Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Hallo

het probleem heeft zich eigenlijk altijd al voorgedaan met mijn laptop. Een Acer Aspire 8735G, Windows 7 Home Premium 64-bit. Regelmatig (8 op de 10 keer) als mijn laptop in slaapstand heeft gestaan, kan ik niet verbinden met het internet na het uit slaapstand komen. Hij vindt de draadloze router (Belkin Wireless G router) zonder enig probleem, enkel is het niet mogelijk om ermee te verbinden en op internet te komen. Ik heb ookal geraadpleegd op een ander forum en daar hadden ze mij te vertellen dat dit kon veroorzaakt worden doordat de netwerkkaart zich uitschakelt als de laptop in slaapstand is. Echter heb ik de optie uitgeschakeld die ervoor zorgt dat dit gebeurd maar ondanks dat heeft mijn laptop nog steeds in zowat 8 op de 10 keer problemen om na slaapstand te verbinden met internet.

Heeft iemand nog enige ideeën want het is best vervelend omdat ik soms meer dan een half uur gewoon niet kan verbinden met internet (en wel met de router). Windows 7 blijft gewoon de melding weergeven dat er geen netwerken waren gevonden terwijl er 5 netwerken in de lijst staan (waaronder mijn draadloze router).

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Een aantal kleine items die handig zijn te weten ivm veel voorkomende problemen:

Wat voor encryptie gebruik je voor wireless?
gebruik je een vast IP of DHCP?
Gebruik je een proxy om met het internet te verbinden?
gebruik je de standaard win7 netwerk config om te verbinden?

Indien het niet werkt na de slaapstand, wat meld ipconfig dan over je verbinding?

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
ipconfig zal ik testen de volgende keer hij uit slaapstand ontwaakt (indien hij uiteraard niet kan verbinden). Ik gebruik geen proxy en ik heb een dynamisch IP adres.

Beveiligingstype: WPA-Personal
Versleutelingstype: TKIP

[ Voor 10% gewijzigd door fANAT1C op 23-04-2010 20:47 ]