[WIN7] RDP kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Ik heb een laptop die ik weleens via RDP vanaf twee andere laptops bedien. Op alle laptops is dezelfde versie van Windows 7 geinstalleerd. Nu heb ik een van de laptops door een nieuwe vervangen en ook daar weer dezelfde W7 versie opgezet. Met deze nieuwe laptop kan ik RDP nu niet meer gebruiken. Ik heb werkelijk álle instellingen exact overgenomen van mijn oude laptop, maar het werkt niet. Ik kan de andere machine niet benaderen, maar de andere machine de nieuwe ook niet. Ik krijg wel een inlogscherm, maar daarna steeds de mededeling ""De gebruikersnaam of het wachtwoord is ongeldig". Ik ben nu de wanhoop nabij en hoop dat iemand hier me nog kan helpen......

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Open deur: heb je je eventlogs op de target PC ook nagekeken (security log) en zie je daar met welke user er wordt geprobeerd aan te melden?
dat zijn de [failed] dingen dus echt over het hoofd zien wordt lastig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Dat was even zoeken..... Wat wil je weten? Er staat onder meer : er is een fout gedetecteerd in de protocolstroom en de verbinding met de client is verbroken"

EDIT: inmiddels nog een paar uur verder. Ik heb drie verschillende Windows 7-versies geinstalleerd, maar geen succes. Ik heb me ondertussen suf gezocht op internet, maar zie nergens een oplossing. Ik heb een proefversie van een ander RDP-programma geinstalleerd, maar dat werkt met ....RDP en dat werkt dus ook al niet. Ik ben onderhand ten einde raad. Kan iemand goede tips geven?

[ Voor 54% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:03:
Dat was even zoeken..... Wat wil je weten? Er staat onder meer : er is een fout gedetecteerd in de protocolstroom en de verbinding met de client is verbroken"
Hm.
Controleer je systeemtijd eens op je target PC?
En trek die melding met het eventID een keer door Google heen. Maar dat had je natuurlijk zelf al bedacht, toch? :+

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 23-04-2010 17:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb dat al geprobeerd ja, maar niks gevonden. Ook die tijd-zaak heb ik gedaan. Geen succes. Ik word er echt helemaal moedeloos van. Ik heb ook nog geprobeerd om een bedrade verbinding te maken en de WLAN uit te zetten (misschien een hardwareconflict dacht ik). Ook nog allerlei randzaken uitgeschakeld (audio, touchpad, webcam, etc.) maar niets helpt. Ik word er echt helemaal moedeloos van. Ik vraag me af of er goede andere software voor is? Ik heb Visionapp geprobeerd, maar die werkt via hetzelfde protocol en dat lukt dus ook niet. Verder Logmein en YuuYuu geprobeerd, maar dat is ook niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De hint was om dan in ieder geval ook die eventID melding hier neer te zetten.

Ik kan me niet voorstellen dat je niks kan vinden eigenlijk. Google doet 't hier namelijk gewoon. Net als Bing, Yahoo enz. Kom op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik ben niet zó goed thuis in pc's dat ik exact weet wat ik dan 'door Google zou moeten trekken'. Ik heb verschillende meldingen in LOGBOEKEN gekregen, maar die zijn erg weinig specifiek. Verder ben ik al de hele middag via Google bezig met zoeken naar de bekende kreten, maar het enige vrij concrete dat wordt gemeld is dat van die tijd. Verder zijn er zo te zien wel meer mensen dan ik die er niet uitkomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
4-legged-bird schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:08:
Ik ben niet zó goed thuis in pc's dat ik exact weet wat ik dan 'door Google zou moeten trekken'. Ik heb verschillende meldingen in LOGBOEKEN gekregen, maar die zijn erg weinig specifiek. Verder ben ik al de hele middag via Google bezig met zoeken naar de bekende kreten, maar het enige vrij concrete dat wordt gemeld is dat van die tijd. Verder zijn er zo te zien wel meer mensen dan ik die er niet uitkomen.....
Uhm..... Heb je de firewall gecheckt op de bron-pc en/of doel-pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:08:
Ik ben niet zó goed thuis in pc's dat ik exact weet wat ik dan 'door Google zou moeten trekken'.
Je begint met de exacte 'protocolstroom' fout in je eventlogs op te zoeken en kijk dan naar errors of warnings.
Er staat een nummertje bij. Nummertjes zijn handig want die kun je gebruiken.

Post de relevante foutmeldingsnummers die je in je eventviewer ziet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"De gebruikersnaam of het wachtwoord is ongeldig"
Iets zegt me dat je met de verkeerde username inlogt. Sterker nog, ik weet niet op je gebruikt maakt van een RDP-snelkoppeling (waardoor je niet handmatig user+pass moet ingeven) of dat je handmatig moet aanloggen.

Wat ik ook mis, is of je in een domein of workgroup zit en welke user/pass je invoert hierdoor.

Maar, gezien de melding, probeer je in te loggen met de username die op laptop A staat en daardoor laptop B niet kan bereiken; local users staan wel in de local admin/rdp groep?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, die melding, en het puntje dat TS aangeeft dat ie dit al vaker heeft gedaan in het verleden, én het punt dat TS hier toch al 7 jaar rondhangt doet me eigenlijk wel hopen dat dát soort elementaire zaken inmiddels wel nagekeken zijn..
Maar ja, je weet het maar nooit tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik wil met mijn nieuwe MSI inloggen op een Acer. In de Acer is mijn gebruikersnaam ACER en wachtwoord 1234 (bij wijze van). IP-nummer = 192.168.0.119. Ik start op de MSI RDP, verwijder alle gegevens, vul dan 192.168.0.119 in, gebruikersnaam ACER, wachtwoord 1234 en het resultaat is dus: "gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd". Ik heb nog een andere MSI en daar lukt het feilloos mee. Ik heb alle instellingen van beide MSI's vergeleken en zie geen verschillen. Ik kan mijn nieuwe MSI trouwens ook niet overnemen vanuit de Acer, maar de oude wél. En nu is op mijn Acer de diagnostic policy service nog gestopt ook. Die krijg ik niet aan de gang, zodat ik ook geen logs meer kan maken.

O ja, ze zitten allebei in dezelfde werkgroep, ik heb alle rechten goed gezet, kan de Acer ook zien en benaderen via Explorer, etc......

[ Voor 9% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

usernaam: <computernaam van de acer laptop>\ACER
password: 1234

Dus als je laptop ACER57324 heet, log je dus in met usernaam ACER57324\ACER

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 23-04-2010 19:33 . Reden: Typo's enzo ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als een user geen localadmin is moet je hem mischien toevoegen als remote desktop user ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
MAX3400 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:32:
usernaam: <computernaam van de acer laptop>\ACER
password: 1234

Dus als je laptop ACER57324 heet, log je dus in met usernaam ACER57324\ACER
Heb ik gedaan, maar zonder resultaat.

quote]fish schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:32:
Als een user geen localadmin is moet je hem mischien toevoegen als remote desktop user ?
[/quote]
Ook al gedaan, geen effect.

Voor de duidelijkheid: andersom werkt het óók niet, van de Acer naar de MSI.

[ Voor 33% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb op de MSI geprobeerd in te loggen vanaf de Acer en zie steeds ID-fout 1130 genoemd worden. Ik ben er nog niet achter wat dat betekent......

EDIT: Dit heb ik als melding:

Logboeknaam: Application
Bron: .NET Runtime Optimization Service
Datum: 23-4-2010 19:44:57
Gebeurtenis-id:1130
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: U200
Beschrijving:
.NET Runtime Optimization Service (2.0.50727.5002) - Version or flavor did not match with repository: Microsoft.Security.ApplicationId.PolicyManagement.XmlHelper
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name=".NET Runtime Optimization Service" />
<EventID Qualifiers="0">1130</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2010-04-23T17:44:57.000000000Z" />
<EventRecordID>240</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>U200</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>.NET Runtime Optimization Service (2.0.50727.5002) - Version or flavor did not match with repository: Microsoft.Security.ApplicationId.PolicyManagement.XmlHelper</Data>
</EventData>
</Event>

[ Voor 80% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff heh... just 2be sure, want ik heb ook weleens vage dingen met xp en vista in het begin meegemaakt bijvoorbeeld....

Zo al geprobeerd:
Men neme 3 computers. CompA CompB en CompC. Op CompA heb je een account UserCompA, op CompB heb je een account UserCompB en op CompC heb je een account UserCompC.
Zorg er nu eens voor dat je op CompA de volgende accounts aanmaakt:
UserCompA
UserCompB
UserCompC

Ditzelfde doe je op CompB en CompC.

En dan log je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vanuit gaande dat je .Net platform verder snor geinstalleerd is en je ook op alle machines dezelfde versie ervan hebt draaien.....

Verwijder ze eens en herinstalleer. Hoewel ik me sowieso afvraag of het er uberhaupt wat mee te maken heeft.... maar ok. ;)

Resultaat 1 https://www.eventid.net/displayqueue.asp?eventid=1130

Weinig helpvol...

edit2: http://www.google.nl/sear...tion+Service+1130&qscrl=1
Meer helpvol... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ja, daar krijg je wel andere pagina's te zien, maar oplossingen zie ik niet.

Ik heb alles nog eens herstart na die .NET-herstelpoging en krijg nu als eventid 7036. Dat geeft wél veel tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik geef het op. Weet iemand niet een vervanger voor RDP die goed werkt?

EDIT: ik heb PCAnywhere even geprobeerd en dat werkt. Blijft een lap-oplossing, maar goed. Omdat dat duur is, zijn andere oplossingen welkom, dus als iemand iets weet?

[ Voor 54% gewijzigd door 4-legged-bird op 23-04-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 08-09 10:56
Wat dacht je van een VNC variant zoals TightVNC. UltraVNC of RealVNC. Ook kun je kijken naar bijvoorbeeld een oplossing zoals LogMeIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens eventid.net is EventID 7036 een service die gestopt is? Weet je daarom 100% zeker dat je Extern Bureaublad aan heb staan? Probeer, als dat wel het geval is, de minder veiligere variant te gebruiken, dan is er geen username of wachtwoord nodig. Als je dan wél kan RDP'en, zit je met een authenticatie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de exacte (niet xml) melding eens posten hier? Of een screenie? Je mag ook een (deel van) je event viewer naar me pm'en hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terminal Server Service wellicht... of 1 van de.... idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:04:
Ik heb op de MSI geprobeerd in te loggen vanaf de Acer en zie steeds ID-fout 1130 genoemd worden. Ik ben er nog niet achter wat dat betekent......

EDIT: Dit heb ik als melding:

Logboeknaam: Application
Bron: .NET Runtime Optimization Service
En wat heeft dat met RDP te maken? :)
Relevante meldingen, niet alles wat je voorbij ziet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Kijk, als ik precies wist wat ik moest doen zou ik niet om hulp vragen....

Inmiddels heeft het probleem zich uitgebreid. Ik kan nu van geen enkele laptop meer RDP-en met de twee andere. Omdat ik wat had zitten pielen met de settings heb ik op degenen die het altijd goed deden (Acer en MSI1) een image teruggezet die ik een paar dagen geleden maakte en guess what? RDP doet het nu nog steeds niet op de systemen die het twee dagen geleden met exact dezelfde instellingen wél deden! Ik heb de router nu gereset en ook dat lost niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:56:
Kijk, als ik precies wist wat ik moest doen zou ik niet om hulp vragen....

Inmiddels heeft het probleem zich uitgebreid. Ik kan nu van geen enkele laptop meer RDP-en met de twee andere. Omdat ik wat had zitten pielen met de settings heb ik op degenen die het altijd goed deden (
Wat heb je dan zitten pielen?
Ik bedoel: die twee andere Pc's werkten onderling gewoon, dus daar zit het probleem niet in.
Dan moet je daar van af blijven toch? :)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Dat is het mooie nou net! Het werkte altijd op de Acer en MSI1. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik PC Anywhere op de Acer en op MSI2 gezet. Dat werkte ook. En RDP werkte nog steeds op de andere. Ik heb alles afgesloten, ben naar bed gegaan en toen ik vanmorgen Acer en MSI1 wilde koppelen kreeg ik ineens óók de melding dat username en/of wachtwoord niet kloppen. Ik heb dus images van een paar dagen geleden teruggezet en het werkt nog steeds niet.... Ik heb nu UltraVNC geprobeerd. Dat werkt wel, maar ik krijg het scherm van de Acer (15") niet volledig in beeld op mijn MSI (is maar 10"). Ik ga nu eerst in de zon zitten en de krant lezen....

EDIT: Ik heb RealVNC geinstalleerd en dat werkt 100%! Ik geef het voorlopig definitief op wat RDP betreft. Bedankt voor het meedenken allemaal!

EDIT 2: kan het toch niet velen dat het niet werkt. Heb dus nog even verder gezocht (ook omdat ik eigenlijk niet geloof in een software-issue: waarom werkte de ene MSI dan wel met hetzelfde OS en de andere MSI met exact dezelfde settings niet?). Ik vond dit: misschien een defecte router.......

http://techrepublic.com.c...05006&tag=content;leftCol

[ Voor 30% gewijzigd door 4-legged-bird op 24-04-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je router routert en je fiets fietst, lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat het een hardwarematig probleem is, het kan natuurlijk, ik ben geen electron dus durf niet te zeggen wat zij denken, maar ik ben stiekem wel benieuwd naar het exacte merk, type en versienummer van de hardware van je router. Indien mogelijk lekker flashen met DD-WRT (garantie vervalt dan wel als die er nog op zit) maar ik geloof er niets van dat dat het probleem is. Ik heb echter wel gekkere dingen meegemaakt.

Om te testen, verwijder de security suite/firewall van de systemen even, schakel de windows FW's uit, save de eventlogs desnoods even en upload ze gerarred naar 1 of andere dienst zoals rapidshare. Dat kiekt wat makkelijker voor ons ;)

Gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb toch geen slechte router, namelijk een D-Link DIR-635. Toch heb ik zelf het idee dat het wél iets met de router kan zijn. Hoe kan het anders dat -zonder wijzigingen- de RDP-functie zomaar van de ene op de andere dag vervalt? In eerste instantie dacht ik uiteraard aan een foutje bij de installatie van de nieuwe laptop, maar nu ook de 'oude' laptops het niet meer doen (zelfs niet als ik een image terugzet van een moment waarop het nog wél werkte) dan begin ik toch te denken aan iets heel anders, zoals de router.

Ik ben nu op mijn werk, maar zal het vanavond eens even proberen.

EDIT: DD-WRT werkt niet op de DIR-635. Ik las trouwens ergens dat D-Link levenslange garantie geeft op zijn/haar routers?

[ Voor 9% gewijzigd door 4-legged-bird op 26-04-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Wat gebeurt er al je "telnet <laptop> 3389" doet? Wordt de consoleschermpje zwart of blijft ie hangen?

Using Telnet to Test Port 3389 Functionality
Al zal je geen WINS gebruiken denk ik, en zal je ook niet geknoeid hebben met LMHOSTS

Als ie netjes zwart wordt, dan zal er toch ergens een rechten/policy probleem zijn denk ik (vind het raar als je lukraak de router fw gaat updaten.. Ben je straks nog verder van huis).

[ Voor 24% gewijzigd door _H_G_ op 26-04-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb contact gehad met D-Link en volgens hun is het simpel: als ik de andere pc kan benaderen ligt het niet aan de router. Ik heb de firewall's (in Windows en op de router) nog maar eens uitgezet, maar geen resultaat. Voor de goede orde: ik heb de firmware niet geupdate, ik heb de router alleen gereset. Dat heb ik in het verleden weleens vaker gedaan, maar dan kon ik voor én na de reset gewoon RDP-en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:52:
Ik heb contact gehad met D-Link en volgens hun is het simpel: als ik de andere pc kan benaderen ligt het niet aan de router.
Dat zei ik je ook al. Je hebt drie PC's, twee daarvan werken gewoon zoals je wilt maar één loopt te bokken.
Dan laat je de twee werkende met rust toch?
Ik heb de firewall's (in Windows en op de router) nog maar eens uitgezet, maar geen resultaat.
Die router heb je niks mee te maken als je binnen je eigen netwerk een remote desktop sessie wil opzetten :o Dat ding is gewoon een domme switch op dat moment.

Je bent er van alles bij aan het halen en compleet ongerelateerde zaken aan het aanpassen, maar de meest concrete vragen die je gesteld worden laat je aan je voorbij gaan en antwoord niet eens.
Wat wil je nu nog bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Even vooraf: ik vind eigenlijk dat je behoorlijk pushy reageert. Jij als moderator zal het allemaal wel veel beter weten dan de meeste normale mensen, maar ik dacht juist dat dit forum bedoeld was om die normale mensen te helpen. Je hoeft denk ik niet steeds te laten merken dat je diep van binnen baalt van mensen die maar wat lopen te klooien in jouw ogen.

Dat zei ik je ook al. Je hebt drie PC's, twee daarvan werken gewoon zoals je wilt maar één loopt te bokken. Dan laat je de twee werkende met rust toch?

Er waren er twéé die het niet deden, waaronder de hoofdlaptop, die ik wil aansturen. Dat lukte weliswaar wel met de oude laptop, maar die ga ik verkopen, dus ik heb er weinig aan als de oude laptop met de hoofdlaptop werkt. Ik heb de images trouwens ook teruggezet op de systemen die het wel deden, dus concreet heb ik daar niets op veranderd.

Je bent er van alles bij aan het halen en compleet ongerelateerde zaken aan het aanpassen, maar de meest concrete vragen die je gesteld worden laat je aan je voorbij gaan en antwoord niet eens. Wat wil je nu nog bereiken?

Ik probeer alle tips uit, maar tot op heden werkt niets. Ik had het ook al opgegeven, zoals ik al zei, omdat ik nu RealVNC gebruik. Omdat er toch nog reacties blijven komen en ik het eigenlijk niet kan velen dat het niet werkt ga ik ook door. Maar als je er als moderator genoeg van hebt, dan gooi het hier maar op slot en ga de volgende dan maar duidelijk maken dat hij/zij traag van begrip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:31:
Even vooraf: ik vind eigenlijk dat je behoorlijk pushy reageert.
Klopt, ik probeer je namelijk iets duidelijk te maken namelijk dat je een aantal dingen al kan elimineren als factor.
Van iemand die al een jaar of wat rondhangt op dit forum verwachten we iets meer terug te zien dan van iemand die koud een week geregistreerd is bijvoorbeeld.
Maar neem het niet persoonlijk op wat dat betreft, doe ik ook niet :)
Ik probeer alle tips uit, maar tot op heden werkt niets.
Je geeft nog steeds geen antwoord op heel concrete vragen, zoals _H_G_ in "[WIN7] RDP kan niet inloggen" en je security eventlog heb je ook niet nagekeken toen dat gevraagd werd?
Maar als je er als moderator genoeg van hebt, dan gooi het hier maar op slot en ga de volgende dan maar duidelijk maken dat hij/zij traag van begrip is.
Nee - we gaan ijzerenheinig door :+ Maar geef nou gewoon eens antwoord op de vragen die gesteld worden.
En als je niet weet hoe je dat moet nakijken - zeg dat dan gewoon.
Dan lepelen we de commando's wel naar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
OK, sorry.....

Vandaag kreeg ik een ingeving. Even resumeren: ik log in op het systeem Acer met accountnaam Harrie. Ik wil de Acer overnemen met systeem U200. Ook daar is de inlognaam Harrie. Wachtwoord is op beide hetzelfde. Ik kon dus beide niet overnemen en kreeg op beide de fout "gebruikersnaam of wachtwoord onjuist". Ik bedacht me ineens om bij het overnemen in te loggen met inlognaam Gebruiker en het wachtwoord. En guess what? Ik kan nu ineens de MSI overnemen met de Acer! Heel vreemd, maar waar.....

Maar...ik wil juist omgekeerd werken en nu krijg ik niet eens meer het inlogscherm op Acer. Ik heb bij Services gekeken en zie dat daar Remote Desktop Services en Remote Desktop Services UserMode Port Redirector niet zijn gestart. Maar ik kán ze ook niet (meer) starten. Bij de eerste krijg ik error 1079, bij de tweede error 1068. Ik heb hier screenshots staan:

http://i79.photobucket.com/albums/j139/vanzanten/RDP.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j139/vanzanten/1068.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j139/vanzanten/1079.jpg

Ik heb al uitgebreid gezocht naar de foutcodes, maar durf niet zonder meer alle aangegeven tips toe te passen. Maar ik neem wél aan dat een van deze fouten er de oorzaak van is dat ik me niet kan aanmelden op Acer.

EDIT: zeker is wel dat het probleem in de Acer zit. Ik heb nl. getracht de pc van mijn zoontje over te nemen met de MSI en dat lukt (omgekeerd ook). Het zit dus in de settings van de Acer. Maar waar???? Kan ik in één keer alle services en beveiligingen op default terugzetten? ik heb volgens mij echt álle settings van mijn MSI op de Acer overgenomen, maar toch werkt het niet.....

[ Voor 124% gewijzigd door 4-legged-bird op 27-04-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
En opgelost! Ik heb de image op mijn Acer van 2 weken geleden teruggezet. Op dat moment kon ik die probleemloos met mijn oude MSI overnemen. Het eigenlijke (in mijn ogen vreemde) punt was/is dus dat ik op de Acer het gebruikersaccount Harrie heb, maar daar niet mee kan inloggen vanaf de remote. Daarvoor moet ik Gebruiker als accountnaam invoeren...... Wie daar een verklaring voor heeft mag het mij uitleggen. In elk geval allen hartelijk dank voor de hulp, de tips en het geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan eens kijken of je niet per ongeluk alleen de 'volledige naam' hebt aangepast maar niet de echte logon id.
En zo'n foute inlogpoging kun je dan zien in je security eventlog - vandaar ook de eerdere vraag om daar eens in te kijken.

Maar goed, het werkt in ieder geval weer :)

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 28-04-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Hoe moet ik dan de volledige naam veranderen? Ik zal die event log nog eens bekijken. Ik voel me wel heel erg stom eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Vreemd ja. Als "Harrie" lid van de administrator groep is, dan had ie toegang moeten hebben. Wellicht is er iets mis gegaan door al die RDP progjes te proberen en moet je je security settings even nakijken. Met name Security Settings -> Local Policies -> User Right Assignment (kijk niet alleen bij Allow, maar ook bij Deny. En kijk uit wat je daar doet ;)).

Topic is denk ik een beetje misgegaan met "ik heb alle instellingen hetzelfde". Handig om ze ook te noemen, zodat iemand kan opmerken als je nog iets gemist hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door _H_G_ op 28-04-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4-legged-bird schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:50:
Hoe moet ik dan de volledige naam veranderen?
een voorbeeld hoe je dat gedaan zou kunnen hebben (optie hoor..) is als je bij Gebruikers in je control panel aangeeft dat je de naam wil wijzigen zoals die op het logon scherm en het start menu wordt weergegeven.
Daarmee verander je niet de logonID, maar alleen de weergavenaam.
Je echte accountnaam blijft dan gewoon 'gebruiker' - kijk maar eens in een command prompt met
net user
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
_H_G_ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:00:
Vreemd ja. Als "Harrie" lid van de administrator groep is, dan had ie toegang moeten hebben. Wellicht is er iets mis gegaan door al die RDP progjes te proberen en moet je je security settings even nakijken. Met name Security Settings -> Local Policies -> User Right Assignment (kijk niet alleen bij Allow, maar ook bij Deny. En kijk uit wat je daar doet ;)).

Topic is denk ik een beetje misgegaan met "ik heb alle instellingen hetzelfde". Handig om ze ook te noemen, zodat iemand kan opmerken als je nog iets gemist hebt.
Ja, maar bij 'alle instellingen' bedoelde ik ook echt álle instellingen in de hele lijst Services e.d. Het was niet erg leesbaar geweest als ik dat allemaal had genoemd denk ik ;)
alt-92 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:15[/message]:
[...]

een voorbeeld hoe je dat gedaan zou kunnen hebben (optie hoor..) is als je bij Gebruikers in je control panel aangeeft dat je de naam wil wijzigen zoals die op het logon scherm en het start menu wordt weergegeven.
Daarmee verander je niet de logonID, maar alleen de weergavenaam.
Je echte accountnaam blijft dan gewoon 'gebruiker' - kijk maar eens in een command prompt met
net user
.
Ik denk dat ik wel weet hoe het is gegaan, al snap ik niet goed hoe het dan werkt. Ik heb het account Gebruiker bij installatie gemaakt. Normaal maak ik dan na installatie een tweede gebruikersaccount Harrie, dat ik dan voor mezelf gebruik (dat andere houd ik als ADMIN). Nu heb ik mijn account Gebruiker gewoon van naam veranderd naar Harrie. Maar dan blijft er dus ergens een naam Gebruiker staan blijkbaar. Los daarvan had ik Harrie als lid van de groepen Administrators, HomeUserGroup en Gebruikers gemaakt en al die groepen alle benodigde rechten gegeven, dus ondanks dat eerste gegeven verbaast het me wel dat ik dan toch niet kon RDP-en als Harrie.

[ Voor 41% gewijzigd door 4-legged-bird op 29-04-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan maar even met een forumgerelateerd voorbeeldje:
Jij bent poster 4-legged-bird met userID 22422.
Als je een nickchange zou aanvragen (naam wijzigen) verandert je userID (sAMAccount/windows logonID) niet, die blijft 22422.

Pagina: 1