Oplader voor niet oplaadbare batterijen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-07 13:34
Op het volgende site CLICK kwam ik een oplader tegen die gewone batterijen zou kunnen opladen,
kan zo iets? ik had altijd begrepen dat deze niet opgeladen kunnen worden en zouden kunnen ontploffen.
iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
hmmm, dat ding staat ook bij de dailyoffers (direct)

het lijkt mij nogal risky.

ik verwacht ook dat, als het al werkt, dat het wel snel minder wordt
dus dat je bij elke keer opladen, nogal wat procenten minder kan opladen dan de vorige keer

[ Voor 5% gewijzigd door frankivo op 23-04-2010 13:54 . Reden: linkje erbij :) ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je het bedrag wat hiervoor staat met alle geweld wil uitgeven, o.k. Maar in de sloot gooien heeft hetzelfde resultaat. Hooguit kan het leiden tot een of twee keer (beslist niet meer) een heel klein beetje oppeppen, daarna is het echt definitief afgelopen.

Puur bedrog dus zo'n aanbieding! Met name de suggestie (staat er niet met name, maar de suggestie wordt wel gewekt) dat je dit blijvend zou kunnen doen, Dus dat je voor heel lange tijd de veel goedkopere gewone batterijen als oplaadbare zou kunnen gebruiken. Trap er niet in, want chemisch is het gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een tijd geleden hierover wel eens een artikel gelezen, en de conclussie was dat het wel degelijk kon en enkele keren werkte, zolang de batterij niet volledig leeg was. Vooral bij apparaten die wel wat stroom vragen is de batterij vaak nog niet leeg wanneer het apparaat stopt met werken (digitale camera's bijvoorbeeld) en in dat geval zou het weldegelijk mogelijk zijn om ze nog een paar keer te herladen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Lijkt me meer iets voor EL.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Maareh, zo duur zijn oplaadbare batterijen tegenwoordig toch ook niet, dat je daar niet gewoon een setje van kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
Wilke schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:09:
Maareh, zo duur zijn oplaadbare batterijen tegenwoordig toch ook niet, dat je daar niet gewoon een setje van kunt kopen?
tegenwoordig heb je al een oplader+ 4 oplaadbare batterijen ofzo voor 10-15 euro

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 18:46
Dan kan je beter van dezelfde site voor 5€ minder een oplader inclusief batterijen kopen, daar heb je tenminste iets aan.

Ik kan dezelfde truuk even goed doen zonder zo'n "wonderoplader", haal gewoon de bijna-lege batterijen uit het apparaat wat niet goed meer werkt, en wrijf ze tussen je handen warm, daarna zal het apparaat met dezelfde batterijen nog even doorwerken. De truuk is 2delig: door de warmte van je handen kan je het laatste restje energie er gemakkelijker uit halen, en door het uithalen en opnieuw insteken zal het contact met de batterijcontacten beter zijn (corrosie is wat verwijderd). Exact als wat die dure niet-werkende oplader doet.

[ Voor 0% gewijzigd door naftebakje op 24-04-2010 17:57 . Reden: essentieel woordje vergeten... ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Adion schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:00:
Ik heb een tijd geleden hierover wel eens een artikel gelezen, en de conclussie was dat het wel degelijk kon en enkele keren werkte, .....
Precies, enkele keren, en dan ook nog heel marginaal. Mensen die in deze dingen geloven, beseffen vaak niet welk chemisch proces hiermee gepaard gaat. Bij een accu is dat onkeerbaar, bij een gewone batterij niet.

Vraag is of het je de investering daarvoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
Probeer het maar eens.... vroeger ook geprobeerd, maar ze gingen lekken als een ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16
naftebakje schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:51:
Dan kan je beter van dezelfde site voor 5€ een oplader inclusief batterijen kopen, daar heb je tenminste iets aan.

Ik kan dezelfde truuk even goed doen zonder zo'n "wonderoplader", haal gewoon de bijna-lege batterijen uit het apparaat wat niet goed meer werkt, en wrijf ze tussen je handen warm, daarna zal het apparaat met dezelfde batterijen nog even doorwerken. De truuk is 2delig: door de warmte van je handen kan je het laatste restje energie er gemakkelijker uit halen, en door het uithalen en opnieuw insteken zal het contact met de batterijcontacten beter zijn (corrosie is wat verwijderd). Exact als wat die dure niet-werkende oplader doet.
Je kan er toch wel echt iets meer uit halen dan dat hoor. Of het de moeite is, zeker gezien de prijs van echt oplaadbare batterijen is iets anders.
Via wikipedia vind je onder andere deze pagina waarin iemand het zelf eens geprobeerd heeft. Ik heb ooit wel eens een iets meer onderbouwde pagina gevonden met wat nuttigere info, maar weet ik helaas niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Adion op 24-04-2010 17:07 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
naftebakje schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:51:
Dan kan je beter van dezelfde site voor 5€ een oplader inclusief batterijen kopen, daar heb je tenminste iets aan.

€25.. XD

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-07 13:34
Het is niet dat ik het wil kopen, ik vertrouw liever mijn " ouderwetse" oplaadbare accu's, mij gaat/ging het meer om het feit of het klopt of niet. Maar zo te zien denken jullie het zelfde als ik: onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
soheilmd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:39:
Het is niet dat ik het wil kopen, ik vertrouw liever mijn " ouderwetse" oplaadbare accu's, mij gaat/ging het meer om het feit of het klopt of niet. Maar zo te zien denken jullie het zelfde als ik: onzin
De reactie in een alkalinebatterij is omkeerbaar (in tegenstelling tot bijvoorbeeld lithium batterijen), dus je kan de batterij opladen door er spanning op te zetten.

Echter, de veiligheid, capaciteit en levensduur zullen belabberd zijn, verder is voor alle toepassingen een economischer model voor te stellen (zoals naftebakje al voorstelt, nimh in combinatie met een normale lader)

Om het verhaal nog moeilijker te maken zijn er tegenwoordig 'oplaadbare alkaline' batterijen te koop, die wel voor dit doel ontworpen zijn en veilig zijn. Er is zelfs een niche (apparaten met een zeer laag verbruik, zoals klokken) waar het een economisch goede oplossing kan zijn, maar ook daar zou ik zelf nimh gebruiken (wel geoptimaliseerd voor lage zelfontlading, bv sanyo eneloop)

Dus om kort te gaan: geen onzin, maar de omschrijving waarmee het wordt aangeprezen grenst aan misleiding.
Pagina: 1