Unattended Win 7 invoer computername, zonder nieuwe user

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het uitrollen van ons Windows 7-image gebruiken wij een unattend.xml-bestand om uitrol volledig te automatiseren, dit verloopt prima. Nu zouden wij dit graag aan willen passen zodat in de welkomwizard (na uitrol) wordt gevraagd een computernaam op te geven maar dit zonder een nieuwe gebruiker op te hoeven geven/aan te moeten maken. Deze beide vragen worden standaard in één venster weergegeven, zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://windows.fyicenter.com/0911_Windows_7_Computer_Name.jpg

Is hier misschien een (simpele) oplossing voor? Misschien een entry in de unattend.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik verwacht dat dit onmogelijk is omdat de Administrator account in Windows 7 standaard is gelocked en je dan geen lokale Administrator account heeft (wat Windows naar verwachting wel nodig vind). Is het niet beter om bijvoorbeeld Admin als lokale account met zelf gekozen wachtwoord in te geven? Aangezien dit naar wat ik gezien heb mogelijk is in deze file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In unattend.xml is ook <Copyprofile>true</Copyprofile> opgenomen welke het reeds bestaande account/profiel automatisch naar Default User kopieert. Er is dus standaard één account actief, Administrator enable ik na de Welcomewizard met een scriptje. Zou het wijzigen van de computernaam via Systeem voldoende zijn om het uitgerolde image van een nieuwe, unieke naam te voorzien? Dit zou dan na de Welcomewizard een alternatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Is mogelijk maar is het dan niet beter om deze uitrol via bijvoorbeeld software als SCCM (of soortgelijke software te laten verlopen) dat je per MAC-address oid een computernaam opgeeft. Alhoewel ik weet ook niet waarvoor je deze unattended install wil gebruiken maar het ziet er naar uit dat het een uitrol als upgrade van Vista? of XP is.

Je opmerking dat je in Systeem configuratie de PC naam aanpast is inderdaad genoeg om deze van een unieke naam onder het netwerk te voorzien.
quote: Zand_loper
In unattend.xml is ook <Copyprofile>true</Copyprofile> opgenomen welke het reeds bestaande account/profiel automatisch naar Default User kopieert. Er is dus standaard één account actief, Administrator enable ik na de Welcomewizard met een scriptje.
Weet je zeker dat er standaard 1 account actief is, dat copyprofile wil volgens mij meer zeggen dat je het profiel van de account die je maakt als standaard profiel voor alle accounts instelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken per hardwarestuk (zeg 3 of 4) Windows 7-images en gebruiken Ghost Solutions Suite versie 2.5.1 (Windows 7 compatible) om de images te maken en uit te rollen. Een optie is nog om de installatie volledig te automatiseren met het unattend.xml-bestand en vervolgens handmatig voor elk systeem de standaard naam te wijzigen vóór wij deze client in het domein opnemen. Het betreft geen update maar een volledig nieuwe installatie, data zetten we apart voor elke gebruiker.

Het account/profiel dat wij gebruiken voor het nieuwe Default User account/profiel blijft na het draaien van Sysprep gewoon bestaan en is ook te gebruiken om de eerste keer in te kunnen loggen.

Andere suggesties zijn welkom :)