Windows 7 System Image issues

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik probeer in Windows 7 een System Image te maken omdat ik knorrig werd van de hele tijd windows opnieuw installeren.

Systeem:
2x Samsung Spinpoint F1 1TB
Core i7 920
DDR3 6GB Corsair
Windows 7 32 bit

Als ik een system image probeer te maken, geeft windows aan dat er, naast de gebruikelijke C-schijf, op mijn F-schijf (1TB aan data zoals muziek en films) ook system files staan waardoor windows mij verplicht om die F-schijf ook mee te nemen in de backup. Dit komt er dus op neer dat ik zeker 800GB moet backupen terwijl mijn Windows installatie (incl games e.d.) maximaal 200GB bestrijkt. Overigens geven Norton Ghost en Comodo Timemachine hetzelfde aan: Zowel C als F moeten worden meegenomen in een system image backup.

Dit kan komen doordat ik ooit Windows heb geinstalleerd op die F-schijf, omdat mijn andere harddrive toen RMA was. Daarna heb ik de F-schijf geformateerd, maar misschien niet grondig genoeg?

De vraag nu dus is: hoe kan ik hieromheen? Is de enige optie uitgebreid formateren van de F-schijf? Of zijn er manieren waarop ik die system files van de F-schijf kan omzeilen danwel kan kopieren naar de windows installatie op de C-schijf?

Ik zoek naar de minst moeilijke oplossing, met name omdat ik die 800GB aan data niet kwijt wil, en een backup daarvan duurt eeuwen en is tevens overbodig, alsmede lastig omdat mijn externe HD nog maar 500GB vrij heeft.

Mijn dank zou groot zijn!

Groetjes,

Herd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kijk eens in je schijfbeheer of er toevallig een partitie van 100mb op die F schijf van je zit. dat zou wel verklaren waarom hij de f schijf mee wil nemen volgens mij. Als dat het geval is de volgende stap: hoe krijg je dat gefixed? ik denk zelf het makkelijkst via 1x een schone install op de juiste manier en daar de image van maken...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom niet gebruik maken van de ingebouwde backup van Windows? Maak je gewoon een backup van de spullen die je nodig hebt van je C-drive en dat kan je eventueel incremental of full later nog eens doen als je een maand verder bent. Het enige wat je dan moet doen bij een crash is Windows opnieuw installeren en dan de backup restoren.

Ik denk dat de system-files worden gedetecteerd door bijvoorbeeld Disk Indexing.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 22-04-2010 18:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie! Ik kan geen kleine partitie vinden, dus daar ligt het probleem vermoedelijk niet.

Max, kun je in geval van het backupen van je hele C-schijf bij een volgende keer na een restore gewoon weer alles restoren? Of gaat windows dan zeuren dat ie systeembestanden mist die op mijn F-schijf hadden moeten staan bijv (even ervan uitgaande dat deze op dat moment wegzijn :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Staat in je BIOS opstart volgorde je Data HD voor je Win7 HD? Zo ja dan staat je boot file partition voor Windows 7 op je data HD en krijg je daarom deze melding.

Dit is op te lossen door de boot volgorde te veranderen en daarna de win7 dvd erin te gooien en voor reparatie te kiezen (makkelijkste methode). Je Windows 7 schijf wordt dan hierdoor 100MB minder als alles goed gaat en kan je hierna als het goed is je data schijf met 100MB uitbereiden.

Om deze BOOT partitie in Windows te zien moet je met je rechter muisknop op Computer drukken en dan op Manage. Vervolgens ga je naar Logical Disk Management (schijfbeheer in de NL versie van Windows 7).
(Ook te bereiken door in Windows(key)+R "uitvoeren" diskmgmt.msc in te vullen)

Als voorbeeld een plaatje van bij schijfbeheer in mijn versie van Windows 7 om te laten zien wat ik bedoel die rood omcircelde partitie is hoogst waarschijnlijk de partitie waar Windows 7 System Image en Ghost, etc om lopen te zeuren:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/4064/bootfile.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Starke op 23-04-2010 14:05 . Reden: extra info ]