subdomein aanmaken middels php...

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil op mijn website een subdomein aanmaken zonder dat er een map in de root van mijn domein komt te staan. Ik wil namelijk gebruik maken van de root index en de rootfolders van mijn domein. Ik denk aan subpagina's die worden aangesproken als een subdomein. Mijn website werkt met smarty....ik weet niet of dat een probleem zou kunnen opleveren.

Weet iemand hoe je dat moet doen en moet er nog wat ingesteld worden in apache of php? :/

Ik heb dit al eens zien draaien, dus ik weet dat het kan ;)

Alvast bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Zorgen dat alle subdomeinen naar je www folder gaan. Dan kun je serverside uitlezen naar welk domein de request is en die gebruiken voor het serveren van de juiste pagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 23-04-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:56:
Weet iemand hoe je dat moet doen en moet er nog wat ingesteld worden in apache of php? :/
Nee joh, dat werkt allemaal automatisch! :D

Seriously: natuurlijk moet er wat gedaan worden. Hoe je dat doet is een tweede (vhost/htaccess/php/dns etc).
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:56:
Ik heb dit al eens zien draaien, dus ik weet dat het kan ;)
En heb je ook uitgezocht hoe anderen het dan doen? Wat heb je uberhaupt zelf al gezocht of geprobeerd? Heb je deze vraag al eens aan je hoster voorgelegd? Welke mogelijkheden bieden zij? Etc. Dat zijn toch wel zaken die we verwachten te lezen in een topicstart (zie onze Quickstart).

Open gerust een nieuw topic (en doe dat dan meteen in het juiste forum aub ;) Waar hoort mijn topic?) maar zorg dan dat je ons van alle relevante informatie voorziet en je dus de Quickstart gebruikt als leidraad voor dat topic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 23-04-2010 14:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.