Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! :)

Zijn er mensen met ervaring met het JNCIA traject/certificering?

Ik wil me graag wat verder gaan ontwikkelen richting netwerkbeheer/engineering en wil me graag wat verder gaan certificeren. Natuurlijk is CCNA een grote naam op dat gebied natuurlijk, maar toevallig hoorde ik van een collega dat JNCIA een zeer goed alternatief is.
Wie heeft er ervaring mee en kan aangeven in hoeverre het verschilt van CCNA?

Alvast thanks!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ondanks dat Junipers bruut zijn (duh), is het certificaat helaas nog niet zo 'gewild' als het oude vertrouwde ccna certificaat.

Cisco heeft een naam hoog te houden als het aankomt op de moeilijkheid van haar examens. Braindumps helpen je echt niet veel als je er gewoon geen kaas van hebt gegeten, in tegenstelling tot heel wat andere certs die vrij makkelijk te halen zijn door gewoon examenvragen te oefenen. Zo ligt de lat van 'slagen' vrij hoog, kun je niet terugbladeren in het examen naar eerder gegeven op gemiste antwoorden, moet je snel kunnen subnetten en heb je aardig wat simulatievragen welke niet altijd even makkelijk zijn.

Ook kunnen 'Cisco partners' hun kortingen verdienen door genoeg gecertificeerde mensen in dienst te hebben. Mede door al die zaken is het gewoon een erg gewild certificaat, welke echt een waarde kent. In de basis werken een hoop netwerken hetzelfde, ccna is de basis. De syntax van merk x of y router verschillen niet zo van elkaar, dat is dus geen argument om nu persé te kiezen voor een ander merk imho. Met ccna zit je altijd goed om het zomaar te zeggen.

Dus niet echt antwoord op je vraag helaas... het is best mogelijk dat JNCIA ook lastig/moeilijk/stoer is, maar het is denk ik nog wel iets belangrijker waarmee je straks op je CV mee uitspringt op het moment dat je ergens solliciteert..

[ Voor 9% gewijzigd door ebia op 22-04-2010 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ebia, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik neem het zeker mee in mijn uiteindelijke besluit!