Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 17:36
Ik heb nu een Linksys WRT54GL staan maar ja dat is geen N router. Zo heb ik ook 2 Xbox 360's in huis die I.V.M. NAT type porten open moeten hebben. Nou heb ik dat voor 1 gedaan maar die 2e kan niet want me router mist nog 2 plaatsen om ook die poorten open te kunnen gooien. Nou heb ik een goede Linksys router gezien (Linksys WRT320N-EW Dual-Band Wireless-N Gigabit Router). Dus dan wou ik die er bij hebben. Zodat ik daar me 2e xbox op aansluit en dan poorten voor die open gooi. En dat onze laptops in huis die N ondersteunen op N router aangesloten kunnen woorden en de rest op die oude G router. Ik heb ook een NAS staan die ik dan op de nieuwe router aansluit.

Ik weet dat ik die 2 routers kan gebruiken alleen weet ik niet zeker of het gaat werken met die poorten dat ik op de G router poorten open gooi en dan ook nog is op de N.

Kan iemand mij dat vertellen of heeft iemand nog surgesties.

Wensen: Nieuwe gigabit N router 2 xboxen met bijde de 6 poorten open.

Hier plaatje hoe het er dan uit zou moeten zien.
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/9715/netwerkthuis.png

De routers en alles wat daar aan aangesloten is zou ook omgedraaid kunnen woorden want dan zit me N router voor me G router en het lijkt mij wat beter dan G voor de N zoals op de afbeelding.

Met Vriendelijke Groeten,

Brian Vossen.

[ Voor 21% gewijzigd door CrazyDJBrian op 22-04-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Als het erom gaat poorten van buiten te mappen die niet te wijzigen zijn, dan gaat een tweede router ook niet helpen.

Indien het alleen interne poorten zijn die van buitenaf flexibel kunnen zijn, heb je aan de huidige linksys ook genoeg.

Volgens mij zit er dus een denkfout in je beschrijbing, of ik begrijp het niet goed

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De poorten moeten alsnog van de eerste router naar de tweede router geforward worden waardoor je alsnog al die ruimte nodig hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
ik moet voor 1 xbox 6 poorten pen gooien en ik kan er maar 10 in me huidige linksys router dus een 2e gaat niet lukken dus d8 ik als ik en 2e router er bijdoe dat het wel lukt.

maar goed als dat niet werkt heeft me broertje pech met zijn poorten maar dan kan ik tog in prensiepe wel wat ik wil gewoon 2e router 1 voor G en andere voor N??

Met Vriendelijke Groeten,
Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Tsurany schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:50:
De poorten moeten alsnog van de eerste router naar de tweede router geforward worden waardoor je alsnog al die ruimte nodig hebt.
o ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Je wilt voor beide xbox'en dezelfde poorten openzetten?

Zoals je het beschrijft kan dit niet werken.

Om de xbox'en hun poorts te forwarden, heb je meer dan 1 WAN adres nodig.
Dus ofwel moet je abbo nemen met meerdere WAN addressen, ofwel een 2e internet lijn.

Ik weet niet waar je woont, maar bijvoorbeeld met een telenet expressnet (in BE) ofzo zou dit mogelijk zijn.
Over welke poorten gaat het trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door deandb op 22-04-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:41
Volgens mij snap jij het hele idee van poorten niet.

Je hebt 1 extern (publiek ip adres) en daarop heb je de poorten beschikbaar 1 t/m ~49000. Deze kun je dan op je router doorsturen naar een apparaat. Maar dat betekent dus wel dat je 1 poort maar 1 keer kan doorsturen. Nu kun je poort 20 bvb wel intern doorsturen naar 45 of iets wat jij wilt. Maar je kan niet 2 keer dezelfde poort doorsturen naar 2 verschillende apparaten. En het aantal routers verandert daar niks aan.

edit: als je gewoon een N netwerk erbij wilt zou ik een N accesspoint kopen en die als bridge aan je netwerk hangen. Dan gewoon het G netwerk uitschakelen op je huidige router.

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 22-04-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
ik woon in Zandvoort (NL) maar ik heb geen zin in extra kosten dus laat ik die poorten wel zitten. maar zonder die poorten werkt het tog gewoon goed zo 1 G router en een N router das tog mogelijk 2 routers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
ja, dat wel. Maar als je die N router er bij zet, dan heb je de G toch niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Craven87 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:53:
Volgens mij snap jij het hele idee van poorten niet.

Je hebt 1 extern (publiek ip adres) en daarop heb je de poorten beschikbaar 1 t/m ~49000. Deze kun je dan op je router doorsturen naar een apparaat. Maar dat betekent dus wel dat je 1 poort maar 1 keer kan doorsturen. Nu kun je poort 20 bvb wel intern doorsturen naar 45 of iets wat jij wilt. Maar je kan niet 2 keer dezelfde poort doorsturen naar 2 verschillende apparaten. En het aantal routers verandert daar niks aan.

edit: als je gewoon een N netwerk erbij wilt zou ik een N accesspoint kopen en die als bridge aan je netwerk hangen. Dan gewoon het G netwerk uitschakelen op je huidige router.
ok maar niet al mijn laptops thuis ondersteunen N dus dan moet ik die op Mixed zetten ( en dat kost weer snelheid).maar ik d8 als ik die oude nou laat staan dan gebruik ik die voor G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klopt idd, die N router kan ook met A, B en G overweg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
deandb schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:54:
ja, dat wel. Maar als je die N router er bij zet, dan heb je de G toch niet meer nodig?
niet al onze laptop hebben een N ontvanger. en heb ook een wii en ipod touch waar ik het niet van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Mja, zorg dan wel dat je dat je N router koopt, die ook gewoon als accesspoint kan werken. Anders gaat die ook beginnen IP's uitdelen enzo, en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De linksys kan met gemak meer poorten forwarden dan 10 volgens mij. Dus ik denk dat het bij die denkstap al mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Me oude WRT54GL kan er maar 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Als je "N" op de 5gHz range gebruikt heb je geen probleem met het mixen van "N" en "G".

Overigens kun je 2 xbox-en wel werkend krijgen, maar moet je port triggering gebruiken ipv forwarden

Het kan dat je, afhankelijk van de router etc., een open nat en een moderate nat krijgt.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Twee thuis routers achter elkaar, beiden met routing functie intact, is geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
ok ja zie dat je dan poorten kan kiezen en meerde forwarded ip's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Dus het beste is Die niewe N router kopen en dan op 5gHZ zetten en mixed daar port triggering doen en dan zou alles het moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

In principe kan alles het dan doen. er zijn verschillende topics over 2x xbox op internet te vinden. Sommigen krijgen 2x open nat, sommigen 1x open en 1x moderate en soms werkt het helemaal niet.

Let wel op dat niet alle 'N' routers 5ghz ondersteunen. Overigens is de huidige 54GL(inux) erg geschikt voor alternatieve firmware zoals tomato en dd-wrt, waar redelijk goede uitleg te vinden is om dit met twee xbox's aan de gang te krijgen.

Als je dus niet per se 'N' hoeft te hebben zou ik gewoon hobbien en kijken of je met alternatieve firmware en wat proberen het wel aan de praat krijgt. Alternatieve firmware geeft je waarschijnlijk ook VEEL meer port triggers en forwards dan de huidige 10.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyDJBrian
Ok maar ik wil tog wel erg graag een gigabit N router das belangrijker dan die poorten dus doe ik dat wel. Maar bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Offtopic: tog = toch en me = mijn (of m'n)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1