Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58
Sinds kort mijn nieuwe bak in elkaar:
- Asus M4A79T Deluxe
- AMD Phenom2 X3 720
- 8GB OCZ DD3 geheugen (type weet ik even niet)
- X-FI Titanium in PCI-e slot
- ATI Radeon HD 5770
- Kingston 40GB SSD als boot
- Samsung Spinpoint F3 1TB als data

Leek mij een prima systeem en alles draait ook soepel....behalve het afspelen van muziek (oa MP3, WAV, FLAC). Als ik een programma open of een folder met veel bestanden dan "hapert" het geluid. Het stoort en kraakt en hangt eventjes en gaat dan weer vrolijk verder.

Heb het zowel met Mixmeister als met Windows Mediaplayer en heb geen last van haperend geluid bij spellen (ME2, GTAIV). Die programma's staan overigens op de SSD, de muziek zelf op de Samsung....

Kan het iets te maken hebben met het feit dat het een PCI-e geluidskaart is? Kaart zit in een 16x slot, maar dat is toch gewoon compatible? Heb de drivers al opnieuw geinstalleerd en BIOS gecheckt maar niks raars kunnen vinden.

Iemand ideeën?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
en wat als je muziek afspeelt van de ssd? Hapert het dan? Dan ligt het misschien aan de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
net even geprobeerd, maar zelfde effect. Lijkt dus ook niet specifiek aan de Samsung te liggen...het gebeurt echt alleen als ik een programma open of bestande browse ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Welk besturingssysteem? En de juiste driver/OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Windows 7 Ultimate 64bit. Heb de drivers via de Creative site gebruikt en die via Windows Update...zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Mmh, dit lees ik in 1 van de reacties op de creative site:
The card is listed at Microsoft's compatibility site as being 64-bit compatible; however, the card's reliability drops if your system has over 4GB of physical memory. It is becoming common for off-the-shelf systems to have over 4GB of RAM installed and to be running the 64-bit version of Windows. Lack of a proper driver is unacceptable and support from the company is non-existent.
Sjees....heb ik een kaart gekocht van 70 euro die niet op een beetje up to date systeem draait?!?!?

Pagina: 1