Excuses voor de rare titel, ik kan even geen betere bedenken.
Laat voorop staan dat ik net pas ben begonnen in de wondere wereld van C, en dus nog bar weinig verstand ervan heb.
Ik ben dus wat tutorials aan het doen, en kan bijv wel al een connectie maken vanuit c naar een mysql db en er data in dumpen.
Maar wat ik eigenlijk wil leren, en weten, is hoe ik van zeg binary a de uitvoer als variable kan nemen voor mijn huidige .c mysql.
Welicht een beetje vreemd, ik zal het proberen te verduidelijken.
Stel ik heb een binary op mijn linux systeem met de naam binarya.
Als ik deze op de commandline uitvoer dan krijg ik een output.
Deze filter ik normaal gesproken op de cmdline om de juiste kolom te zien als volgt.
Ik wil die uitvoer dus als char meenemen in mijn nieuwe binarie ? ( ik weet niet of dat uberhaupt wel kan en "im barking up the wrong tree")
dus ik probeerde.
en gebruik dan in mijn mysql query
Maar helaas krijg ik dus niet het gewenste resultaat, in mijn DB komt gewoon "sid" te staan ipv de waarde die ik zou verwachten.
Iemand enige tijd of zin om mij op wellicht een domme fout te wijzen?
(let op ik ben nog aan het leren en vanallerlei tutorials aan het doen)
Laat voorop staan dat ik net pas ben begonnen in de wondere wereld van C, en dus nog bar weinig verstand ervan heb.
Ik ben dus wat tutorials aan het doen, en kan bijv wel al een connectie maken vanuit c naar een mysql db en er data in dumpen.
Maar wat ik eigenlijk wil leren, en weten, is hoe ik van zeg binary a de uitvoer als variable kan nemen voor mijn huidige .c mysql.
Welicht een beetje vreemd, ik zal het proberen te verduidelijken.
Stel ik heb een binary op mijn linux systeem met de naam binarya.
Als ik deze op de commandline uitvoer dan krijg ik een output.
Deze filter ik normaal gesproken op de cmdline om de juiste kolom te zien als volgt.
code:
1
| /usr/bin/binarya | sed '3,100!d' | cut -c 5-8. |
Ik wil die uitvoer dus als char meenemen in mijn nieuwe binarie ? ( ik weet niet of dat uberhaupt wel kan en "im barking up the wrong tree")
dus ik probeerde.
code:
1
| char *sid="/usr/bin/binarya | sed '3,100!d' | cut -c 5-8"; |
en gebruik dan in mijn mysql query
code:
1
| INSERT INTO test VALUES('sid') |
Maar helaas krijg ik dus niet het gewenste resultaat, in mijn DB komt gewoon "sid" te staan ipv de waarde die ik zou verwachten.
Iemand enige tijd of zin om mij op wellicht een domme fout te wijzen?
(let op ik ben nog aan het leren en vanallerlei tutorials aan het doen)
KPN - Vodafone Ziggo Partner