Windows 7 vergeet steeds WEP key

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik krijg dit echt niet opgelost. Situatie: Laptop met Windows 7 probeert te verbinden met een computer-to-computer netwerk dat is beveiligd met WEP shared (het is een Joikuspot netwerk). Dit werkt ook goed, alleen iedere keer als ik wil verbinden vraagt Windows weer om de security key. Ik word er horendol van.

Ik heb al een profiel aangemaakt voor dit netwerk, de vinkjes aangezet voor automatisch verbinden etc maar hij blijft erom vragen. Automatisch verbinden schijnt alleen te lukken met Access Points, niet met ad hoc netwerken. Weet iemand de oplossing?

Zoeken op Google levert niks bruikbaars op, alleen antwoorden dat je geen WEP meer moet gebruiken (dat is geen antwoord op de vraag) of hoe je een verloren network key kunt recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In je profiel kan je ook de WEP-key specificeren, heb je dat ook gedaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
BtM909 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:21:
In je profiel kan je ook de WEP-key specificeren, heb je dat ook gedaan?
Ja, beide manieren geprobeerd (shared en open) en steeds de key opgeslagen. Helpt niet. Ik ben nu zelfs de xml-bestandjes aan het editen waar Windows de configuratiegegevens van de netwerken bewaart, maar ook dat schiet niet op...