Undercover Politie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Vandaag reed ik rondom Breda op de snelweg met een bedrijfsbestelauto.
Op een gegeven moment ga ik naar de linkerbaan en ga rustig iemand inhalen, Snelheid zal rondom de 120 geweest zijn. Plotseling zie ik een zwarte auto in mijn spiegel opdoemen, deze reed echt belachelijk hard, (lees kwam heel snel dichterbij) Hij moest dan ook afremmen voor mij.

Tijdens dat afremmen zet deze auto opeens twee blauwe zwaailichten in de gril aan. Tevens klonk hierbij het bekende sirene geluid van de politie.

Zodra ik terug naar rechts kon, ben ik uiteraard naar rechts gegaan en de auto haalde me met een rot snelheid in. Zodra hij voorbij mij was ging ook het zwaailicht en de sirene volgens mij weer uit.

Binnen 5 seconden was de betreffende auto uit het zicht. Voor mijn gevoel reed hij echt meer dan 160.. Het ging hier om een zwarte volgens mij een seat. Welk type durf ik zo niet te zeggen.

Is dit een agent in burgerauto geweest? Of eerder iemand die een illegale sirene + zwaailicht op zijn auto gemonteerd heeft?

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Arrestatie team waarschijnlijk

Filmpje van 2 undercover auto's, ook met arrestatie team: http://www.youtube.com/watch?v=9lwl0x8JZmE

[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 22-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 20:22

Exterazzo

Qeasy

Ik ben wel eens van de weggedrukt door 3 donker blauwe BMW 5-series met getinte ramen en ook een zwaailicht in de grill (zonder sirene overigens). Zij reden ook met een rotvaart over de linkerbaan.

Maar dat was volgens mij een AT of BBE of zo. In ieder geval geen normale politie.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
kenteken noteren en vragen op 0800-tuig. Dan weet je het :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:31
meestal zijn dat inderdaad arrestatieteams of speciale bijstand teams

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Speciaal team waarschijnlijk.
Of een knakker die idd. illegaal zijn auto verbouwd heeft. Hoe dan ook, geen risico nemen en gewoon aan de kant gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door c0ne op 22-04-2010 21:14 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Twee dagen terug kwam ik ook een undercover-auto van de politie tegen met de sirene's op. Alleen dit keer was het een ongeveer 10/15 jaar oude witte Ford Transit. En voorin zat gewoon 'een bouwvakker' met een bouwhelm naast zich op het dashboard.
Maar er zaten wel gewoon blauwe lichten in de gril verwerkt, en hij had een normale politie-sirene.
Ik moet zeggen dat het er wel heel vaag uit zag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed gecamoufleerd, niemand verwacht van zo'n henkie dat hij inderdaad een BBE lid is ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wss het hierboven genoemde idd, op de weg naar maastricht ook al eens gehad, 's avonds laat, vanaf eindhoven richting maastricht, stevig tempo erin en net een treintje koekblikkers die achter elkaar op de rechterbaan plakken voorbij, ineens vanuit het niets eigenlijk kwam echt heel snel een treintje van die zwarte auto's, blauwe lampen, en priemende xenon koplampen tegenmoet. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Arrestatieteam meestal, je ziet ze wel vaker in de file over de vluchtstrook komen bijv., met toeters en bellen. Meestal Volvo's en BMW's, maar een Leon (?) zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

AT of BBE lijkt me erg sterk. Die lui rijden namelijk allemaal in Mercedes-Benz C/E-klasses (Kombis) of Audi A6 Stationwagons en dan ook nog eens met erg dikke diesels in het vooronder.
Wat wel een mogelijkheid is, is dat het een 'Regio-V.R.O.S.'-auto is, al zijn vrijwel alle Leons er ondertussen al wel uit en vervangen door Audi's.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 19:36
Okej, blijft inderdaad vaag en ik had het ook nog nooit eerder gezien!
Maar het komt dus iig vaker voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Ja ze rijden zowaar ook Seat's. Maar inderdaad vaker Volvo's en BMW's. Van de week zag ik twee zilvergrijze gigantische Landcruiser's met blauwe zwaailichten, ben benieuwd onder welke tak die vielen.

Die gasten rijden echt hard, de gewone politie is er niks bij.

@PauseBreak, het is wel degelijk AT of BBE in die zwarte geblindeerde auto's. Die rijden juist vaak met BMW of Volvo, en soms dus Seat. Van bekenden al eens gehoord. Maar tijdje terug was er een schot gelost bij mij in de straat (nette buurt hoor, maar 1 drugspand wat nu leeggeruimd is gelukkig), binnen no time een hoop politie maar ook een zwarte Volvo en Seat met blauwe lichtjes in de gril.

[ Voor 42% gewijzigd door !null op 22-04-2010 22:23 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 11:00
Seat Leon zou dan ook zo'n undercover KLPD'er zijn, die je ook wel eens bij Blik op de Weg ziet.. die hebben die toeters en bellen ook in de grille verwerkt dacht ik (nog nooit een zelf tegengekomen... maar woon dan ook in een redelijk rustige uithoek van NL).

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 14:41
Op de A2 van Den Bosch naar Utrecht kom ik ze iedere maand wel een keer tegen eigenlijk... meestal zijn het dan BMW 5's of Mercedes E's, maar van de week voor de verandering eens 2 ML's. Die E's zijn wel erg gaaf om te zien trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

!null schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:20:
Ja ze rijden zowaar ook Seat's. Maar inderdaad vaker Volvo's en BMW's. Van de week zag ik twee zilvergrijze gigantische Landcruiser's met blauwe zwaailichten, ben benieuwd onder welke tak die vielen.

@PauseBreak, het is wel degelijk AT of BBE in die zwarte geblindeerde auto's. Die rijden juist vaak met BMW of Volvo, en soms dus Seat. Van bekenden al eens gehoord. Maar tijdje terug was er een schot gelost bij mij in de straat (nette buurt hoor, maar 1 drugspand wat nu leeggeruimd is gelukkig), binnen no time een hoop politie maar ook een zwarte Volvo en Seat met blauwe lichtjes in de gril.
Laat ik het zo zeggen:
Vanwege de eisen die gesteld worden aan auto's rijdt een AT of BBE nooit in een Seat, VW, Renault etc. Alle auto's die door die teams gebruikt worden vallen in de klasse van de BMW/Volvo/Mercedes-Benz/Audi.

Zoals gezegd is het wel een mogelijkheid dat het een Regio-VROS auto was (dus een Video en Radar Onopvallende Surveillance - auto van een politieregio), maar ook die kans lijkt me klein want eigenlijk alle regio's zijn overgestapt op snellere auto's dan de gemiddelde Seat Leon, ook vanwege arbo-eisen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:54
!null schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:20:

Ik zie ze op de A13 ook wel eens rijden, sommigen hebben een lierbumper (50+kg staal schoon aan de haak) voorop zitten. Als zo'n ding met een noodgang in je spiegel opduikt maak je wel dat je een baan opschuift :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ben zelf ook wel eens tijdens de spits ingehaald door een treintje zwarte en geblindeerde BMW's met blauwe lampjes. Die mensen hebben de vaart er zeeeer behoorlijk in en drukken je gewoon aan de kant, zelfs in de spits of met file. Kan de pliesie nog wat van leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
En dat terwijl ze op zeer korte afstand van elkaar rijden.
Rijden kunnen die gasten wel.
Of ze hebben stiekem allemaal een deathwish, dat kan natuurlijk ook.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Jup, uncover heeft een seat leon V6 meen ik, en een Golf R32 dacht ik. zwart / blauw
Oom rijd er wel eens in, ring amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zwarte BMW's met blauwe lampjes ken ik maar al te goed. Ik heb 3 jaar in Den Haag gewerkt en liep elke ochtend langs het conservatorium. Dan kruis je afrit 2 van de A12, en daar kwamen bijzonder vaak deze auto's naar boven. Dit zijn inderdaad bijzondere politie of justitiële diensten en je kan maar beter ruimte maken voor ze.

Wie zegt trouwens dat die Leon een normale was en niet een VFR? Bij die auto's kan je over het algemeen aan de buitenkant niet zien wat er onder de kap ligt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik heb zo'n zelfde auto wel eens voorbij zien knallen in Eindhoven, zwarte geblindeerde BMW 5 E60. Er was een wegomleiding en ze hadden blijkbaar haast, want hij vloog met piepende banden over het voetpad verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

De BBE teams rijden ook in blauwe Land-Cruiser 100, ze knallen er letterelijk mee door het verkeer.

Tja, heeft zo z'n voordelen wanneer diender bent en je op de wet mag toe zien.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Exterazzo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:00:
Ik ben wel eens van de weggedrukt door 3 donker blauwe BMW 5-series met getinte ramen en ook een zwaailicht in de grill (zonder sirene overigens). Zij reden ook met een rotvaart over de linkerbaan.

Maar dat was volgens mij een AT of BBE of zo. In ieder geval geen normale politie.
Ja die rijden in een halve ruitvorm idd... sjees schrok me ook de pleuris toen ze met een rotvaart achterin me kwamen rijden en ik zeg maar 190 reed :)

Ik dacht... ben de sjaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
PauseBreak schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:43:
[...]

Laat ik het zo zeggen:
Vanwege de eisen die gesteld worden aan auto's rijdt een AT of BBE nooit in een Seat, VW, Renault etc. Alle auto's die door die teams gebruikt worden vallen in de klasse van de BMW/Volvo/Mercedes-Benz/Audi.

Zoals gezegd is het wel een mogelijkheid dat het een Regio-VROS auto was (dus een Video en Radar Onopvallende Surveillance - auto van een politieregio), maar ook die kans lijkt me klein want eigenlijk alle regio's zijn overgestapt op snellere auto's dan de gemiddelde Seat Leon, ook vanwege arbo-eisen.
Inderdaad rijden ze meestel de betere sedans, maar toch was het een hele snelle Seat die net zo zwart en geblindeerd was als de rest van die AT of BBE wagens. Die onopvallende verkeers survaillance wagens zijn vaak niet zwart en ook niet geblindeerd.
En natuurlijk is het geen gemiddelde seat.

In mijn ervaring zijn het gemiddeld gesproken Volvo S60's en BMW 5 series, en een zootje Landcruisers. Inderdaad de 100 serie, wat een dikke bakken. Die Landcruisers worden ook gebruikt bij beveiligingen van verdachten naar een rechtzaal enzo. Tijdje geleden was er een proces waarbij wat van die wagens rondreden, toen was er een X5 die het niet eens was met het geheel (dat hij er niet langs kon), en probeerde het toch. Toen werd ie klemgereden door een Landcruiser, ging nergens meer heen heb ik me laten vertellen :+

@MewBie, dat heb ik ook altijd met mijn Landcruiser, gaan ze ook wel aan de kant zeker omdat er een bullbar op zit. Maarja, ik heb zo ongeveer de oudste en traagste Landcruiser mogelijk :P Maar als ik dus niet alle moeite wil nemen om af te remmen en weer op te trekken (kost heel veel tijd) is het best handig om zo'n slapende linksplakker naar rechts te krijgen ;)

@Bullet, heb je een plaatje van die blauwe Landcruisers? ik ken eigenlijk alleen blauwe van de marechaussee.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 23-04-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

En maar drukken en doen, links en rechts inhalen, tussen auto's door, knettergek die lui. Neem lekker de vluchtstrook, maar dat mogen ze zeker weer niet. De criminelen worden weer verwend, mogen lekker achterin een door de burger duur betaalde auto zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 23-04-2010 08:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
TommyGun schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:10:
De criminelen worden weer verwend, mogen lekker achterin een door de burger duur betaalde auto zitten.
Haha dat is alleen op de terugweg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
!null schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:14:
[...]
Haha dat is alleen op de terugweg hoor.
is dit nou een hele scherpe opmerking of snap ik 'm niet? ;-)

Als die lui inderdaad zo rijden zoals iedereen hier schetst(doet me denken aan een film die ik laatst zag, volgens mij the kingdom, waar ze in een of ander arabisch land een standaard cruisesnelheid hebben van boven de 150 km/u om aanslagen te voorkomen en zeer dicht op elkaar rijden) dan vraag ik me af wat die ene ouwe belegen knar (die jan moraal die niet in Blik op de Weg mocht (koos?)) uit Wegmisbruikers erover zou zeggen...

Kan me niet voorstellen dat er in nederland een uitzondering in de wet staat dat er in het verkeer zo gejaagd mag worden, inclusief bumperkleven, van de weg drukken en voetpaden pakken... Dat is toch regelrecht (onoplettende) burgers in gevaar brengen, die totaal onschuldig in de file een brokje hardgeworden lichaamsafscheiding uit hun rechter neusholte proberen op te diepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Mar2zz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:36:
[...]

Als die lui inderdaad zo rijden zoals iedereen hier schetst(doet me denken aan een film die ik laatst zag, volgens mij the kingdom, waar ze in een of ander arabisch land een standaard cruisesnelheid hebben van boven de 150 km/u om aanslagen te voorkomen en zeer dicht op elkaar rijden) dan vraag ik me af wat die ene ouwe belegen knar (die jan moraal die niet in Blik op de Weg mocht (koos?)) uit Wegmisbruikers erover zou zeggen...

Kan me niet voorstellen dat er in nederland een uitzondering in de wet staat dat er in het verkeer zo gejaagd mag worden, inclusief bumperkleven, van de weg drukken en voetpaden pakken... Dat is toch regelrecht (onoplettende) burgers in gevaar brengen, die totaal onschuldig in de file een brokje hardgeworden lichaamsafscheiding uit hun rechter neusholte proberen op te diepen).
Vergeet niet dat dit getrainde professionals zijn. Vergeet ook niet dat als je vriendin/vrouw/kind/ouders in gevaar zijn, ZIJ degene zijn die verschil kunnen maken tussen leven of dood. Trouwens, hoe vaak lees jij dat het mis gaat? Nee, deze mensen weten wat ze doen en moeten ook alles kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TommyGun schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:10:
En maar drukken en doen, links en rechts inhalen, tussen auto's door, knettergek die lui. Neem lekker de vluchtstrook, maar dat mogen ze zeker weer niet.
Die mensen rijden veiliger dan 99% van de andere mensen, daarom mogen en kunnen ze dat.
De criminelen worden weer verwend, mogen lekker achterin een door de burger duur betaalde auto zitten.
Ja, lekker. Het is echt een feest om met een zak om je hoofd, je hoofd tussen je knieën en plastic handboeien aan in zo'n auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mar2zz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:36:
[...]

Arrestatie Teams gaan leeg naar de plek waar verdachten zich bevinden, en de crimineel zit pas op de achterbank op de terugweg, d.w.z. hij is gepakt.

@TommyGun, die gasten hebben de nodige rijtrainingen doorlopen en ze rijden in voertuigen die ook nog eens binnen no-time kunnen stoppen (er zullen geen zielige remmetjes onderhangen).
En zoals gezegd, als je gepakt bent door een AT zit je er waarschijnlijk niet al te vrolijk bij. Het zal fysiek vrij hard gegaan zijn, en je bent gepakt. Met BBE heb je misschien dat je rustig naar de rechtszaal weggebracht wordt en dat je er redelijk bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PauseBreak schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:43:
Welke eisen zijn dat dan? Als je een AUDI moet gebruiken, kan je ook wel een VW gebruiken. Op veel vlakken (zeker motorisch) doen die vrij weinig voor elkaar onder.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Natuurlijk, trainingen, ze rijden beter, bla die bla. Als iemand anders z'n auto ervoor gooit dan hebben die personen ook niks meer te zeggen. En natuurlijk hoor je er niks over in de media, al zou 't fout gaan. Iets met doofpot en zo.
Gunner schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:59:
[...]

Welke eisen zijn dat dan? Als je een AUDI moet gebruiken, kan je ook wel een VW gebruiken. Op veel vlakken (zeker motorisch) doen die vrij weinig voor elkaar onder.
Inderdaad, en net zo goed Seat want daar ligt ook VW dus Audi spul in.

[ Voor 67% gewijzigd door TommyGun op 23-04-2010 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
TommyGun schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:00:
Natuurlijk, trainingen, ze rijden beter, bla die bla. Als iemand anders z'n auto ervoor gooit dan hebben die personen ook niks meer te zeggen. En natuurlijk hoor je er niks over in de media, al zou 't fout gaan. Iets met doofpot en zo.
Wat een gezeik weer. Die gasten zitten echt wel wat scherper achter het stuur dan dikke vetzak die me vanmorgen met 170 in de spits voorbij kwam in z'n Mercedes diesel. En doorgaand op diezelfde vergelijking, los van het feit van eerder remmen, remmen ze waarschijnlijk ook een stuk beter. Daarmee bedoel ik het pedalenwerk als wel het technische stuk, er zullen hele dikke remmen onder zitten, misschien wel dikker dan de standaard remmen op die snelste uitvoering.

Misschien kun je bedenken dat ze ook echt haast hebben als ze zo rijden? Dat het ook echt nut heeft?
En wees blij, de Nederlandse politie rijdt over het algemeen best langzaam in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

!null schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:06:
[...]

Wat een gezeik weer. Die gasten zitten echt wel wat scherper achter het stuur dan dikke vetzak die me vanmorgen met 170 in de spits voorbij kwam in z'n Mercedes diesel. En doorgaand op diezelfde vergelijking, los van het feit van eerder remmen, remmen ze waarschijnlijk ook een stuk beter. Daarmee bedoel ik het pedalenwerk als wel het technische stuk, er zullen hele dikke remmen onder zitten, misschien wel dikker dan de standaard remmen op die snelste uitvoering.

Misschien kun je bedenken dat ze ook echt haast hebben als ze zo rijden? Dat het ook echt nut heeft?
En wees blij, de Nederlandse politie rijdt over het algemeen best langzaam in noodgevallen.
Remmen zijn zo effectief als het rubber dat contact heeft met 't wegdek ;).

Hoe dan ook, ik ben er verder niet op tegen hoor, de politie zou immers wel wat vaker mogen haasten, maar deze gasten rijden gewoon asociaal. Laat ze lekker op de vluchtstrook (op de snelweg that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

De dikste remmen van de snelste uitvoering van wat dan ook zijn vaak ook klote, dat is van levensbelang dat je dat vervangt. Ik had op een van mijn auto's de beste remmen gemonteerd die ik kon vinden, dat betekende dat ik bij 200 net zo hard kon remmen als voorheen bij 120, bij wijze van spreke even. Toen ik dat merkte schrok ik toch wel even wat voor kutremmen er standaard onder een auto hangen en nee het was al het beste model van een goede duitse kwaliteit. Ik vind het altijd zo leuk als mensen denken dat er onder een bmw die 250 kan ook remmen voor 250 hangen. Zelfde geld voor het rubber dat eronder zit etc....
Maar goed die jongens die in de auto's rijden kunnen echt smerig goed rijden, nee ze kunnen vast niet alles voor zijn, maar op het meeste kunnen ze goed anticiperen. En wat TommyGun zegt, als iemand vanuit het niets (want vaak is het toch wel te zien wat iemand anders gaat doen) hem ervoor gooit, zijn zij ook nergens meer. Maar goed als die jongens hard rijden hebben ze er vaak wel een rede voor inderdaad.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 15:41
Weet iemand of ze een maximale snelheid hebben? Mijn vader zit op de ambulance, die mag maximaal 20 km harder als de maximale snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JackPoint schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:42:
Weet iemand of ze een maximale snelheid hebben? Mijn vader zit op de ambulance, die mag maximaal 20 km harder als de maximale snelheid.
Is dat de dierenambulance dan? Kan me niet voorstellen dat een ambulance nota bene niet harder mag dan vMax +20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:06
JackPoint schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:42:
Weet je dat zeker??
ik heb laatst mijn vader in de ambulance gehad en ik reed achter aan, de ambulance deed zeker 170 waar je 120 mocht. dus ik denk niet dat de "20km regel" altijd van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nik schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:40:
Vergeet niet dat dit getrainde professionals zijn. Vergeet ook niet dat als je vriendin/vrouw/kind/ouders in gevaar zijn, ZIJ degene zijn die verschil kunnen maken tussen leven of dood. Trouwens, hoe vaak lees jij dat het mis gaat? Nee, deze mensen weten wat ze doen en moeten ook alles kunnen verantwoorden.
Het probleem is alleen dat andere weggebruikers geen getrainde professionals zijn. Er hoeft maar iemand te schrikken en iets verkeerds te doen en die politieagenten maken letterlijk echt het verschil tussen leven en dood...in negatieve zin dan. En verantwoorden ze zich ook ten opzichte van de familie van een eventueel slachtoffer?

Begrijp me goed, ik vind het best dat er dergelijke teams zijn en ze mogen wat mij betreft veel meer dan normale politieagenten, maar ik hoop dat ze altijd de afweging kunnen maken tussen wat nog verantwoord is. Dat is veel belangrijker dan 'snel kunnen remmen' bijvoorbeeld.

Liever een boef vrijuit, dan een onschuldige betrokken bij een aanrijding. Ik neem overigens aan dat hier voldoende aandacht voor is in hun training. Als leek lijken dingen vaak gevaarlijker dan ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Roenie schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:58:
[...]
Het probleem is alleen dat andere weggebruikers geen getrainde professionals zijn. Er hoeft maar iemand te schrikken en iets verkeerds te doen en die politieagenten maken letterlijk echt het verschil tussen leven en dood...in negatieve zin dan. En verantwoorden ze zich ook ten opzichte van de familie van een eventueel slachtoffer?

Begrijp me goed, ik vind het best dat er dergelijke teams zijn en ze mogen wat mij betreft veel meer dan normale politieagenten, maar ik hoop dat ze altijd de afweging kunnen maken tussen wat nog verantwoord is. Dat is veel belangrijker dan 'snel kunnen remmen' bijvoorbeeld.

Liever een boef vrijuit, dan een onschuldige betrokken bij een aanrijding. Ik neem overigens aan dat hier voldoende aandacht voor is in hun training. Als leek lijken dingen vaak gevaarlijker dan ze zijn.
Iedere dag rijden tig van die auto's over de Nederlandse snelwegen. Ik kan me niet heugen er ooit maar iets over gelezen te hebben, dat er iets heel erg fout is gegaan.

Nogmaals, die mensen hebben een rijopleiding waar je U tegen zegt; ook het anticiperen op andere weggebruikers is hiervan een belangrijk onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Exorcist schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:04:
[...]

Iedere dag rijden tig van die auto's over de Nederlandse snelwegen. Ik kan me niet heugen er ooit maar iets over gelezen te hebben, dat er iets heel erg fout is gegaan.

Nogmaals, die mensen hebben een rijopleiding waar je U tegen zegt; ook het anticiperen op andere weggebruikers is hiervan een belangrijk onderdeel.
Denk dat als er iets gebeurd met 1 van deze auto's dat dit niet in de krant komt hoor.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

5.3. Maximumsnelheden
Op grond van artikel 91 van het RVV 1990 mogen voorrangsvoertuigen afwijken van de voorschriften van het RVV-1990, voor zover dit noodzakelijk is voor de uitoefening van de dringende taak. Als gevolg hiervan gelden er in principe dan ook gèèn maximumsnelheden voor voorrangsvoertuigen. Dit is een ongewenste situatie, vanuit het oogpunt van de inzittenden in het voertuig en de algemene verkeersveiligheid.
Ten aanzien van de maximum snelheid van voorrangsvoertuigen is daarom het volgende bepaald:
 De ter plaatse toegestane snelheid wordt met niet meer dan 40 km/uur overschreden op lokale en provinciale wegen en op auto(snel)wegen.
 Op woonerven wordt stapvoets gereden.
 Op de vluchtstrook is de snelheid maximaal 20 km/uur boven de snelheid van het andere verkeer, doch maximaal 80 km/uur.
 Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km/uur, mag op de vluchtstrook toch maximaal 50 km/uur worden gereden.

bron: http://www.hulpverlenings...ex.php?topic=13137.0;wap2

Dit even t.a.v. de voorrangsvoertuigen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@r!k schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:07:
[...]

Denk dat als er iets gebeurd met 1 van deze auto's dat dit niet in de krant komt hoor.
We leven niet in China, het nieuws wordt niet door de overheid vrijgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

soheilmd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:47:
[...]

Weet je dat zeker??
ik heb laatst mijn vader in de ambulance gehad en ik reed achter aan, de ambulance deed zeker 170 waar je 120 mocht. dus ik denk niet dat de "20km regel" altijd van toepassing is.
Dat zal dan wel op een vrij lege snelweg geweest zijn, want ik denk dat die +20km regel wel aardig zal kloppen. Zo'n ambulance is wel een topzwaar busje van 3500kg, dat is wel wat anders dan een gewone auto.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57

mace

Sapere Aude

Op Dealextreme kan je van die hele mooie blauwe en rode LED-knipperunits kopen voor achter de grille.
Hoogstillegaal, maar wel leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:07:
[...]

@Bullet, heb je een plaatje van die blauwe Landcruisers? ik ken eigenlijk alleen blauwe van de marechaussee.
Nee, ik heb er geen plaatje van, ik ken de garagehouder die de auto's heeft geleverd en in onderhoud heeft..... Vreemd genoeg sneuvelt er ook nog wel eens iets aan dergelijke auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mace schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:14:
Op Dealextreme kan je van die hele mooie blauwe en rode LED-knipperunits kopen voor achter de grille.
Hoogstirritant bedoel je. Mogen ze wat mij betreft boetes voor geven > 200 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 15-06 15:41
Ik heb het nog even nagezocht
In Nederland is een ambulance met zwaailicht en sirene niet gebonden aan een maximumsnelheid. Wel zijn er richtlijnen voor snelheid in de maak. Die gaan uit van een maximumsnelheid van voorrangsvoertuigen van 40 kilometer per uur boven de normaal toegestane snelheid.
Bron: http://www.springerlink.com/content/42x60g730t02r651/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
De meeste beroepschauffeurs zitten overigens meerdere dagen per maand op trainingen. Die gasten worden tot op het bot getraind en zien en kunnen véél meer dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Exorcist schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:20:
[...]

Hoogstirritant bedoel je. Mogen ze wat mij betreft boetes voor geven > 200 Euro.
RIjbewijs onder artikel 5 invorderen is ook goed.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bullet NL schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:20:
[...]

Nee, ik heb er geen plaatje van, ik ken de garagehouder die de auto's heeft geleverd en in onderhoud heeft..... Vreemd genoeg sneuvelt er ook nog wel eens iets aan dergelijke auto's :P
Dus kan ik ook bij jou terecht voor een mooie lier met korting voor mijn Cruiser? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Afhankelijk of jij de gevende of ontvangende partij bent van de lichten. :P
Mogen ze wat mij betreft boetes voor geven > 200 Euro.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
Roenie schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:58:
[...]
Ik quote jou, maar ik zie ook andere mensen die aan het feit voorbij gaan dat deze auto's met sirenes en/of zwaailichten aan rijden. Je hoeft geen getrainde professional te zijn om te weten dat je dan moet zorgen dat je aan de kant gaat. Dat leer je namelijk al tijdens je theorie lessen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat een moraalridders hier weer. Wees blij dat die mensen flink doorrijden en dus hun werk doen. Daarnaast vind ik het uit het niks ervoor gooien een zinloos argument. In 9 van de 10 gevallen kun je aan het weggedrag van iemand al zien dat die hem er waarschijnlijk voor gaat gooien en kun je daar al op anticiperen. Daarbij hoor ik tot nu toe vaker dat het fout gaat met een normale politie-auto of ambulance dan met die jongens...

Die worden opgeleid om binnen de bebouwde kom met 140 zich te kunnen verplaatsen en dat ook nog veilig te doen... En voor die opleiding kom je alleen in aanmerking als je over exceptionele kwaliteiten beschikt op gebied van zicht, reactievermogen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 23-04-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Convoy

g44p

Sander schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:01:
Wat een moraalridders hier weer. Wees blij dat die mensen flink doorrijden en dus hun werk doen. Daarnaast vind ik het uit het niks ervoor gooien een zinloos argument. In 9 van de 10 gevallen kun je aan het weggedrag van iemand al zien dat die hem er waarschijnlijk voor gaat gooien en kun je daar al op anticiperen. Daarbij hoor ik tot nu toe vaker dat het fout gaat met een normale politie-auto of ambulance dan met die jongens...

Die worden opgeleid om binnen de bebouwde kom met 140 zich te kunnen verplaatsen en dat ook nog veilig te doen... En voor die opleiding kom je alleen in aanmerking als je over exceptionele kwaliteiten beschikt op gebied van zicht, reactievermogen etc.
veilig binnen de bebouwde kom met 140? |:( right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het zal vast geen gemiddelde snelheid van 140 zijn, sheriff. Daar is gewoon te weinig ruimte voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ze zijn niet altijd even herkenbaar hoor.

Er komt bij 112 nog wel eens melding binnen dat mensen een ontvoering gezien hebben op de snelweg. Dat was dus een aanhouding van het AT. Die mensen zijn niet vriendelijk. ;)

Ja die gasten hebben een rijopleiding waar je u tegen zegt. ik denk niet dat er een andere beroepsgroep is in nederland die een dergelijke opleiding krijgt.
freekweb schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:05:
[...]

veilig binnen de bebouwde kom met 140? |:( right...
Okay okay voor de zeikerds zal ik hem nuanceren... Relatief veilig. Zo beter? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 23-04-2010 11:23 . Reden: Met een smiley is het toch vriendelijker. ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

!null schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:37:
[...]

Dus kan ik ook bij jou terecht voor een mooie lier met korting voor mijn Cruiser? :P
Zou kunnen, maar is wel offtopic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Iedereen weet wel dat zo hard rijden gevaarlijk is, al helemaal binnen de bebouwde kom, maar wat belangrijker is, wat bereik je er mee? Ga je zulke risico's nemen (die absoluut te beperken zijn door goede rijopleidingen! ) om een mensenleven te redden? Natuurlijk!

Als iemand een hartaanval heeft en met spoed naar het ziekenhuis moet, zou het natuurlijk vreemd zijn dat hij overlijdt in de Ambulance omdat ze maar 70 mogen in de bebouwde kom. Dat is toch bezopen?

Zelfde geldt voor de AT's. Een gevaarlijke crimineel opsluiten is zeker waardevol en daar kan je best risico's voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:21
Antaresje schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:50:
[...]

Ik quote jou, maar ik zie ook andere mensen die aan het feit voorbij gaan dat deze auto's met sirenes en/of zwaailichten aan rijden.
Minimale toevoeging, maar ik zie ze toch ook vaak genoeg zonder licht- en geluidssignalen. Dat is in mijn geval op de A12 richting/van Den Haag.

Verder vraag ik me af in welke mate het om oefeningen gaat die op de openbare weg worden gehouden. Zijn er zoveel van dit soort noodgevallen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
EQJim schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:40:
[...]

Verder vraag ik me af in welke mate het om oefeningen gaat die op de openbare weg worden gehouden. Zijn er zoveel van dit soort noodgevallen dan?
Wat is vaak? En dergelijke voertuigen zijn niet alleen betrokken bij noodgevallen. Ook voor vervoer van hoogwaardigheidsbekleders en bepaalde groepen gedetineerden worden dergelijke voertuigen ingezet. Vandaar ook dat dit in de regio Den Haag nog wel eens voor zal komen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Ben benieuwd hoe ze het zo meteen gaan doen met een begrensde snelheid op 150km/h : http://www.autoblog.nl/ar...dsbegrenzer-in-alle-autos

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:21
Tsja... geen idee. Ik denk inderdaad dat het ook persoonsbeveiliging kan zijn.

Op zich vind ik het geen probleem dat dit soort dingen voorkomen, zolang het maar veilig gebeurt. Het enige nadeel is dat ik niet zo hard mag rijden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

Was niet lang geleden in Amsterdam Osdorp waarbij ik bijna van m'n sokken werd gereden door 3 oude auto's (o.a. een grijze Landcruiser) die om de hoek kwamen zeilen en richting De Bunker reden. Er stond toen op de hoek nog een agent met een oortje de boel te coördineren en hield me tegen vlak voordat ze vanaf de Osdorper Ban zonder zwaailicht of sirene aan kwamen rijden.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
EQJim schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:14:
Tsja... geen idee. Ik denk inderdaad dat het ook persoonsbeveiliging kan zijn.

Op zich vind ik het geen probleem dat dit soort dingen voorkomen, zolang het maar veilig gebeurt. Het enige nadeel is dat ik niet zo hard mag rijden... ;)
Aach gewoon achter hun aansluiten, iedereen is toch al opzij >:)

Als het echt noodzaak is kan ik mee leven, maar ik zie regelmatig politie autos op de snelweg die hele stuk achter me, of voor me rijden zonder enig haast, maar als de file beginnt, gaan ineens de lampen aan en de rest van de "reis" wordt op vluchtstrook vervolgd, dat vind ik om te :r

[ Voor 25% gewijzigd door soheilmd op 23-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ventrigo schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:48:
[...]

offtopic:
Ben benieuwd hoe ze het zo meteen gaan doen met een begrensde snelheid op 150km/h : http://www.autoblog.nl/ar...dsbegrenzer-in-alle-autos
offtopic:
Iedereen is eigenlijk tegen die begrenzer zelfs vvn kleine kans dat ie er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Een beetje late reactie, maar beter laat dan nooit :)
Je hebt te maken met een bepaalde mate van bescherming die op die auto's hangt (denk aan kogelvrije ramen bijv.), acceleratie- en remeisen en, misschien iets waar je een stuk minder snel over nadenkt, arbo-eisen met betrekking tot de werkplek (denk aan stoelen, geluidsisolatie e.d.). Dat zijn allemaal zaken die niet zonder meer in een VW, Seat of andere doorsnee auto te vinden zijn, of waarvan het de moeite waard is om die op een soortgelijke auto te hangen.
Daarnaast moet je je even bedenken dat ze rondrijden in auto's die ook echt niet standaard zijn op het gebied van remmerij en motortechniek. Een Leon FR TDI bijv., zoals hoogstwaarschijnlijk die op de 1e pagina, zal afvallen omdat er maar 'zoveel' uit een 2.0TDI blok gehaald kan worden zonder dat de betrouwbaarheid in het geding komt, want die teams voeren gemiddeld 350 - 400 arrestaties per team uit en dat kán in heel Nederland gebeuren. Kortom, die auto's maken wel behoorlijk wat kilometers op jaarbasis en dan wil je ook wel wat betrouwbaarheid naast enkel snelheid en wendbaarheid ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

soheilmd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:25:
[...]

Als het echt noodzaak is kan ik mee leven, maar ik zie regelmatig politie autos op de snelweg die hele stuk achter me, of voor me rijden zonder enig haast, maar als de file beginnt, gaan ineens de lampen aan en de rest van de "reis" wordt op vluchtstrook vervolgd, dat vind ik om te :r
En die mensen gaan niet even naar voren om te kijken of er misschien iets aan de hand mocht zijn?

En jij ziet dat regelmatig zelfs, ik rij toch al gauw 50000/60000 km per jaar en heb het nog nooit gezien, frapant...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zie dat zeer weinig. Heb het wel eens gezien dat ik gepasseerd werd door een politiewagen op de vluchtstrook met de zwaailichten aan, al aardig rustig (ik dacht al, echt haast hebben ze niet). Voorbij het drukke stuk gingen ze er gewoon tussen rijden en gingen de zwaailichten weer uit.
1 keer werd ik links gepasseerd op dezelfde manier, maar dat zou nog wel eens een actie kunnen zijn die werd afgebroken ofzo.

Hoe dan ook, maar 2 keer gezien. Niet heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:28
Die gasten kunnen wel echt verdomd goed rijden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Flagg schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:51:
[...]

En die mensen gaan niet even naar voren om te kijken of er misschien iets aan de hand mocht zijn?

En jij ziet dat regelmatig zelfs, ik rij toch al gauw 50000/60000 km per jaar en heb het nog nooit gezien, frapant...
50000/60000 per jaar is een hoop, maar weet je zeker dat ik niet meer rijd ;)
en als ik op mijn tomtom TMC kan zien dat er file is(spits tijd) kan ik me niet voorstellen dat meneer de agent nog even zelf gaat kijken wat er aan de hand is. maar kan ook aan mij liggen.
En met heel vaak bedoel ik 2-3 keer per maand. dat gebasserd dat ik misschien in de maand 10 polite autos voor of achter me zie rijden. dus toch 20-30%dat is in mijn ogen vaak

[ Voor 12% gewijzigd door soheilmd op 23-04-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mace schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:38:
Iedereen weet wel dat zo hard rijden gevaarlijk is, al helemaal binnen de bebouwde kom, maar wat belangrijker is, wat bereik je er mee? Ga je zulke risico's nemen (die absoluut te beperken zijn door goede rijopleidingen! ) om een mensenleven te redden? Natuurlijk!

Als iemand een hartaanval heeft en met spoed naar het ziekenhuis moet, zou het natuurlijk vreemd zijn dat hij overlijdt in de Ambulance omdat ze maar 70 mogen in de bebouwde kom. Dat is toch bezopen?
En juist dan rijdt een ambulance juist extreem rustig en zonder geluid ;) De spanning die een snelle rit veroorzaakt kan juist een 2de hartaanval veroorzaken.
Zelfde geldt voor de AT's. Een gevaarlijke crimineel opsluiten is zeker waardevol en daar kan je best risico's voor nemen.
Die teams rijden ook zo "onopvallend" mogelijk om het risico op een bevrijding of aanval tot een minimum te beperken. Door snel te rijden, maar met weinig lichten en geluid, zijn ze eigenlijk voorbij voor je goed en wel kan reageren. Vergelijk het met stealth.

Daarnaast zullen ze waarschijnlijk heel wat ritten als oefening uitvoeren, hetzelfde als de motorpolitie doet.

Het met meerdere auto's rijden, is ook een afleiding, je weet namelijk niet in welke auto de persoon zit waarvoor het transport is.
[...]

[...]
Zou ik niet doen, de kans bestaat dat je op een gegeven moment de blauwe lichtjes van een klpd wagen gaat zien. Het is nogal verdacht om er achter te blijven hangen namelijk ;) Daarnaast betekent volgen dat je gegarandeerd de vmax overschrijdt, dus genoeg reden om je aan de kant te zetten ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:49
Ik rij zo'n 80k per jaar, en heb helemaal het idee niet dat ik veel op de weg zit.

Maar ontopic: Ik heb ze al zeker een keer of 20 zien rijden, in verschillende verschijningen. Overigens heeft m'n vader wel eens een AT arrestatie zien gebeuren midden op een kruispunt terwijl ie stond te wachten voor rood. Dat was echt in tijd van 3 minuten voorbij, en ging bijzonder hardhandig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Jij hebt liever dat oom agent op kosten van de belastingbetaler niets staat te doen in de file, zodat je later weer kunt zeuren dat ze nooit eens wat doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Miles Teg schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:17:
[...]

Jij hebt liever dat oom agent op kosten van de belastingbetaler niets staat te doen in de file, zodat je later weer kunt zeuren dat ze nooit eens wat doen? :P
Nee ik heb liever gelijke behandeling voor iedereen. als ze neits te doen hebben mogen ze best in de file staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het gaat dan ook niet alleen om motorisch. Als die wagens door een grote SUV van de weg gedrukt worden (zitten zware criminelen in die ook hele netwerken hebben) dan moeten die auto's ook niet meteen uit elkaar vallen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Antaresje schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:50:
Ik quote jou, maar ik zie ook andere mensen die aan het feit voorbij gaan dat deze auto's met sirenes en/of zwaailichten aan rijden. Je hoeft geen getrainde professional te zijn om te weten dat je dan moet zorgen dat je aan de kant gaat. Dat leer je namelijk al tijdens je theorie lessen.
Daar ga ik juist niet aan voorbij. De meeste mensen zien en horen die dingen niet eens als een brandweerauto direct achter hen rijdt.

Deelnemen aan het verkeer is het opheffen van fouten van anderen. Zodra twee mensen op hetzelfde moment een fout maken dan heb je een aanrijding. Van politieagenten verwacht ik een bovengemiddelde rijvaardigheid en inzicht, maar vooral een uitmuntend besef wanneer risico's onaanvaardbaar zijn. Meestal is dat het geval, zeker bij dit soort politiediensten.

In deze draad heb ik een beetje het idee dat het vak en bijbehorende rijkwaliteiten verheerlijkt en opgehemeld worden, terwijl ik het eigenlijk als vanzelfsprekend en een minimum vereiste zie. Het is gewoon een verschil in benadering.

En quote gerust, ik nuanceer genoeg in het tweede deel van mijn posting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verheerlijken is niet het goede woord. Bestuurders van deze auto's zitten niet zomaar op die plek omdat het een leuk baantje is. Uit selectie is echt wel gebleken dat ze een bovengemiddelde rijvaardigheid hebben. Hetzelfde gold in het verleden voor de Porsche rijders bij de Rijkspolitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Laatst online: 20:05
soheilmd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:54:
[...]

Nee ik heb liever gelijke behandeling voor iedereen. als ze neits te doen hebben mogen ze best in de file staan
En wat als ze juist worden opgeroepen voor iets serieus en als ze in de file zitten ?

Vind toch dat die hun auto's de mogelijkheid moeten hebben om direct naar ergens te vertrekken om iemands leven te redden i.p.v. in de file te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Bumba007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:30:
[...]

En wat als ze juist worden opgeroepen voor iets serieus en als ze in de file zitten ?

Vind toch dat die hun auto's de mogelijkheid moeten hebben om direct naar ergens te vertrekken om iemands leven te redden i.p.v. in de file te staan.
"t is ook een stukje ontmoediging. Politieagenten mogen de vluchtstrook pakken, ook van mij. Ik heb daarentegen wel een gruwelijke hekel aan "ik-ben-te-laat-voor-mijn-meeting/orgie/avondeten"-burgers die de vluchtstrook pakken. En die zie je als politieagent alleen als je naast de file rijd, niet als je achter aansluit.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:24:
Verheerlijken is niet het goede woord. Bestuurders van deze auto's zitten niet zomaar op die plek omdat het een leuk baantje is. Uit selectie is echt wel gebleken dat ze een bovengemiddelde rijvaardigheid hebben. Hetzelfde gold in het verleden voor de Porsche rijders bij de Rijkspolitie.
Dat ontken ik toch ook niet. Ik bevestig dat zelfs ;)

Jij kunt weer andere dingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Noxious schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:
Ik rij zo'n 80k per jaar, en heb helemaal het idee niet dat ik veel op de weg zit.

Maar ontopic: Ik heb ze al zeker een keer of 20 zien rijden, in verschillende verschijningen. Overigens heeft m'n vader wel eens een AT arrestatie zien gebeuren midden op een kruispunt terwijl ie stond te wachten voor rood. Dat was echt in tijd van 3 minuten voorbij, en ging bijzonder hardhandig. :D
Ze hebben ook een keer de A13 bij Delft Noord plat gelegt voor een arrestatie.
Ik reed de andere kant op, stonden een aantal van die zwarte geblindeerde bakken dwars op de snelweg in de andere richting. Ik kon ze nog net iemand in 1 van de auto's zien duwen. :D

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 12:39

tazzman

a real boardmonkey

soheilmd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:54:
[...]

Gut oh gut oh gut.. die boze agenten die zomaar voor niets over de vluchtstrook rijden, gelijke regels voor iedereen, de burger mag weer betalen etc etc.

En dan vragen ze me nog waarom ik naar NZ verhuis ben? Het zal hier werkelijk iedereen aan z'n kont roesten of een politie agent over de vluchtstrook rijdt of niet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie

Zo'n BMWtje van het AT weegt dus gewoon 3ton :o

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

MewBie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:17:
[video]
Jaja alles gepantserd voor het geval iemand ze aan wil vallen met katapulten o.i.d O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mace schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:14:
Ze hebben ook zo'n magnetische zaklamp die je op het dak kan zetten en kunt aansluiten op je sigarettenaansluiting, dan kun je alleen bekeurd worden als je hem gebruikt (want het spul mag niet eens aangesloten zitten) Ik denk dat er trouwens ook wel behoorlijke boetes op staan als je zelf zwaailichten op je auto gaat zetten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik hoorde van iemand dat deze jongens ook wel eens rondrijden in ex-drugdealer auto's (Audi S8 enzo), welke dan verbouwd zijn naar standaarden voor hun eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

MewBie schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:17:
[video]
Als je even indenkt wat dat doet met een gemiddelde Seat Ibiza met gezinnetje als dat er met 120 km/u verschil achterop knalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daar zitten dan ook wel andere remmen onder, die het gewicht compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Heb ze vandaag zien rijden op de a58 een mercedes en een landcruiser :+, eerst een stukje over de vluchtstrook met 60Kmh, echt traag. en toen de file een beetje begon op te klaren gingen ze naar links en stoven ze er vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 172410 schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:31:
[...]

Als je even indenkt wat dat doet met een gemiddelde Seat Ibiza met gezinnetje als dat er met 120 km/u verschil achterop knalt :X
Een gezinnetje rijdt niet in een seat ibiza, krijg je amper een pamper in de koffer en je hebt toch redelijk wat nodig als je met kinderen op stap bent ;-).

Ik rijdt 50.000km/jaar (in België) en zie weinig van zulke auto's, een paar keer op 10 jaar tijd.
Ik zie in elk geval meer uitzonderlijk vervoer met windmolens ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:11:
Daar zitten dan ook wel andere remmen onder, die het gewicht compenseren.
Mjah, neemt niet weg dat je met een voertuig van 3 ton met 250 km/u over de snelweg knalt. Je past de ophanging en remmen daar wel op aan, maar je gaat mij niet vertellen dat dat net zo rijdt als een standaard BMW.

Bovendien zijn foutjes menselijk, alleen met die snelheid en die hoeveelheid kinetische energie zijn de gevolgen al snel desastreus. Dan heb ik het naast de agent die het ding bestuurt ook over andere weggebruikers.
Engineer Stewie schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:54:
Een gezinnetje rijdt niet in een seat ibiza, krijg je amper een pamper in de koffer en je hebt toch redelijk wat nodig als je met kinderen op stap bent ;-).

Ik rijdt 50.000km/jaar (in België) en zie weinig van zulke auto's, een paar keer op 10 jaar tijd.
Ik zie in elk geval meer uitzonderlijk vervoer met windmolens ed.
Ik zie anders genoeg kleine middenklassers met moeders en diverse kinderen erin gestapeld. Pa lief is waarschijnlijk de kost aan het verdienen, maar dat maakt het drama alleen maar groter. Dat is de hele point van mijn opmerking natuurlijk ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 26-04-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 172410 schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:38:
[...]

Mjah, neemt niet weg dat je met een voertuig van 3 ton met 250 km/u over de snelweg knalt. Je past de ophanging en remmen daar wel op aan, maar je gaat mij niet vertellen dat dat net zo rijdt als een standaard BMW.
Een 3 ton zware auto zal inderdaad minder beweeglijk zijn dan een sportwagen van 1300kg. In Nederland zullen die snelheden van 250km/h echter niet door de AT's gehaald owrden. De snelheid zal eerder 160-180km/h zijn en dat is al een heel ander verhaal.

De auto uit het filmpje hierboven is waarschijnlijk een 540i. Met maar 286pk op 3 ton gaat het niet opschieten om boven de 200km/h te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het sterke vermoeden dat ze de motor ook wel even onder handen hebben genomen,aangezien de rest van de auto volledig customized is. Maargoed, of ze nou 180, 200, of 250 km/u doen, met drie ton aan auto heb je natuurlijk een leuke potentiele klapper. Het is niet voor niets dat ze vrachtauto's niet boven de 80 km/u willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik zie ook wel eens een KLPD auto in de file staan (5 min), en vraag me dan ook af waarom ie in vredesnaam niet zijn lampjes aanzet, en de vluchtstrook pakt.

Ik heb liever dat ze over de vluchtstrook rijden en die aso's pakken die met 100 km/u over de parkeerplaatsen scheuren om er vervolgens een 800 meter verderop weer in te voegen. Of die nog even 500 meter vluchtstrook pakt omdat ie toch echt nu snel naar die afrit moet (en vervolgens nog 10 man dat doen en bijna op elkaar klappen)....

Nu weer ontopic:
Ik zie ze inderdaad ook wel eens rijden, laatst nog in zeeland ergens een X5 en een 7 serie met flitsers in de grill en een flitslampje op het dak.
Pagina: 1