Eigenlijk al sinds september vorig jaar, de maand dat ik mijn pc heb gekocht heb ik last van random freezes onder windows 7. specs:
Mobo: gigabyte MA790XT-UD4P
Processor: AMD Phenom II X4 955
Ram: Kingson VALUEram 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM (KIT OF 2)
HDD Samsung Spinpoint F1
geluidskaart: Creative X-fi Fitality
Ik heb al een memtest gedaan, die is gelukt. Ik heb windows 7 x64 en 32 geprobeerd. Ik heb alles geformatteerd. En de windows logs geven niets aan behalve het feit dat de pc opnieuw moest opstarten vanwege het feit dat er een fout was opgetreden.
Het enige waar ik nog aan zat te denken was het feit dat kingston op de datasheet heeft staan dat het RAM op 1.5v moet draaien, en dat mijn Mobo weergeeft dat het op 1.6v draait. Lastig is alleen dat ik in de bios het voltage alleen maar omhoog kan gooien, niet naar beneden. Dus ik kan niet testen of het werkt.
Ik hoop dat iemand zich over dit probleem wil ontfermen,
Tnx,
Joost
Mobo: gigabyte MA790XT-UD4P
Processor: AMD Phenom II X4 955
Ram: Kingson VALUEram 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM (KIT OF 2)
HDD Samsung Spinpoint F1
geluidskaart: Creative X-fi Fitality
Ik heb al een memtest gedaan, die is gelukt. Ik heb windows 7 x64 en 32 geprobeerd. Ik heb alles geformatteerd. En de windows logs geven niets aan behalve het feit dat de pc opnieuw moest opstarten vanwege het feit dat er een fout was opgetreden.
Het enige waar ik nog aan zat te denken was het feit dat kingston op de datasheet heeft staan dat het RAM op 1.5v moet draaien, en dat mijn Mobo weergeeft dat het op 1.6v draait. Lastig is alleen dat ik in de bios het voltage alleen maar omhoog kan gooien, niet naar beneden. Dus ik kan niet testen of het werkt.
Ik hoop dat iemand zich over dit probleem wil ontfermen,
Tnx,
Joost