Setup met TV, Home Cinema, UPC en HTPC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Dyllanw
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 18:15
Sinds deze week heb ik de beschikking over de volgende configuratie:

42" LCD TV - RCA (in, geen uit), HDMI 3x (in, geen uit), Scart 2x
Home Cinema set - RCA 2x, Scart (géén HDMI en géén SPDIF)
UPC Box - HDMI (uit), Scart, RCA (uit, geen in)
HTPC - HDMI (uit), SPDIF (uit)

De HTPC word als bron gebruikt van films. De DVD speler van de Home Cinema Set word dan ook niet gebruikt. Daarnaast zou ik graag het geluid van de zowel de HTPC als van de TV/UPC via de boxen van de Home Cinema set willen gebuiken.

In eerste instantie wilde ik de HTPC en de UPC box op de Home Cinema set aansluiten en van daaruit doorsturen naar de TV. Echter, de Home Cinema set heeft geen HDMI aansluiting en via de UPC komt digitaal HD beeld binnen.

Ik heb zelf wat aangerommeld, maar vooralsnog lukt het me niet het voor elkaar te krijgen zoals ik wil.

Mijn vraag is: is de setup zoals ik die wil mogelijk en zo ja, hoe?

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Welke home cinema set is het?

• Dyllanw
Een Sony DAV SB300

De Tv is een LG 42LH3300

Btw, nu zijn de HTPC en de UPC via HDMI aangesloten op de TV. Het makkelijkst zou zijn wanneer het audisignaal doorgestuurd zou kunnen worden naar de DVD-speler van de Home Cinema Set. Ik heb het via een Scart-kabel en via een RCA kabel geprobeerd maar vooralsnog zonder resultaat.

[ Voor 107% gewijzigd door Dyllanw op 23-04-2010 15:10 ]

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Als je tv een audio uitgang heeft, kun je die met een RCA kabel aansluiten op je home-cinema set. Dan stuurt je tv al het geluid door dat via hdmi binnen komt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je home cinema set heeft geen digitale ingang, dan zal je geen surround geluid krijgen. Dan zou ik upgraden naar ene betere versterker die gewoon HDMI ingangen heeft en dan het geluid eruit haalt en het beeld weer via HDMI doorstuurt naar de TV. Enkel is dat niet heel goedkoop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
ik zie inderdaad ook geen enkele optie met deze set, kijk eens naar een goedkope (tweedehands) versterker met hdmi/optische aansluitingen.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51
Even dit topic kapen;

Modbreak::N

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 23-04-2010 22:48 ]

• Dyllanw
De oplossing was (zoals zovaak) weer verrekt eenvoudig.

Heb de HDMI-kabels laten zitten voor het beeld. Voor het geluid was het alleen nodig een RCA-kabel te steken tussen HTPC en Home Cinema en een Scart-kabel tussen UPC Box en Home Cinema.

iig bedankt voor het meedenken!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dan heb je dus geen surround geluid vanaf je HTPC, enkel stereo dat eventueel geupmixed wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1