5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 16:02
Hallo,

Ik zou graag gebruik willen maken van de 5.1 geluids mogelijkheden van mijn receiver.

Ik heb staan een Harman Kardon AVR 132, een samsung SMT-H3102 als settop box, een PS3, een Harman Kardon dvd28 en een LG 37LG7000 als tv.

Nu heb ik de Samsung, de ps3 en de dvd speler via hdmi op mijn tv aangesloten. Een optische kabel gaat van mijn tv naar mijn receiver. Voor het geval men vraagt waarom ik niet via hdmi alles op de receiver aansluit komt doordat deze geen hdmi aansluitingen heeft. Daarentegen heeft deze wel 2 coax en 2 optische audio aanlsuitingen.

Nu heb ik dat ik ondanks mijn instellingen voor dolby 5.1 geluid in mijn apparaten een PCM 48.0 khz signaal krijg bij dolby pro logic 2 en Dts neo 6 voor dolby digital.

Ik denk dat dit komt door mijn tv. Maar misschien dat iemand die er meer verstand van heeft uitsluitsel kan bieden?

Ik heb een ander apparaat waarop ik meerdere optische verbindingen kan schakelen naar 1 optische ingang. Alleen ik wilde deze eigenlijk niet meer gebruiken is al heel oud en ziet er eerlijk ook niet meer uit.

groeten dadio54321

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00
Ja, komt door de TV. Deze kent namelijk maar 1 smaak en dat stereo (en mono :+).

Je zult de PS3 direct op de receiver moeten aansluiten en op de tv.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• dadio54321
Hmmm,

En dan dus ook de andere apparaten. wil ik van het geluid van de settopbox en dvd speler genieten in 5.1.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Jup. Zoals gezegd maakt de tv van het inkomende 5.1 signaal een 2.0 signaal. Dit in verband met beveiliging van de audio en dergelijke. Er zijn wel een paar tv's die Dolby Digital 5.1 doorlaten, maar die zijn schaars. Dus gewoon alles rechtstreeks op de receiver aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dadio54321
hallo,

heb alles opnieuw aangesloten nog wel even wachten op extra kabels.

Maar ik heb nu goed geluid vanaf mijn ps3. Alleen mijn samsung smt-h3102 blijft een pcm 48khz signaal uitzenden. Dit heeft misschien wel te maken met de uitzendingen die ik bekijk alleen het is ook bij films en deze hebben toch een dolby surround singaal ofzo??