Toon posts:

[feat] link naar PW Unsorted bij zoekfunctie PW

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 19:55
Gister zag ik in de.plans het bericht over de Pricewatch unsorted:
plan: Tweakers.net maakt Pricewatch Unsorted minder ongesorteerd

Ik heb daar vanochtend deze reactie onder gezet:
Rupie in 'plan: Tweakers.net maakt Pricewatch Unsorted minder ongesorteerd'

maar natuurlijk hoort dat eigenlijk hier. Waar het om gaat is een koppeling tussen de PW en de PW Unsorted. Mijn reactie onder het artikel:

Ik denk er eerlijk gezegd vrijwel nooit aan om in de unsorted te kijken terwijl er toch best regelmatig interessante opties in te vinden zijn. Wellicht zinvol om de Unsorted iets duidelijker te vermelden op het moment dat er bijvoorbeeld geen resultaten zijn bij een zoekopdracht? Als je nu in de Pricewatch een zoekopdracht uitvoert zonder resultaten krijg je:
Er werden geen producten gevonden.
Als je dit aan zou passen naar bijvoorbeeld:
Er werden geen producten gevonden. Wellicht dat je meer gelukt hebt in de Pricewatch Unsorted?
mag natuurlijk ook wat algemener zijn zodat je wat vaker op de Unsorted gewezen wordt op het moment dat je iets aan het zoeken bent.

Edit:
zie zojuist de reactie van acm (ACM in 'plan: Tweakers.net maakt Pricewatch Unsorted minder ongesorteerd'), dit zou in theorie al zo moeten werken. het is mij alleen nog nooit opgevallen dat dit ook daadwerkelijk zo werkt.

[Voor 10% gewijzigd door Rupie op 23-04-2010 09:01]

Desktop | Server | Laptop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32

crisp

Devver

Pixelated

Het is wel zo dat ACM daar doelt op de keyword search en niet op de resultaten bij het gebruik van de filters binnen de pricewatch zelf.

Intentionally left blank

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 19:55
ja dat klopt, maar wat mij betreft zijn de filters juist de kracht van de PW. Wat mij opvalt is dat ik met het filter dus dingen niet kan vinden die zowel in de PW als in de Unsorted in de categorie 'behuizingen' staan. Ik zou niet snel op het algemene niveau iets gaan zoeken via de zoekfunctie als ik weet dat het een behuizing is.

ACM zegt in zijn 2e reactie:
Ik had het over zoeken, niet zozeer over het keyword-filter in een categorieoverzicht (maar ik kan me voorstellen dat jij die handelingen niet als iets verschillends ziet). Want inderdaad, daar staat een product uit unsorted natuurlijk niet tussen, anders was ie niet unsorted geweest
het product is Unsorted maar hij staat in de Unsorted wel in een categorie. juist omdat het minder unsorted is geworden door deze categorieen zou het denk ik een handige optie zijn om de producten die in de Unsorted stiekem toch een beetje Sorted zijn inzichtelijk te maken in de filtermogelijkheden van de PW. Wellicht een vinkje om resultaten uit de ' Un'sorted toe te voegen / uit te sluiten.

[Voor 5% gewijzigd door Rupie op 23-04-2010 10:51]

Desktop | Server | Laptop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32

crisp

Devver

Pixelated

Feit is natuurlijk wel dat elke filter-actie (behalve misschien keyword en categorie, de laatste is al impliciet op dat punt natuurlijk) unsorted dan weer uitsluit aangezien die producten verder niet gespecificeert zijn.

Intentionally left blank

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Prijs en merk zouden ook moeten werken denk ik? Maar inderdaad, filteren op specs gaat 'm niet worden voor unsorted :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Orion84 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:58:
Prijs en merk zouden ook moeten werken denk ik?
Code-technisch is het ook niet bepaald triviaal om het volledig te integreren en/of alvast een deel-filtering op unsorted te combineren met de gewone resultaten. En dan heb ik het nog niet eens over de wenselijkheid gehad, er zijn een aantal categorieen in unsorted die nu erg veel producten hebben (bijv allerlei server-geheugenmodules) en er zijn ook nog wel wat producten verkeerd geplaatst.

Dus simpelweg een verwijzing naar de unsorted-categorie is dan een praktischere oplossing.

[Voor 22% gewijzigd door ACM op 23-04-2010 11:52]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee