Hey tweakers,
Ik heb een beetje met wat vrienden gedraaid en wil nu zelf ook wat dj gear aanschaffen. Ik wil echter digitaal draaien met een Midi controller via Traktor of VirtualDJ. Nou ben ik op een paar mooie controllers gestuit die me aanspreken.
- Vestax VCI-100 (maar heeft geen audio interface
)
- American Audio VMS4 (deze is alleen nog niet uit naar schijnt, weet iemand wanneer die komt en of het wat is?)
- Vestax Typhoon (maar heeft dit wel effectknoppen? Lijken mij zo weinig knoppen op zitten namelijk)
- Reloop Digital Jockey 2 Controller Edition (zelfde als interface edition maar zonder audio interface)
- Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition (zelfde als controller edition maar nu MET audio interface)
- Hercules DJ Control RMX
- Hercules DJ Control Steel (deze en de RMX zijn identiek op het feit na dat de RMX een eigen geluidskaart heeft en de steel niet, dit schijnt in het voordeel van de steel te zijn wat betreft latency en betrouwbaarheid van het paneel (zoals lichten in de knoppen enzo) omdat hij usb powered is net als de Steel maar de powersupply van usb niet voldoende is en hier heeft de steel geen last van dus)
Mijn pc is alsvolgt (samengesteld met hulp van het bbg topic juni vorig jaar):
- Antec 902 (kast)
- CM RealPower M620 (Voeding)
- WD Caviar Black 640g (hardeschijf)
- 2x XFX HD4870 512mb (videokaarten in crossfire gezet)
- GigaByte AM2+ mobo (moederbord, 790X chipset, met onboard geluidskaart van degelijke kwaliteit)
- AMD PhenomII X4 940 BE (quadcore processor, 4x 3ghz)
- Samsung SH-S223Q (dvd brander)
- Scythe Mugen2 (Processorkoeler)
- 2x 2gb DDR2-800 Kingston Valueram (werkgeheugen)
Het Geluid is als volgt geregeld:
- Logitech Z-5500 5.1 spreakset
- Logitech G35 Headset
De DJ Software die mij interessant lijken zijn:
- Traktor
- VirtualDJ
Nou wil ik dus een DJ opstelling maken met deze zaken.
Ik zit hierbij dus met een aantal vragen...
In het geval van een Hercules Steel... Is mijn onboard geluidskaart afdoende om het geluid af te spelen via mijn Z-5500 en dan voor te luisteren van een ander deck via de USB-headset (G35)? Deze speakers en deze headset zijn naar mijn mening namelijk erg goed (en tevens reeds in mijn bezit, ook belangrijk
)en de opstelling is voor mee te oefenen op me kamer en misschien voor een verjaardag of zo maar niet echt serieuze feesten dus. Tevens beschikt mijn onboard geluidskaart over digitale aansluitingen voor me z-5500 speakerset (ook analoog en RCA hoor, daar niet van). Of heb ik toch een extra audio-interface nodig hiervoor? Zo ja, welke?
Ik denk zelf dat het zou moeten lukken namelijk want de onboard kaart is toch best een goeie en zodra ik mijn g35 inplug herkent windows (oh ja, ik heb trouwens Windows 7 64bit) dit als een eigen geludis device.
In het geval van de Hercules RMX, hoe goed is die geluidskaart daarin en is het mogelijk met een RMX de z-5500 en de g35 te gebruiken?
Bovenstaande vragen ook graag voor de Reloop Digital Jockey 2 tegenhangers
Als iemand betere suggesties heeft dan graag
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp!
Ik heb een beetje met wat vrienden gedraaid en wil nu zelf ook wat dj gear aanschaffen. Ik wil echter digitaal draaien met een Midi controller via Traktor of VirtualDJ. Nou ben ik op een paar mooie controllers gestuit die me aanspreken.
- Vestax VCI-100 (maar heeft geen audio interface
- American Audio VMS4 (deze is alleen nog niet uit naar schijnt, weet iemand wanneer die komt en of het wat is?)
- Vestax Typhoon (maar heeft dit wel effectknoppen? Lijken mij zo weinig knoppen op zitten namelijk)
- Reloop Digital Jockey 2 Controller Edition (zelfde als interface edition maar zonder audio interface)
- Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition (zelfde als controller edition maar nu MET audio interface)
- Hercules DJ Control RMX
- Hercules DJ Control Steel (deze en de RMX zijn identiek op het feit na dat de RMX een eigen geluidskaart heeft en de steel niet, dit schijnt in het voordeel van de steel te zijn wat betreft latency en betrouwbaarheid van het paneel (zoals lichten in de knoppen enzo) omdat hij usb powered is net als de Steel maar de powersupply van usb niet voldoende is en hier heeft de steel geen last van dus)
Mijn pc is alsvolgt (samengesteld met hulp van het bbg topic juni vorig jaar):
- Antec 902 (kast)
- CM RealPower M620 (Voeding)
- WD Caviar Black 640g (hardeschijf)
- 2x XFX HD4870 512mb (videokaarten in crossfire gezet)
- GigaByte AM2+ mobo (moederbord, 790X chipset, met onboard geluidskaart van degelijke kwaliteit)
- AMD PhenomII X4 940 BE (quadcore processor, 4x 3ghz)
- Samsung SH-S223Q (dvd brander)
- Scythe Mugen2 (Processorkoeler)
- 2x 2gb DDR2-800 Kingston Valueram (werkgeheugen)
Het Geluid is als volgt geregeld:
- Logitech Z-5500 5.1 spreakset
- Logitech G35 Headset
De DJ Software die mij interessant lijken zijn:
- Traktor
- VirtualDJ
Nou wil ik dus een DJ opstelling maken met deze zaken.
Ik zit hierbij dus met een aantal vragen...
In het geval van een Hercules Steel... Is mijn onboard geluidskaart afdoende om het geluid af te spelen via mijn Z-5500 en dan voor te luisteren van een ander deck via de USB-headset (G35)? Deze speakers en deze headset zijn naar mijn mening namelijk erg goed (en tevens reeds in mijn bezit, ook belangrijk
Ik denk zelf dat het zou moeten lukken namelijk want de onboard kaart is toch best een goeie en zodra ik mijn g35 inplug herkent windows (oh ja, ik heb trouwens Windows 7 64bit) dit als een eigen geludis device.
In het geval van de Hercules RMX, hoe goed is die geluidskaart daarin en is het mogelijk met een RMX de z-5500 en de g35 te gebruiken?
Bovenstaande vragen ook graag voor de Reloop Digital Jockey 2 tegenhangers
Als iemand betere suggesties heeft dan graag
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp!
[ Voor 5% gewijzigd door DataBass op 26-04-2010 12:19 ]