Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale TV via KVM switch

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik weet niet precies waar ik dit moet posten, dus ik doe dat maar hier:

Ben bezig met een klus voor een klant die het volgende wil:

2 televisies die hij wil kunnen schakelen tussen Digitale TV van Ziggo en een computer tbv Narrow Casting.

Ik had het volgende ultieme idee wat uiteindelijk niet werkt, en ik snap niet waarom want volgens mij is het gewoon erg logisch.

Van een vriend heb ik een digitale tuner geleend met een HDMI output. De HDMI kabel loopt naar een KVM switch van het merk Aten dmv een adapter: HDMI --> DVI.

De "console" poort heb ik aangesloten met een VGA-kabel richting TV. Op die console poort zit een adapter van DVI --> VGA.

Het probleem: ik krijg geen beeld. Komt dit omdat ik van digitaal naar VGA ga? Of zit het hem in de HDMI van de digitale tuner? Ik heb vanalles geprobeerd maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Hoor graag of iemand wat meer over mijn probleem weet.

Thanks!!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Allereerst, je bent niet volledig duidelijk over wat voor KVM-switch we het hebben.

Verder, het is niet mogelijk om van HDMI naar DVI naar VGA te gaan of vice versa (niet zonder dure actieve convertors).

[ Voor 10% gewijzigd door kalizec op 22-04-2010 22:17 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Is het niet stukken makkelijker om een HDMI switch te kopen, en van DVI->HDMI voor de PC?

Lijkt me redelijk simpel, en goedkoop ook nog.