Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FAT32 naar NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn externe harde (Toshiba) schijf omzetten van FAT32 naar NTFS zonder geheugenverlies. Er staat zo'n 300 Gb aan documenten, foto's en films op en die wil ik logischerwijs niet kwijt.

ik heb in opdrachtprompt ingetoetst: convert L: /fs:ntfs

...en dan komt er te staan:

Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogramma met benodigde bevoegdheden uit te voeren.

Geen idee wat ik er verder mee aan moet. Suggesties?

ik werk onder Vista Home Premium (32-bits besturingssysteem)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt blijkbaar geen Administrator rechten. Zorg dat je die krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Command prompt runnen als administrator?

Verwijderd

Topicstarter
Wow! respect... jullie zijn snel hier. Ik ben de enige gebruiker van deze PC. Je zou zeggen dat ik dan de administrator ben (toch?).

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nee, onder Vista (en Windows 7) heb je nooit standaard Administrator rechten. Ook al ben je beheerder of enige gebruiker.

Oplossing: start command-prompt met administrator rechten.

[ Voor 52% gewijzigd door jelmervos op 23-04-2010 12:41 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Oké, wat moet ik daar voor doen dan?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Nee, dat zou je dus niet zeggen ;) Helaas is Vista pas het eerste OS van Windows waarin dat een beetje goed geregeld is. Als jij als administrator bent ingelogt werken al je programma's ook met administratorrechten en dat is niet de bedoeling.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:41:
Oké, wat moet ik daar voor doen dan?
Oplossing: start command-prompt met administrator rechten.

• Dysmael
Rechtsklikken op Command Prompt > Uitvoeren als administrator
of:
Wintoets > CMD intoetsen en op CTRL-SHIFT-ALT Enter drukken

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Of gebruik Google voor dit soort simpele dingen:
http://www.google.nl/sear...ompt+administrator+rights

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Schijven met belangrijke data zoals foto's zou ik nooit converteren. Lijkt mij te riskant zonder eerst een backup te maken. Maar misschien heb ik het mis...

Verwijderd

Topicstarter
...Ik ga eerst eens rustig lezen welke adviezen ik heb gekregen (wordt vervolgd).

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 12:45 ]

• Dysmael
De 'convert' functionaliteit van Windows is redelijk veilig voor zover ik altijd heb begrepen maar inderdaad. backups zijn nooit verkeerd.

• Dysmael
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:43:
...even voor de leek (ja ze bestaan nog anno 2010): ik ga dus naar prompt en dan voer ik in?
Daar voer je in wat ik al genoemd heb.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

RolfLobker schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:43:
De 'convert' functionaliteit van Windows is redelijk veilig voor zover ik altijd heb begrepen maar inderdaad. backups zijn nooit verkeerd.
Ik heb die conversie inmiddels al een keer mis zien gaan, weliswaar door een bad sector, maar dan nog. Backuppen van je data is in deze zin zeker essentieel. (en waarom wil je eigenlijk van FAT naar NTFS?, enkel voor het 4GB limiet? of de extra "security features"?)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt er al meer op. hij vroeg om het volumenaam en die heb ik ingevoerd. Nu schijnt het nodig te zijn om een ontkoppeling te forceren om te kunnen converten. Dit heeft wel/geen gevolgen voor mijn gegevens op de schijf? Graag reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 12:53 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:49:
dit lijkt er al meer op. hij vroeg om het volumenaam en die heb ik ingevoerd. Nu schijnt het nodig te zijn om een ontkoppeling te forceren om te kunnen converten. Dit heeft wel/geen gevolgen voor mijn gegevens op de schijf? Graag reactie.
Het is wel de bedoeling dat je zelf op zoek gaat om antwoorden te verkrijgen; je wordt hier niet aan het handje gehouden :) . Dit is een vrij standaard boodschap, dus er zal zat over te vinden zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik zou toch eerst een backup maken.
Aangezien je aangeeft deze data niet kwijt te willen raken.

Met het omzetten van fat32 naar ntfs is er altijd een kans dat het mis gaat met de data.
Is mij al één keer gebeurd.
Maak altijd eerst een backup.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google (zie ook replies boven die van mij voor tips :+).

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Dit topic gaat dus op slot!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.