PC2-3200R 400MHz DDR2 alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Vraagje, ik heb een server gekocht op ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...0253135447#ht_7424wt_1165

Nu wil ik hier het maximale aantal geheugen in stoppen, wat volgens de specs van HP 12 GB is en het gaat dan om PC2-3200R 400MHz DDR2 geheugen.

Nu is dit geheugen nogal duur. Voor 4 GB betaal je al snel 80 euro. Kan ik hier nu ook nieuwer, goedkoper geheugen in zetten wanneer ik alle banken vervang? (moet sowieso want nu zit er 6x512 in).

Dus gewoon standaard DDR2 geheugen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
normaal gesproken word voor servers geheugen gebruikt met ECC (foutcorrectie)
dit omdat servers zeer lang aanstaan en de fouten zich dan opstapelen

maar als ik het goed heb (correct me if wrong), zou gewoon geheugen ook moeten werken als het niet voor pro doeleinden word gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
ramonlambal schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:02:
normaal gesproken word voor servers geheugen gebruikt met ECC (foutcorrectie)
dit omdat servers zeer lang aanstaan en de fouten zich dan opstapelen

maar als ik het goed heb (correct me if wrong), zou gewoon geheugen ook moeten werken als het niet voor pro doeleinden word gebruikt
Nee het is echt een hobby server. Ik wil er ESX op gaan draaien. Dus als ik non-ecc DDR2 geheugen zou kopen danwel nieuwer ECC geheugen zou dit allebei gewoon moeten werken?

Even als voorbeeld, zou dit bijv werken? http://www.misco.nl/produ...product.htm?affiliate=117

[ Voor 9% gewijzigd door mkools24 op 23-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Use only 512-MB, 1-GB, or 2-GB, 72-bit wide, 1.8-V, PC2-3200 Registered ECC DDR2. Use HP DDR2 only.
Standaard (dus non registered) gaat dus niet werken. Aangezien je er 12GB in wilt drukken is dit misschien ook nog van belang:
ISSUE:
The HP ProLiant DL380 G4 server does not Power-On Self-Test (POST) and just sounds one long continuous beep. The server is configured with four 2-GB dual-ranked DIMMS (two Part Number 375004-B21 kits) in slots 1, 2, 3, and 4. Also, there are two 512-MB single-ranked DIMMS in slots 5 and 6.
SOLUTION:
According to the memory population rules for single/dual rank memory in the product QuickSpecs, the previously mentioned configuration is not supported.
When using two banks of dual-ranked DIMMs, the last bank c (slot 5 and 6) cannot be populated. So, when using only dual-ranked DIMMS, a maximum of 8 GB of RAM is allowed. This may change, if HP starts offering dual-rank DIMMS that are larger than 2 GB. Dual-rank memory requires that each DIMM have access to two chip-select lines from the chipset. Based on that fact, the Intel chipset can only support dual-ranked DIMMs in four sockets on any server. Consequently, even though the HP ProLiant DL380 G4 and HP ProLiant DL360 G4p servers have six DIMM sockets, dual-ranked memory only works in the first two (of three) interleaved banks. And, if those banks are full of dual-ranked memory, the last bank is inoperative. The HP ProLiant DL380 G4 will only support four dual-ranked DIMMs at this time.
Nu is dit geheugen nogal duur. Voor 4 GB betaal je al snel 80 euro.
Hoezo vind je dit duur, is bijna even duur als normaal DDR2 geheugen?

[ Voor 47% gewijzigd door Nielson op 23-04-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
http://tweakers.net/price...RSJ40qoGVvfGyEuWG-TLjXWv8

hier zou je dus iets uit kunnen kiezen

houd er dus rekening mee, dat als je dual sided ram gebruikt je maar 8 gig kunt gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ramonlambal schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:02:
http://tweakers.net/price...RSJ40qoGVvfGyEuWG-TLjXWv8

hier zou je dus iets uit kunnen kiezen

houd er dus rekening mee, dat als je dual sided ram gebruikt je maar 8 gig kunt gebruiken!
Nee, want het is niet allemaal ECC registered, en dat heeft het systeem blijkbaar nodig (hoewel je wel kunt proberen of het werkt, het is me vroger nog wel eens gelukt in een Tiger MP die met standaard spul wilde werken, als ik het geheugen maar van achteren naar voren ging vullen (dus van slot 4 naar 1 ipv van 1 naar 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Die issue heb ik geen last van want ik wil 6x 2 gb installeren, de 512's gaan eruit.

Ik heb op ebay 50 euro gezien per 2 gb, dus dat kost me dan 300 euro hmmm

Deze dus:

http://cgi.ebay.nl/HP-Pro...m45f1fa0f49#ht_1560wt_939

Daar kan ik er toch wel 6 van installeren?

thx voor de hulp zover!
Pagina: 1