Toon posts:

Twee nieuwe operators: Ziggo/UPC en Tele2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tele2 en de joint-venture van Ziggo en UPC hebben elk 40 MHz aan mobiele breedbandfrequenties bemachtigd tijdens de 2,6 GHz-veiling. KPN en Vodafone hebben 20 MHz, T-Mobile 10 Mhz.
Wat betekent 2,6 GHz in concrete termen voor consumenten? Moet ik hierbij bijvoorbeeld denken aan het streamen van HD-contect op smartsphones (nieuwe iphone gaat bijv. hd content ondersteunen). Hoe staat deze GHz frequentie in relatie tot 4G? Daarnaast doen Telfort en YES niet mee, wat betekent dit als ik een klant ben van Telfort? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik denk dat ze vooral deze frequenties hebben gekocht om naast vast internet ook mobiel internet te kunnen leveren. Zo kun je een grotere groep mensen bereiken en ben je niet afhankelijk van een "kabel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:32:
wat betekent dit als ik een klant ben van Telfort? :/
Er zijn maar 3 grote GSM providers in Nederland met een eigen netwerk. Telfort is een dochtermaatschappij van KPN dus ik denk dat ze gebruik zullen maken van de frequentie van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

4g is wimax en dergelijke. Telfort zal wel de frequenties van KPN gaan gebruiken zoals ze dat ook doen met GSM (2G) en UMTS (3G). Zoals ik het begrepen heb is wimax vooral interesant in dicht bevolkte gebieden (daar is nu UMTS maar als iedereen video gaat streamen gaat dat niet werken). Ook voip en dergelijk wat de providers proberen af te remmen/tegen te houden maar waar het uiteindelijk toch wel naartoe zal gaan heeft betere datanetwerken nodig.
Chooman schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:13:
[...]

Er zijn maar 3 grote GSM providers in Nederland met een eigen netwerk. Telfort is een dochtermaatschappij van KPN dus ik denk dat ze gebruik zullen maken van de frequentie van KPN.
5 dus nu met de twee nieuwe operators :)

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 25-04-2010 11:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.