Ik ben bezig met het omschrijven van het determineren van bacterien met behulp van een zogenaamde "bonte reeks". (Dit is een rijtje chemicalien met een kleurtje, waar je bacterien aan toevoegt. Door te kijken naar welke chemicalien zijn omgezet en welke niet kan je afleiden wat voor bacterie je voor je hebt. Dit zie je doordat bij een omzetting ook een kleurverandering plaatsvind).
Het enige wat ik hiervan ken is de API-test, maar die schijnt dan weer duur te zijn.
Je kan natuurlijk ook zelf zo'n test maken, door gewoon (gereinkweekte) bacterien in een aantal verschillende chemiche oplossingen + indicator te doen.
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik erachter kom welke chemicalien + indicatoren ik moet gebruiken om een acceptabele "rij" te maken voor het onderscheiden van gram-negatieve staafjes?
Het enige wat ik hiervan ken is de API-test, maar die schijnt dan weer duur te zijn.
Je kan natuurlijk ook zelf zo'n test maken, door gewoon (gereinkweekte) bacterien in een aantal verschillende chemiche oplossingen + indicator te doen.
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik erachter kom welke chemicalien + indicatoren ik moet gebruiken om een acceptabele "rij" te maken voor het onderscheiden van gram-negatieve staafjes?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp