Digitaal DJ Opstelling met G35 en Z-5500?

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 09:05
Hey tweakers,

Ik heb een beetje met wat vrienden gedraaid en wil nu zelf ook wat dj gear aanschaffen. Ik wil echter digitaal draaien met een Midi controller via Traktor of VirtualDJ. Nou ben ik op een paar mooie controllers gestuit die me aanspreken.

- Vestax VCI-100 (maar heeft geen audio interface :( )
- American Audio VMS4 (deze is alleen nog niet uit naar schijnt, weet iemand wanneer die komt en of het wat is?)
- Vestax Typhoon (maar heeft dit wel effectknoppen? Lijken mij zo weinig knoppen op zitten namelijk)
- Reloop Digital Jockey 2 Controller Edition (zelfde als interface edition maar zonder audio interface)
- Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition (zelfde als controller edition maar nu MET audio interface)
- Hercules DJ Control RMX
- Hercules DJ Control Steel (deze en de RMX zijn identiek op het feit na dat de RMX een eigen geluidskaart heeft en de steel niet, dit schijnt in het voordeel van de steel te zijn wat betreft latency en betrouwbaarheid van het paneel (zoals lichten in de knoppen enzo) omdat hij usb powered is net als de Steel maar de powersupply van usb niet voldoende is en hier heeft de steel geen last van dus)

Mijn pc is alsvolgt (samengesteld met hulp van het bbg topic juni vorig jaar):
- Antec 902 (kast)
- CM RealPower M620 (Voeding)
- WD Caviar Black 640g (hardeschijf)
- 2x XFX HD4870 512mb (videokaarten in crossfire gezet)
- GigaByte AM2+ mobo (moederbord, 790X chipset, met onboard geluidskaart van degelijke kwaliteit)
- AMD PhenomII X4 940 BE (quadcore processor, 4x 3ghz)
- Samsung SH-S223Q (dvd brander)
- Scythe Mugen2 (Processorkoeler)
- 2x 2gb DDR2-800 Kingston Valueram (werkgeheugen)

Het Geluid is als volgt geregeld:

- Logitech Z-5500 5.1 spreakset
- Logitech G35 Headset

De DJ Software die mij interessant lijken zijn:

- Traktor
- VirtualDJ

Nou wil ik dus een DJ opstelling maken met deze zaken.
Ik zit hierbij dus met een aantal vragen...

In het geval van een Hercules Steel... Is mijn onboard geluidskaart afdoende om het geluid af te spelen via mijn Z-5500 en dan voor te luisteren van een ander deck via de USB-headset (G35)? Deze speakers en deze headset zijn naar mijn mening namelijk erg goed (en tevens reeds in mijn bezit, ook belangrijk ;))en de opstelling is voor mee te oefenen op me kamer en misschien voor een verjaardag of zo maar niet echt serieuze feesten dus. Tevens beschikt mijn onboard geluidskaart over digitale aansluitingen voor me z-5500 speakerset (ook analoog en RCA hoor, daar niet van). Of heb ik toch een extra audio-interface nodig hiervoor? Zo ja, welke?
Ik denk zelf dat het zou moeten lukken namelijk want de onboard kaart is toch best een goeie en zodra ik mijn g35 inplug herkent windows (oh ja, ik heb trouwens Windows 7 64bit) dit als een eigen geludis device.

In het geval van de Hercules RMX, hoe goed is die geluidskaart daarin en is het mogelijk met een RMX de z-5500 en de g35 te gebruiken?

Bovenstaande vragen ook graag voor de Reloop Digital Jockey 2 tegenhangers ;)

Als iemand betere suggesties heeft dan graag :)

Bij voorbaat mijn dank voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door DataBass op 26-04-2010 12:19 ]

• DataBass
Kan er iemand mij helpen? Ik kan het met google en dergelijken niet echt vinden namelijk...

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 15:07
Wat jij wilt kan alle twee.

Dus Z-5500 op Onboard en selecteren als booth/master ( van traktor weet ik dat het kan ) en dan cue kan je dan jouw usb headset selecteren. Maar ik zou het liefst voor een midi controller gaan met ingebouwde geluidskaart i.v.m latency.

• DataBass
roflcakes schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:18:
Wat jij wilt kan alle twee.

Dus Z-5500 op Onboard en selecteren als booth/master ( van traktor weet ik dat het kan ) en dan cue kan je dan jouw usb headset selecteren. Maar ik zou het liefst voor een midi controller gaan met ingebouwde geluidskaart i.v.m latency.
Bedankt voor de reactie ;)
Kan ik dan bij een midi controller met ingebouwde geluidskaart wel nog voorluisteren op me usb headset ? En levert dit niet een tijdsverschil op vanwege het feit dat dan de pre-cue op me headset in de geluidskaart van me pc zit en de master op de geluidskaart in de controller ? Gezien het 2 verschillende geluidskaarten zijn, gaat dat me dan niet problemen geven met het beatmatchen ?

En welke van de midi-controllers zou jij mij aanraden als beginnend dj ? :)

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
Je kan als alternatief ook nog de Numark Stealth Control / Omni Control erbij voegen.

Moet je dan niet met de ASIO drivers instellen dat je kanaal A op je master wilt en kanaal B headphones?

• DataBass
Lightning89 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:47:
Je kan als alternatief ook nog de Numark Stealth Control / Omni Control erbij voegen.

Moet je dan niet met de ASIO drivers instellen dat je kanaal A op je master wilt en kanaal B headphones?
ASIO drivers? Zijn die specifiek aan een programma/controller of is het een algemeen driver iets? Zoals ik al zei ik heb nooit eerder eigen djgear gehad ;) Ik heb asio wel al eens voorbij zien komen bij fruityloops... is dat dezelfde?

Over de stealth control en omni control, mja zou opzich idd wel kunnen maar degenen die ik heb opgeschreven leken mij fijner, goeie ervaringen met de numarks ?

• DataBass
Inmiddels is me ook de Vestax vci-100 opgevallen, maar deze heeft geen audio interface ...
Is een audio interface echt nodig met een pc als die van mij? Ik zie (heb echter geen ervaring hierin dus als ik fout zit, please correct me) namelijk niet in hoe geluid lag kan oplopen in een computersysteem als dat van mij (zie first post)...

En mijn eerdere vragen blijven nog altijd ontbeantwoord, kan ik wel voorbeluisteren op usb headphone (en ik bedenk me net iets leuks, zouden die g35 toetsen ook midi-mapped kunnen worden?) als ik een audio interface in de midi controller heb of extern... zo ja, in hoeverre loopt dat dan sync met de master voor beatsynch ?

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:21
De beste controller van het rijtje is de Vestax VCI-100. Koop er dan een losse audio interface bij, bijvoorbeeld de Audio2DJ van NI of een TC Electronic Desktop Connect 6.

Zelf heb ik een Reloop Digital Jockey IE 2, dus met interface. Deze klinkt behoorlijk goed, ondanks dat deze maar 16bits/48khz is...

Check anders eens het forum en de reviews op : www.aboutdj.nl

• DataBass
Heb ik wel een audio interface nodig dan als ik mijn cue over een usb headset gooi ?
die vci-100 lijkt me wel erg cool :D ook vanwege wat ik inmiddels allemaal erover gezien heb bij djtechtools.com ...

• DataBass
Edit: Gepost in verkeerde topic van me, kan geen post deleten? :(

Wat ik wel wil melden dan maar ...
Ik heb USB headphone en Z-5500 (weliswaar niet via coax of toslink maar via 6channel direct) werkend gekregen op mijn onboard soundcard!!! grandioos :D
Na een hoop gekloot heb ik dan toch eindelijk in traktor (heb em geïnstalleerd om te testen of ik er mischien zelf wel uit kom) voor elkaar gekregen de pre-cue op mijn usb headset te krijgen en mijn master output over de z5500! Heb tijdens het uitvogelen wel moeten vergrijpen naar een ASIO4ALL driver zodat ik usb en onboard tegelijk kon selecteren ... maar het is dus gelukt!
geluid uit beiden was ook gewoon goed, dus is een audio interface nou echt nodig? heb nou natuurlijk nog geen midi controller erbij zitten :P dit is gewoon mijn pc + usb headset + z5500 speakerset... maar het werkt nou dus wel!

[ Voor 83% gewijzigd door DataBass op 28-04-2010 03:12 ]

Verwijderd

Neem gewoon de numark mixdeck je kan er van alles mee wel een beetje duir maarja

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit topic is ruim 3 jaar oud en dus niet meer actueel.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.