Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GrandPuba
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:01
Ik heb al gegoogled en op GoT zelf gezocht... maar vind hier geen info over.
Voor een pptp vpn welke ik werkend heb, maar zich fysiek op een ander segment zit als het netwerk wat ik wil benaderen heb ik eigenlijk een static route nodig naar dit netwerk.

Ik vind geen tools nog goede info hoe dit te doen, en als het kan heb je dan wellicht root rechten nodig...?
Ben in het bezig van een desire en die is nog niet geroot... heeft iemand ervaring hiermee binnen android?

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laat de pptp server die route meesturen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rutgerlak
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2011
Ik heb ook openvpn draaien op android 1.5 (rooted). Werkt alleen niet, omdat mijn server de pakketjes niet van tun0 naar bge0 wil sturen (mijn fout dus).

Ik denk wel dat je root rechten nodig hebt op 1.5, omdat je de routetabel wil wijzigen. Maar op 2.1 zit openvpn er al ingebakken. Wat je volgens mij moet doen, is op de openvpn server een PUSH redirect-gateway of dergelijke in het configuratiebestand zetten.

Zie ook http://groups.google.com/...d/thread/e0a75cce49273357 hoe je de routetabel/dnssettings kan bekijken.

• GrandPuba
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:01
We kunnen de route uit veiligheids overweging niet meesturen.
Je moet de route al weten anders kun je niet naar het LAN.
Ik zou wel voor mijzelf voor het ip dat ik krijg toegewezen een route op de server kunnen toevoegen, dan los ik het wel op, alleen wijkt dat dus af van hetgeen wij willen.
Daarom ook de vraag of je zelf routes kunt toevoegen.
Desire draait 2.1 en is niet geroot.

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
GrandPuba schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:26:
We kunnen de route uit veiligheids overweging niet meesturen.
Je moet de route al weten anders kun je niet naar het LAN.
Sorry, maar dat is natuurlijk geen beveiliging. Security through obscurity heet dat, en dat is al meermaals bewezen niet te werken. Default route laten zetten door je vpn client en je bent even ver.

Verder ken ik geen enkele telefoon met een interface om routes toe te voegen (zonder jailbreaks of andere manieren om gewoon een cli tevoorschijn te toveren), dus je zult 't toch server-side moeten doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True