag en gevraagd of BIS op mijn nummer actief is, konden ze niet nakijken want? Zondag... geen technische ondersteuning??????????!!!!!!!!!!!!!!!! Belachelijk... helemaal nul?...... right. Let op.... vergif op innemen dat ze mn BIS hebben afgesloten omdat er een andere foon binnen is die niet via BIS loopt... terwijl mijn BIS nog loopt tot eind mei.... OF mijn foon is stuk en ziet wel 3G maar geen BIS.... nah, I'm not buying it.

Ik ga sporten... staal buigen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRR :(

En morgen dus geen email heh... lekker op maandagochtend als ik onderweg ben en de mails beginnen te komen. Erg fijn... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vermoeden klopte: aangezien het nieuwe toestel geleverd is volgens hun administratie zijn ze zo aardig geweest om mijn dataverbinding om te zetten naar "gewoon" ipv BIS. Dit terwijl mij eerder nog werd verteld dat dit niet kon omdat mijn abo nog liep tot eind mei en ik tot dan BIS moest blijven gebruiken. Vond dat toen jammer natuurlijk maar aangezien het verkeerde toestel geleverd is, was ik daar in dit geval toch wel blij mee. Nooit meer aan gedacht eigenlijk dus, had verwacht dat het abo gewoon door zou lopen tot einde looptijd (temeer daar ik ook verschillende posts tegen ben gekomen van mensen die dubbel moesten betalen omdat ze EN gewoon internet gebruikten EN BIS hadden lopen). Ik ben wel heel zondag bezig geweest met verschillende OS'sen flashen en alle tweaks uitvogelen totdat bovenstaande post uit mijn "pen" kwam vloeien en ik me bedacht dat BIS best gewoon uitgeschakeld zou kunnen zijn. Normaal gesproken zou je dat als service interpreteren, nu liep het dus even anders. Anyway, no harm done.

Ik heb meerdere medewerkers gesproken en ze komen er zelf ook echt niet meer uit. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk 2 heren aan de lijn die er duidelijk de P over in hadden dat de dingen zo verlopen via Vodafone Online. Zeker als het aankomt op levering en terugbellen etc. Letterlijke woorden van één van de medewerkers die ik sprak.

Uiteindelijk heeft de laatste medewerker die ik sprak van Vodafone Zakelijk nu mijn BIS weer geactiveerd en een omruilactie in gang gezet. Hierbij voorzie ik echter alweer een mogelijk probleem: de desires (zilver en black) zijn niet op voorraad. En aangezien ik de foon niet terug "mag" sturen omdat de koerier 1 aflevert en de ander weer meeneemt (en hij anders dus niets omruilt) moet ik de Legend nu dus hier houden. Tegen de tijd dat de foons geleverd zijn, wat de 20ste gebeurt zou moeten zijn (zwart althans, zilver onbekend) is er een risico dat ALS het nu misloopt, ik weer iemand aan de lijn kan krijgen die gaat sputteren en zegt dat de zichttermijn verstreken is. De medewerker drukte mij echter op het hart dat ik me daar niet druk om hoefde te maken aangezien het bij hun bekend is en in het systeem staat dat de verkeerde foon geleverd is, de dame in kwestie zelf nog geen contact heeft gezocht met me, en ik denk zelf dat het feit dat ik nu weer op BIS sta ipv de gewone dataverbinding ook wel getuigd van de feiten zoals die er liggen en bekend zijn.

Een medewerker die ik eerder aan de lijn had wilde dat ik het wel terugstuurde, maar was er niet zeker van en verbond me door. Zijn redenering kwam erop neer dat ik dan gewoon de foon retour kon sturen, het abo werd stopgezet en ik van een nieuwe aanbieding gebruik kon maken. Maar toen ik dat hoorde had ik meteen zoiets van: wow, abo stopzetten? No way... het is niet mijn bedoeling om bij VF weg te gaan, ben altijd goed geholpen in het verleden. En ik wil ook niet het abo stoppen want dan is mijn zakelijke nummer opeens foetsie. Ik wil alleen een ander toestel en in de tussentijd gewoon door kunnen gaan met mijn oude.

Dat is nu dus bereikt. Excuus als bovenstaande een beetje warrig is, ik verander het later nog wel even dan maar moet nu snel de deur uit richting klanten dus kan het ff niet helemaal checken.

En als de foon nu toch niet soepeltjes wordt omgeruild dan gaan we wel weer andere wegen bewandelen maar voor nu is het gelukkig zo dat er iets loopt, ik een contact persoon heb bij vodafone zakelijk die adequaat en accuraat lijkt te willen en kunnen denken en handelen en in het verleden heeft die afdeling mij ook echt uit de brand geholpen na wat heen en weer gebel en toestemming gevraag. Dus... we will see. Belangrijkste is dat ik in de tussentijd weer mail mobiel heb.

En nu maar even afwachten... ;) (houdt hart stiekem toch wel enigszins vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vraag anders even om een schriftelijke (e-mail) bevestiging van de afspraken die gemaakt zijn. Dan kan je daar altijd makkelijk naar verwijzen, mochten er door de vertraagde levering toch nog problemen ontstaan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Met ^^

Of leg de gemaakte afspraken vast in een fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik morgen even achteraan bellen inderdaad.

Wat is ^^ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

^^ is bedoeld om omhoog te wijzen, oftewel, "Met ^^" geeft aan dat je het eens bent met degene boven je :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah zo.... ;)
Dah... ik bel er morgen wel even achteraan. Maar ik weet niet goed wat ik moet doen als ik morgenmiddag aan het einde van de dag nog geen bevestiging heb gehad.... Dan toch maar aangetekend retourneren naar de afzender vrees ik met een briefje erbij? Er lopen dan wel misschien 2 dingen naast elkaar, maar zonder bevestiging voelt het niet goed om hem hier thuis te houden t/m de 29ste.... hij is dan wel de 22ste verstuurd en ik had hem de 23ste, toch wil ik een dag speling aanhouden... 28 dus max. Das morgen en dan overmorgen de deur uit, mits geen bevestiging. Echter... zelfs dan....... maar ja, stel dat er wel netjes een omruilactie op gang komt... dan valt er weer niets te ruilen als ik hem opgestuurd heb.

Ik zou zo graag gewoon een RMA-nummer krijgen... dan zit het maar gewoon onder dat nummer in hun systeem. Nu schijnt er ook van alles in te staan, de jongen die ik vandaag sprak kon het allemaal netjes teruglezen.... en in hoeverre moet ik me dan nog zorgen maken.... ?

Edit: ik heb nav het omgooien van BIS naar Mobiel Online en nu dan weer terug van Mobiel Online naar BIS omdat ik het verkeerde toestel binnenkreeg, wel onderstaande SMS op mijn foon gekregen:

------ SMS Text ------
From: xxxxxxxx (1 of ander "vaag" nummer van vodafone)
Sent: Apr 26, 2010 10:08
Subject: From:Vodafone SMS,

From:Vodafone SMS, VF-NL Subj:Vodafone Customer Services Msg:Beste klant, Mobiel Online is omgeboekt naar de Blackberry toepassing. MVG Vodafone

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als ik jou was zou ik me gewoon aan de gemaakte afspraak houden. Als jij daar nu zelf van af gaat wijken dan kan je er bijna vergif op innemen dat het mis gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:
Als ik jou was zou ik me gewoon aan de gemaakte afspraak houden. Als jij daar nu zelf van af gaat wijken dan kan je er bijna vergif op innemen dat het mis gaat natuurlijk.
Ja, dat is waar inderdaad.
Hahaha, so f*cked up... zakelijk sla ik altijd spijkers met koppen. Dan ligt de controle in mijn handen en de mensen waar ik mee te maken heb aan de andere kant. En staan dingen op schrift. Nu ben je weer afhankelijk van een aantal mensen, schakels ergens tussenin, die eigenlijk vaak niet of weinig gemotiveerd (lijken te) zijn. Zoals de verkoopster van Vodafone Online die contact op zou nemen vrijdag en dat niet deed, maandag... en dat niet deed. Gelukkig bij vodafone zakelijk dan iemand gevonden die bereid is wat op te starten, which is a plus.

Ik ga het vandaag dan maar even laten rusten denk ik. Mij is vertelt dat de telefoons in kwestie er al hadden moeten zijn en dat ze op korte termijn weer in de voorraad te zien zouden moeten zijn. Morgen bellen om te horen of ze al in de voorraad opgenomen zijn en of de omruilactie gestart is, en zo niet, of er dan even een bevestigingsmail/brief deze kant op kan komen mbt de gemaakte afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niets ontvangen. Weer even gebeld.
"Ik heb nu opnieuw naar het achterliggende systeem doorgegeven dat er een desire geleverd moet worden ipv een legend" (backoffice, of ist meer een backorifice...? )

Wat een vreselijk K*Tgezeik zeg... Bloed kookt zo ondertussen.
"Binnen 1 dag geleverd" staat er nog overal op die site van ze.... hmhm... right.

Edit: nog een keer gebeld via een ander nummer. Gevraagd wat er in het systeem staat op mijn nummer als laatste in het log. En terwijl ik eerder vandaag een vrouw heb gesproken is er nu een mutatie gemaakt door een man en is de order doorgestart. So... hopelijk ketst ie nu niet weer af.

Ik had tijd apart gezet om mijn BB contacten handmatig in te voeren bij de HTC/Google. En dat gaat niet meer lukken in mijn "vrije" tijd. Zometeen weer full-time aan de bak. Fijn... En dan nog lekker overal achteraan bellen om BIS weer uitgezet te krijgen en "gewoon" internet weer aan waarschijnlijk. Of nog leuker: ze kwakken BIS er gewoon weer vanaf waardoor ik weer zonder mail kom te zitten onderweg en ik min of meer gedwongen wordt om alle contacten etc alsnog handmatig "tussendoor" om te zetten.... 's Nachts dan maar doen?

Thanks Vodafone....... :(

Zijn er geen tweakerts die bij vodafone werken en een pallet van die dingen deze kant op kunnen sturen per ongeluk? Mag heel tweakers.net gratis foons afhalen bij mij thuis :Y

t Zal er zeker niet inzitten heh?..... ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wie op dit moment de hoogst rankende persoon bij Vodafone NL is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dit bij de kvk bekend is ;) (en anders via een jaarverslag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Right... duh. ;)

Oh nee... wacht. Dat staat natuurlijk op naam van een BV of andere rechtspersoon.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat daar niet bij wie gemachtigd is tot het tekenen voor grote bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:27:
http://www.adformatie.nl/...e-ceo-vodafone-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:59:
Staat daar niet bij wie gemachtigd is tot het tekenen voor grote bedragen?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar gezien het feit dat bovenstaande heer de scepter zwaait, ga ik contact met hem opnemen. Kan me niet voorstellen dat hij hier blij van wordt namelijk. Het feit dat er leveringsproblemen zijn, oké, jammer, *SLECHT* heel slecht georganiseerd en geregeld maar het kan gebeuren. Dit mag echter geen 4 weken duren, en ik spreek uit ervaring: dat duurt het dus al wel. Meerdere mensen komen er nu ook mee in aanraking en langzaamaan voel ik me wat minder een zeikerd en "rechtmatig" boos. JUIST omdat er eerst een verkeerde telefoon is geleverd, toen het omruilen zeer moeizaam op gang kwam en zelfs afketste, nu weer opgepakt is NA 4x bellen en wachten en verhaal doen en wachten en doorverwezen worden van het kastje naar de muur etc. Maar ondanks dat WEER problemen de kop opsteken. En als ik de berichten in het levertijden topic moet geloven dan zijn die paar telefoons die onderweg zouden zijn naar NL niet eens voor vodafone online bedoeld en kan het weleens tot 8 juni gaan duren? Waarom? Onzin. Ik durf er vergif op in te nemen dat als de man met de scepter even een schreeuw down the chain geeft, er dingen in een stroomversnelling komen. En op zn minst dat mensen niet meer voorgelogen worden door het callcenter personeel wat er zit. Die zullen ongetwijfeld hun best doen mbv de gegevens die ze hebben en het "gezeur" wat ze elke dag van de klanten krijgen hierover, wellicht zelfs de instructies die ze krijgen want bepaalde dingen willen ze duidelijk niet bespreken terwijl je tijdens het gesprek voelt dat er meer bekend is. Maar dat betekend niet dat wij dat dan maar moeten slikken.

Ik snap ook niet dat ze black in het systeem hebben staan terwijl alleen bruin en zilver uit zijn. Maar natuurlijk niet voorradig. Zwart is alleen in de UK te krijgen via officiele kanalen. Dus DAT staat zelfs al niet goed in het systeem, zal leuk worden als de zwarte zometeen daadwerkelijk uit is, dan zijn er zeker 2 "zwarte" modellen. Zilver staat niet eens in het systeem.

Ach... ik stop met typen en ga maar slapen. Ik kan me echt zo vreselijk opwinden over hoe er met mensen omgegaan wordt. In dit geval in het bijzonder omdat er zoveel raar loopt, en als ik het nu alleen nog was, oke... bad luck for me. Maar we praten hier over zeer veel mensen. Ik denk dat je in NL tegenover elke tweaker die hier post over dit euvel makkelijk 100 andere mensen kan zetten die tegen hetzelfde euvel aanlopen. Dat kan toch niet? Kom zeg.... Zeer zeer grof.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:27:
Hoe hebben ze gereageerd op je aangetekende brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:17:
[...]

Hoe hebben ze gereageerd op je aangetekende brief?
Niet, want ik heb braaf afgewacht. Had er wel vertrouwen in gekregen dat de foon gewoon omgeruild zou worden namelijk. En dat heb ik nog steeds, om eerlijk te zijn. Ben alleen zeer ontevreden over de manier waarop dit nu weer verloopt, maar ook hiervoor geldt weer dat ik denk dat deze week afwachten nog even verstandig is (was gisteren echt geïrriteerd door dit hele gedoe, maar oké -> tihs happens. Het feit dat ik erachter kwam dat ze mij niet alleen verhaaltjes vertellen maar ook anderen (zie het levertijden topic over de desire, laatste paar pagina's)) plus het feit dat het ernaar uitziet dat we misschien tot 8 juni zouden moeten wachten terwijl andere bedrijven wel gewoon uitleveren, is voor mij reden om contact te gaan zoeken hogerop. Een leidinggevende krijg je namelijk niet te spreken als je daarom vraagt via de telefoon. Mijn ervaring is dat wanneer er 1x naar beneden geschreeuwd wordt van bovenaf, de dingen in een stroomversnelling terechtkomen. En op een manier waar geen aangetekende brief naar een klachten afdeling tegenop kan.

En telefonisch om een leidinggevende vragen: ook die leidinggevende zit vast in de organisatiestructuur van heden ten dage binnen die toko. Ook geldt: wat er niet is, kan niet geleverd worden. Simpel. Kan je moeilijk over doen maar dat heeft weinig zin. Wat wel zin heeft is om aan te kaarten hoe ermee omgegaan wordt door het personeel, al dan niet van een derde partij in een callcenter. En het heeft geen tot weinig zin om dat ergens in de onderste regionen te doen. Als bovenstaande heer 1x roept, rijdt er hetzelfde uur nog een vrachtwagen uit vol met die dingen vanuit duitsland, bij wijze van. Moet je kijken hoe snel en soepel dingen dan opeens kunnen lopen in veel gevallen.

Ergens zit iemand gewoon te slapen (cq lopen er processen langs elkaar) en daar hebben we niets aan. Maar nogmaals, even afwachten nog is niet meer dan redelijk, ongeacht hoe ik me erbij voel. Anders trek ik gewoon de stekker eruit bij Vodafone dit keer. Het gaat om een verlenging dus ik neem aan dat ik gewoon binnen een maand (of was het 2?) weg kan bij ze en gewoon via een ander bedrijf (Hi, etc) een abo kan nemen.

De jongen aan de telefoon probeerde me nog te vertellen dat ik dat alleen kan doen als ik ergens anders een betere aanbieding kan vinden.... nou, ik ben benieuwd. Net alsof ik niet weg "mag" als ik ergens anders niet goedkoper kan vinden. Hmhm.... Come on, dit zijn toch...... Grrr... zit me alweer op te winden. Heeft geen zin. Ik nok er ff mee en wacht de ontwikkelingen af in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:00:
Het gaat om een verlenging dus ik neem aan dat ik gewoon binnen een maand (of was het 2?) weg kan bij ze en gewoon via een ander bedrijf (Hi, etc) een abo kan nemen.
Ken je het gezegde 'assumption is the mother of all fuckups' ? Hoe denk jij dat dat straks gaat als jij bij de rechter staat
Rechter: 'Ah, u hebt geklaagd. Kunt daar bewijs van overleggen ?'
HotDoggie: 'Nee, ik had er vertrouwen in, dus ik heb alleen gebeld. Ik ging er van uit dat als het niet goed ging, ik niet aan het contract vast zou zitten'
Rechter: 'Sorry, maar ik kan niet anders dan u veroordelen te betalen, want u hebt geen enkel bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:30:
[...]

Ken je het gezegde 'assumption is the mother of all fuckups' ? Hoe denk jij dat dat straks gaat als jij bij de rechter staat

[...]
Weleens van gehoord ja ;-)

Maar is er geen wetswijziging doorgevoerd ivm abonnementen en de opzegtermijn daarvan etc? Het is toch zo tegenwoordig dat je de eerste contractsperiode uit moet dienen (of bij moet betalen tot einde contract) en daarna dat je een opzegtermijn van max 2 maanden hebt? Is dat niet verschillende keren voorbij gekomen in de media?

Overigens, ik word net geconfronteerd met een leven/dood verhaal en dan denk je: sja, waar maak je je eigenlijk druk om, met dit soort dingen.

Tegenstrijdigheid? Ik kom hier, lees het levertijden topic vd desire weer, zie hoe er gekunsteld wordt bij VF met het systeem en de opzeggers in dat topic en meteen verslik ik me weer...

Echt duidelijk iets voor mezelf (mezelf kennende) waarbij het niet alleen meer gaat om het toestel en de levertijden (tuurlijk is dat wel de start van het proces geweest, en speelt nog steeds mee gevoelsmatig) maar de praktijken die er verder mee gemoeid zijn en eindigen in ontevreden klanten. En daarmee steeds meer een principekwestie wordt.

Edit: wil ik uberhaupt wel weg bij Vodafone? I don't really know... vind dit wel getuigen van een slechte periode bij / van VF. Echter, overal gebeuren weleens dingen. Waar het dan om draait is hoe het opgelost wordt als er van bovenaf naar beneden geroepen wordt. En via de rechter ben je in een geval als dit van beneden naar boven aan het takelen, beter omdraaien indien mogelijk, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Volgens mij had die wetswijziging vooral betrekking op het automatisch (stilzwijgend) verlengen met een lange periode. Als jij zelf in overleg je abonnement met hun weer met een jaar verlengd (en daarbij korting krijgt op aanschaf van een toestel of iets dergelijks) dan is dat denk ik een ander verhaal.

Hoe dan ook is dat natuurlijk een beetje off-topic verder, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb contact gezocht met de hoogste boom. Heb er vertrouwen in dat het goedkomt. Eindelijk weer. Zal wel even wachten worden, maar dat vind ik niet zo erg, als ik maar weet waar ik aan toe ben en er geen verhaaltjes opgehangen worden zoals bij zovelen in het levertijden topic.

Orion84, zou je deze op slot willen doen?

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:04:

Orion84, zou je deze op slot willen doen?
Topics gaan alleen op slot bij overtreding van de voorwaarden of negeren van sturing van de crew. Dit is dan ook geen uitnodiging om het topic op slot te krijgen ;)
Pagina: 1