Toon posts:

Abit KT7a loopt vast in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij iemand die ook een kt7a heeft en die loopt in het bios vast bij pc healht status, daar sprinkt opeens het aantal rpm van de fan terug naar 80 en dan zit het hele systeem vast. We hebben alles al losgehaald aan kaarten behalve vid. kaart (ook al andere videokaart geprobeerd), we hebben ander geheugen geprobeerd en nog een heleboel biossen maar niks helpt. Verder zit er een duron 800 op en zit alles in een Aopen bigtower 300watt, dus dat zit wel goed. In windows loopt er niets vast. Weet iemand nog iets wat we kunnen voordat we het bordje terugsturen?

Verwijderd

hmm, vreemd probleem.
Weet je zeker dat er niets aan de hand is met je fan. Op deze mainbords zit namelijk een beveiliging die ervoor zorgt dat het systeem niet draaid als de fan minder dan 2000 rpm draait. (ik denk echter niet dat dit het probleem is, de pc zou immers anders helemaal niet moeten starten)

Je zou kunnen proberen om een nieuw bios te flashen. Misschien helpt dat.

Verwijderd

Zou kunnen dat je proc cooler niet meer oke is. Of verkeerd aangesloten of dat ding is stuk of niet goed gemonteerd.
Check ff onder windows via ViaHardware monitor hoe warm je proc wordt. Als ie warmer wordt dan 70 graden is er iets niet oke. Tuurlijk kan je proc nog wel warmer worden maar dat is niet echt oke.
Het is maar een suggestie :7

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
heb ik ook gehad, maar dat was na een mislukte overclock aktie. toen starte hij heel soms een klijn stukje in windhoos, maar meestal crashte hij al in de bios...
zooi terug gebracht en gewoon niewe gekregen. denk dat het kwam omdat het bord hardstikke krom was. heb hem er een paar keer in en uitgehaald om een golden orb er goed op te krijgen.

wat je ook kan proberen, andere cooler aan cpu fan1 connector, dan de niewe bios flashen en dat die protectie uitzetten van je fan (in het bios).