Nog eens een programma openen als het al draait

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:33
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje een MacBook met Mac OS X 10.6.

Ding traait als een tierelier, heeft zo zijn voordelen en nadelen, maar kom...

Nu merk ik wel één ding, beeld je volgend scenario in:
  1. start Firefox
  2. start een download
  3. open het downloadvenster van Firefox
  4. sluit het hoofdvenster van firefox...
Voila, nu zit ik met het probleem dat ik Firefox niet terug geopend krijg, want als ik dat wil doen moet ik het download venstertje sluiten (cmd Q) om terug het browservenster op te starten...

Ik heb wat gegoogled, maar nog geen bruikbare info...

Hoe kan je dit terwijl een applicatie draait? In windows 7 kan je toch perfect nogmaals een applicatie starten door te rechtmuizen op een van je "applicatieslots" in de taakbalk... ?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 23-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:08

Halfkakkende

Vandring

Je kan, wanneer je een focus op het download venster hebt, op command+n (of is het nou appletje+n, ik haal het altijd door elkaar) drukken en een nieuw scherm wordt geopend. Je kan ook via je menubalk een nieuw venster openen wanneer je Firefox actief hebt.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:37
zorg dat je firefox in je dock hebt staan, rechtermuisklik (twee vingers op je touchpad) op dat icoon, open new window/tab. Of gewoon appeltje-t als het downloadwindow focus heeft.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Als Firefox al draait kan je via Archief of via appeltje+N een nieuw browser scherm openen ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HyperBart schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:27:
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje een MacBook met Mac OS X 10.6.

Ding traait als een tierelier, heeft zo zijn voordelen en nadelen, maar kom...

Nu merk ik wel één ding, beeld je volgend scenario in:
  1. start Firefox
  2. start een download
  3. open het downloadvenster van Firefox
  4. sluit het hoofdvenster van firefox...
Voila, nu zit ik met het probleem dat ik Firefox niet terug geopend krijg, want als ik dat wil doen moet ik het download venstertje sluiten (cmd Q) om terug het browservenster op te starten...

Ik heb wat gegoogled, maar nog geen bruikbare info...

Hoe kan je dit terwijl een applicatie draait? In windows 7 kan je toch perfect nogmaals een applicatie starten door te rechtmuizen op een van je "applicatieslots" in de taakbalk... ?
dit probleem heb je vaak met FireFox, ook als je het gewoon goed ehbt gesloten, niet meer in Taakbeheer staat, maar toch zegtie dat het al geopend is. Je moet dan je hele computer opnieuw opstarten :(
Maargoed, On-topic:
Dat zou toch gewoon moeten kunnen? Wel raar. Probeer anders in veilige modus op te starten, of probeer iets (even googlen) in te voeren zodat FireFox een nieuw tabblad opent. Want de normale 'start-knop' opent een nieuwe sessie, dat kan FireFox niet aan, want het staat al open.

Edit: of gewoon wat hierboven staat, maar dat wil volgens mij niet in het downloadvenster. (goh, daarom heeft chrome het downloadvenster niet apart, maar als tabbald ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 23-04-2010 14:36 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Downloadvenster in tabblad nodig? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/256

De UI is wel een beetje aan de lelijke kant (tenminste hier onder Windows) maar het doet wat het moet doen.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:31
activeer je rechtermuisknop bij systeemvoorkeuren en als je dan met je rechtermuisknop op het firefox logo in het dock klikt kun je kiezen welk venster je van de actieve firefox vensters je naar voren wil halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:03

breinonline

Are you afraid to be known?

F.West98 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:34:
[...]

dit probleem heb je vaak met FireFox, ook als je het gewoon goed ehbt gesloten, niet meer in Taakbeheer staat, maar toch zegtie dat het al geopend is. Je moet dan je hele computer opnieuw opstarten :(
Maargoed, On-topic:
Dat zou toch gewoon moeten kunnen? Wel raar. Probeer anders in veilige modus op te starten, of probeer iets (even googlen) in te voeren zodat FireFox een nieuw tabblad opent. Want de normale 'start-knop' opent een nieuwe sessie, dat kan FireFox niet aan, want het staat al open.

Edit: of gewoon wat hierboven staat, maar dat wil volgens mij niet in het downloadvenster. (goh, daarom heeft chrome het downloadvenster niet apart, maar als tabbald ;) )
TSer heeft het op OS X, niet op Windows 8)7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon apple + n indrukken, heb dat "probleem" ook soms met safari
Pagina: 1