Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.sap.com/global/images/SAPLogo.gif

Link naar certificaat (omdat de URL regex van GoT wat in de war raakt):
code:
1
http://www.sap.com/services/education/course.epx?context=[[SSO_AIT|TERP10||||G]]|

Vanochtend zag ik op de (erasmus) universiteit een poster hangen voor erp4students.nl. Via deze site kun je je inschrijven voor de SAP cursus TERP10. De kosten zijn 500 euro; de studielast bedraagt volgens de site 180 ects uur (6 ects).

In september begin ik met mijn (bedrijfskunde) master richting informatiemanagement; redelijkerwijs ga ik daarna bij een it-consultant/bedrijf werken (Logica, Accenture, IBM, SAP, etc.).

Zijn er mensen uit de praktijk die mij kunnen vertellen of dit certificaat een toegevoegde waarde geeft bij een sollicitatie? Of is deze cursus zo'n klein onderdeel van SAP-certificering dat het niet meer dan 'leuk' is om te hebben? Het punt is dat de cursus over een aantal weken al begint en doorloopt tot eind oktober. Dat komt dus als extra belasting bovenop mijn studie (en vijf (!) verplichte vakken in september - december). Ik wil best tijd vinden om me hierop te concentreren, temeer omdat ik wel eens wil weten wat SAP nu allemaal inhoudt (ik weet niet meer dan dat het ERP software is). Maar als er gezegd wordt dat de toegevoegde waarde nihil is, ben ik waarschijnlijk beter af om me op mijn eigen studie te concentreren en na mijn afstuderen een (interne) SAP opleiding te gaan volgen...

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 14% gewijzigd door Reveller op 23-04-2010 17:05 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:44
Het woord "SAP" op een CV van een starter staat altijd goed. Het is namelijk een term uit het praktijk van de informatica, waar de opleidingen juist vrij theoretisch zijn. 500 euros well spent lijkt me. Een week eerder een baan en je hebt ze te terugverdiend :)

Een belangrijk effect is dat je sollicitaties bij IT bedrijven linea recta richting de SAP afdelingen zullen worden geforward door de recruiter. Als je bij nader inzien toch liever iets anders doet (bv Oracle of Microsoft), dan moet je een beetje tegen de stroom in zwemmen tijdens je sollicitatieprocedure om niet automatisch in de SAP afdeling te belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Reveller schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:36:
De kosten zijn 500 euro; de studielast bedraagt volgens de site 180 ects.
180 ECTS? Dat staat gelijk aan drie jaar aan een HBO of Uni. Bedoel je niet 180 uur?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 19:25
RAILGUNNER schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:59:
[...]

180 ECTS? Dat staat gelijk aan drie jaar aan een HBO of Uni. Bedoel je niet 180 uur?
Als je de moeite had genomen op het linkje te klikken:
The course requires a workload of 180 hours corresponding to 6 credit points according to the European Credit Transfer System (ECTS)
Inderdaad 180 uur, 6 ECTS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
t_captain schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:53:
Een belangrijk effect is dat je sollicitaties bij IT bedrijven linea recta richting de SAP afdelingen zullen worden geforward door de recruiter. Als je bij nader inzien toch liever iets anders doet (bv Oracle of Microsoft), dan moet je een beetje tegen de stroom in zwemmen tijdens je sollicitatieprocedure om niet automatisch in de SAP afdeling te belanden.
Als je daar echt bang voor bent dat vermeldt je het toch gewoon niet op je cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

wel een leuke kans om zo een certificaat te scoren zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Bedankt voor de reakties. Kan iemand mij alleen nog inhoudelijk vertellen wat de waarde is van zo'n certificaat? Ik weet vooralsnog niets van SAP, en voor zover ik het zelf uitzoek zie ik dat er -tig - maar dan ook -tig - verschillende certificaten bestaan. Wat denkt een recruiter als hij TERP10 ziet staan: "och, het mannetje wil ook wat" of meer "nou, die weet dan al wel wat!"?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Nou ja je moet natuurlijk niet zeggen: Certificaat TERP10 behaald. Dat zegt een recruiter niks. Maar wel de volledige cursus: TERP10 SAP ERP - Integration of Business Processes certificaat.

Overigens betaal je voor TERP10 ongeveer 5000-6000 eurootjes aan SAP, omdat het een 2 weekse cursus is bij SAP. Daar krijg je dan wel "begeleiding" bij, ik neem aan dat jij een PDF'je krijgt van 2000 pagina's wat je in je kop moet stampen. Tsja en wat is de waarde van zo'n certificaat. In het begin noppes, maar zodra je wat ervaring hebt en je hebt een certificaat heeft het wel wat waarde. Ik heb zelf 2 ceritificeringen, waarvan er 1 een belangrijke is omdat je dan bepaalde werkzaamheden mag verrichten van SAP.

Uiteindelijk geldt binnen de SAP wereld vooral veel werkervaring. Certificeringen zijn niet altijd vereist, maar wel een pre. Zo moet je dit ook zien. Als een stapje voor op je concurrentie als je gaat solliciteren :)
Pagina: 1