Mijn yamaha receiver (RX-V620RDS) geeft bij het afspelen van audio ruis.
Dus ben wat gaan testen.
Als eerste heb ik mijn tv (tulip steller), dvd (optical), tape (tulip), dtv box (tulip), pc (optical + 6ch analoog), coaxkabel (hirschmann) & am antenne (zat bij de receiver) afgekoppeld.
Aangezien ik geen audio op zo'n moment kan afspelen is er dus ook geen hoorbare ruis.
Dus heb ik mijn laptop aangesloten via een optisch ingang aan de voorkant van de receiver (aansluiting nog nooit gebruikt), vervolgens speel ik daar een DVD/CD/MP3 (verschillende media en bestanden, om uit te sluiten dat het in 't bestand zelf zat) en is werderom ruis te horen bij het afspelen van audio.
Echter is de ruis niet bij elk type signaal te horen:
audio bij analoog = ruis (vanaf -48db)
audio bij prologic = ruis (vanaf -48db)
audio bij dolby digital = ruis (vanaf -48db)
audio bij DTS = geen ruis
audio bij PCM stereo = geen ruis
audio via 6CH = geen ruis
tuner = geen ruis
Zonder geluid is er pas een lichte ruis te horen bij -23db (wat mij vrij normaal lijkt gezien het hoge volume).
Het maakt ook niet uit of ik over 5 speakers het geluid laat lopen, over over slechts 2.
Feit is dus dat bij het kijken van films/tv en het beluisteren van muziek ik er altijd een ruis doorheen heb.
Dit stoort mij best wel en ik vroeg me af wat ik er aan kan (laten) doen.
Heb met het afkoppelen van de apparatuur al uitgesloten (in mijn optiek) dat er een storend apparaat is aangesloten.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn (en of dit uberhaupt is te repareren)?
Dus ben wat gaan testen.
Als eerste heb ik mijn tv (tulip steller), dvd (optical), tape (tulip), dtv box (tulip), pc (optical + 6ch analoog), coaxkabel (hirschmann) & am antenne (zat bij de receiver) afgekoppeld.
Aangezien ik geen audio op zo'n moment kan afspelen is er dus ook geen hoorbare ruis.
Dus heb ik mijn laptop aangesloten via een optisch ingang aan de voorkant van de receiver (aansluiting nog nooit gebruikt), vervolgens speel ik daar een DVD/CD/MP3 (verschillende media en bestanden, om uit te sluiten dat het in 't bestand zelf zat) en is werderom ruis te horen bij het afspelen van audio.
Echter is de ruis niet bij elk type signaal te horen:
audio bij analoog = ruis (vanaf -48db)
audio bij prologic = ruis (vanaf -48db)
audio bij dolby digital = ruis (vanaf -48db)
audio bij DTS = geen ruis
audio bij PCM stereo = geen ruis
audio via 6CH = geen ruis
tuner = geen ruis
Zonder geluid is er pas een lichte ruis te horen bij -23db (wat mij vrij normaal lijkt gezien het hoge volume).
Het maakt ook niet uit of ik over 5 speakers het geluid laat lopen, over over slechts 2.
Feit is dus dat bij het kijken van films/tv en het beluisteren van muziek ik er altijd een ruis doorheen heb.
Dit stoort mij best wel en ik vroeg me af wat ik er aan kan (laten) doen.
Heb met het afkoppelen van de apparatuur al uitgesloten (in mijn optiek) dat er een storend apparaat is aangesloten.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn (en of dit uberhaupt is te repareren)?
Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben