HDMI van recorder naar pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag, waar ik op google, en op got, nergens antwoord op kan vinden.

Ik heb een tele2 hd recorder, die met een HDMI kabel rechtstreeks is aangesloten op de TV
Aangezien het niet mogelijk is om opgenomen content rechtstreeks te copyeren naar mijn HTPC, dacht ik dat ik een omweg had gevonden, maar ik zou bij god niet weten of het mogelijk is.

Is het mogelijk om de HDMI kabel inplaats van in de TV te doen, deze in de HTPC te doen, en dan te werken met een tv achtige emulator? oid?

Het liefste had ik gehad dat alle kanalen niet encrypted waren, zodat ik ze kon ontsluiten met Mediaportal, maar de HTPC als receiver gebruiken lijkt mij een hele goede optie.

Heb ik hier speciale hardware voor nodig? Is de HDMI aansluiting op de videokaart alleen geschikt voor Output?
Is er iemand die ooit iets soortgelijks heeft gedaan?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kort gezegd: ja, de hdmi op je grafische kaart is enkel voor de output.
Ik ga nog even nadenken over een mogelijke oplossing ;)

Wat voor uitgangen heeft de hd recorder verder nog?
Evt. usb oid?

[ Voor 21% gewijzigd door Switchie op 22-04-2010 20:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik heb even gekeken, er lijkt wel een usb ingang op te zitten, dus om iets aan te sluiten op de recorder.
Ook zit er een S-Video aansluiting op, maar die aansluiting zit niet op de HTPC, en kan ook geen geluid transporteren afaik

[ Voor 11% gewijzigd door BitByter op 22-04-2010 20:23 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Om te doen wat je omschrijft heb je een HDMI-capture kaart nodig. Dit zijn best wel duur.

Een goedkopere oplossing is om een analoge TV-kaart met S-video ondersteuning te kopen en vervolgens op die wijze de video over te zetten. De audio kan tegelijkertijd op de line-in van je geluidskaart.

Voor bovenstaande heb je overigens wel een S-video of SCART aansluiting op je HD-recorder nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door kalizec op 22-04-2010 22:11 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S