Link naar certificaat (omdat de URL regex van GoT wat in de war raakt):
code:
1
| http://www.sap.com/services/education/course.epx?context=[[SSO_AIT|TERP10||||G]]| |
Vanochtend zag ik op de (erasmus) universiteit een poster hangen voor erp4students.nl. Via deze site kun je je inschrijven voor de SAP cursus TERP10. De kosten zijn 500 euro; de studielast bedraagt volgens de site 180 ects uur (6 ects).
In september begin ik met mijn (bedrijfskunde) master richting informatiemanagement; redelijkerwijs ga ik daarna bij een it-consultant/bedrijf werken (Logica, Accenture, IBM, SAP, etc.).
Zijn er mensen uit de praktijk die mij kunnen vertellen of dit certificaat een toegevoegde waarde geeft bij een sollicitatie? Of is deze cursus zo'n klein onderdeel van SAP-certificering dat het niet meer dan 'leuk' is om te hebben? Het punt is dat de cursus over een aantal weken al begint en doorloopt tot eind oktober. Dat komt dus als extra belasting bovenop mijn studie (en vijf (!) verplichte vakken in september - december). Ik wil best tijd vinden om me hierop te concentreren, temeer omdat ik wel eens wil weten wat SAP nu allemaal inhoudt (ik weet niet meer dan dat het ERP software is). Maar als er gezegd wordt dat de toegevoegde waarde nihil is, ben ik waarschijnlijk beter af om me op mijn eigen studie te concentreren en na mijn afstuderen een (interne) SAP opleiding te gaan volgen...
Ik ben benieuwd
[ Voor 14% gewijzigd door Reveller op 23-04-2010 17:05 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."