[showcase] Zonsopkomst in Laag-Keppel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het kost me altijd wat moeite om 's ochtens vroeg wakker te worden, maar als het lukt, dan is het fantastisch! Vanmorgen lukte het me om om 5.45 uur op te staan, zodat ik om 6.20 uur in Laag-Keppel aan de Oude IJssel kon staat voor de zonsopkomst. Het resultaat:

1.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop14.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop16.jpg

3. Aan de grond had het ook nog gevroren
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop19.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop04.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop08.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop07.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://ideaal.dyndns.org/arnowolsink/fotoboek/20100423-zonsopkomst/20100423-zonop15.jpg

Zo... nu eerst een bakje koffie om wakker te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het is het wel waard geweest, prachtige platen met superkleuren

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Hele mooie set... wat een kleuren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 20:00
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Petje af, pracht serie inderdaad.
Nummer,1,3,4 zijn mijn favorieten. Prachtige kleuren, prima DOF bij nummer 4.
Enige minpuntje, die vliegtuigstrepen. Had je dit een paar dagen eerder gedaan, dan had je daar geen "last" van gehad.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind vooral je opening erg gaaf zeg! 5 vind ik ook erg mooi met die mist/wolken zo boven het water. 6 is een beetje een "standaard" plaatje en vooral 3 vind ik veel sterker dan 7, die je eigenlijk wel had weg kunnen laten :) Maar al met al zeker de moeite waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 14:08
Deze foto's zijn zeker de moeite waard om vroeg voor op te staan! Echt prachtige platen geworden, met hele mooie kleuren! (al lijkt er wel veel paars in te zitten?)

Heb je deze foto'g nog nebewerkt, of zijn ze zo uit de camera gekomen?
foto 2 staat nog een beetje scheef..

1,3,6 zijn min favo's!

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Ik vind ze erg mooi, prima serie. Zonsopkomsten en ondergangen doen het altijd goed, kan je daar wel slechte foto's van maken? :P

Minpuntjes:
Nummer 1,2 en 4 zijn iets te paars, daar zou ik nog met de witbalans wat doen. Nummer 1 lijkt net niet helemaal recht en nummer 2 is hartstikke scheef.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele mooie serie zeg! je hebt in ieder geval 'waar' gekregen voor het vroege opstaan ;)

#1 - Mooiste plaat uit de serie, de toon is gelijk gezet. Enige 'minpuntje' vind ik dat het paars er net iets te dik bovenop ligt. Het lijkt wel of je een paars folie op je lens geplakt hebt ;) vliegtuigstrepen vind ik trouwens wel gaaf :)

#2 - Eigenlijk zelfde opmerking als nummer 1, alleen ook nog de opmerking dat deze scheef is.

#3 - Toffe silhouetten, die druppels en lichtstrepen aan 1 kant van de blaadjes zijn erg leuk.

#4 - Hier vind ik de scherptediepte niet zo fijn kijken.

#5 - Toffe kleure en reflecties

#6 - Hier vind ik de focus een beetje gek liggen.

#7 - Is mijns inzien hetzelfde als nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Wow, coole shit. Is er nog veel aan nabewerkt of zijn die kleurtjes puur natuur? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Thnx voor de reacties... Je kan mijn foto's (jammergenoeg) altijd herkennen aan scheve foto's. Ik probeer daar altijd goed op te letten, maar in de enthousiasme wil dat nog wel eens fout gaan.

En ja... hahaha... de vliegtuigstrepen. Als ze er eenmaal niet zijn geweest, gaan mensen er aan wennen :P Ik vind het wel goed opgemerkt!

Oh... overigens... er zijn geen gekke nabewerkingen gebeurd, alleen heel iets met de contrast gespeeld en iets unsharp mask gedaan.

Ik heb wel gespeeld met de de witbalans en ik heb gebruik voor gekke kleuren settings die ruwweg lijken op de settings die Ken Rockwell hier beschrijft: http://kenrockwell.com/nikon/d300/picture-control.htm

Voor de Nikon D90 bezitters erg handig: http://kenrockwell.com/nikon/d90/users-guide/index.htm

[ Voor 40% gewijzigd door wolly_a op 23-04-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Nette platen, heerlijke kleuren, maar idd 1 een beetje scheef en 2 erg scheef. Je hebt nb een nikon en dus de mogelijkheid om een raster in je zoeker te projecteren. Daarnaast helpt een statief waarschijnlijk ook wel ;)

In foto 1 vind ik die boom helemaal links (klein stukje in beeld) jammer. Ik weet alleen niet of je die fatsoenlijk weg gaat krijgen. In foto 2 mis ik helaas een beetje een onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

WOW wat een lekkere kleuren zeg, hoe laat je je camera meten om zulke foto's te krijgen? En welke witbalans stel je in, ik fotografeer ook wel is zonsopkomsten maar die zien er niet zo lekker uit als de jouwe, netjes gedaan man!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:45

YSK

prachtige kleuren! Ik ben wel erg benieuwd naar je EXIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:57

elmoxx

xx xx xx

ik zat rond die tijd in de auto naar mijn werk. Het was inderdaad prachtig vanochtend. Heel erg mooi!

Wat mij betreft verdient deze serie het predikaat showcase :D

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Op t scheve na eigenlijk maar een ding te zeggen: doe maar ff showcase!
Gave serie!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182719

Tja net als iedereen zegt.. erg mooie foto's. Was zeker de moeite waard om zo vroeg uit de veren te gaan. Een echte showcase wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 11:16
ongelooflijk wat mooi, begrijp ik nou goed dat je dit bereikt hebt door enkel settings in je camera aan te passen?
(behalve "contrast en iets unsharp masken") dus geen curves, levels, split toning nabewerkingen?
erg netjes(understatement).

vroeg opstaan loont, als ik iedere keer dat ik vroeg op moet staan bedenk dat hierdoor zulke foto's gemaakt kunnen worden. sta ik misschien wat sneller inclusief camera naast mijn bedje..

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben best bereid om er een showcase van te maken, maar dan moet de TS wel even een poging doen om die platen recht te zetten (even kijken wat ervan overblijft). Een showcase met een leeglopend meertje is imo een beetje vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb even overlegd met mijn medemods en we hebben besloten om je tikfout uit de titel te halen. Het is nu een showcase geworden.

Mits je de horizon recht trek inderdaad ja, anders deel ik hem door 0

[ Voor 21% gewijzigd door Moby op 23-04-2010 19:38 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker is dat. Nu ja, dan heb ik er maar weer een titelchange tegenaan gemikt. Het is in ieder geval duidelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Foto nr. 2 is rechtgezet. Die was inderdaad behoorlijk scheef. Ik heb ze allemaal even gecontroleerd in Photoshop met hulplijnen. Foto 4 lijkt wat scheef, maar is dat niet. Heb nog een foto van hetzelfde moment, met andere focuspunten en daar is ie duidelijk recht.

De foto's komen zo uit de camera, geen curves, levels, toningdingetjes of vreemde kleurbewerking, alleen gespeeld met de settings van de camera.

Voor de liefhebber... De foto's zijn genomen met mijn Nikon D90 en de Nikon 18-200mm lens.

Camera instellingen:
Programmastand: M
F waarde: F7.1
Sluitertijd: 1/3200
Witbalans: bewolkt (kleurinstellingen aangepast richting M (paars))

Daarnaast heb ik in het menu de beeldinstellingen als volgt aangepast:
- Verscherping: 5
- Contract: D-light
- Helderheid: D-light
- Verzadiging +2
- Tint: 0

Kleurruimte sRGB

[ Voor 8% gewijzigd door wolly_a op 23-04-2010 20:07 ]

Pagina: 1