[Excel 2007] Aantal dagen berekenen tussen twee velden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een database in Excel 2007 met een tweetal velden vol met data . De eerste veld is de dag van opname en de tweede veld is een return. Nu wil ik weten hoe ik in Excel de dagen die daar tussen liggen automatisch kan laten berekenen? Is dit mogelijk en hoe nauwkeurig kan dit? (rekening houden met bv een schrikkeljaar wellicht?). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=excel datum berekenen]
Is gewoon mogelijk, schrikkeljaren wordt automatisch rekening mee gehouden
Gebruik de rekenkundige operator - (aftrekken) of de functie NETTO.WERKDAGEN om deze taak uit te voeren.

Als deze functie niet beschikbaar is, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.

[ Voor 52% gewijzigd door Wiethoofd op 23-04-2010 15:08 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thank you :) Alleen ik krijg nog altijd #VALUE als fout dus even door de materie lezen.
Dus bij =A2-A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang wij niet weten wat er in resp. A2 en A1 staan, is het gissen naar de precieze oorzaak. Een #VALUE-fout wordt bijv. afgegeven wanneer één van de waarden geen getal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:57:
Zolang wij niet weten wat er in resp. A2 en A1 staan, is het gissen naar de precieze oorzaak. Een #VALUE-fout wordt bijv. afgegeven wanneer één van de waarden geen getal is.
Ow sorry om een idee te geven:

A1 08.03.2004
B1 10.04.2010

Maar het is inmiddels opgelost. :) A1 en B1 als DATUM opgeven en C1 als getal weergeven (ipv DATUM) en dan krijg je direct het verschil in dagen te zien (2224 dagen)