Ik zit met een klein probleem, ik heb het hele internet afgestruind, maar kan geen oplossing vinden.
Ik moet voor een kleine winkel een telefonie systeem regelen (voor familie).
De huidige situatie is als volgt:
-2 ISDN lijnen (4 nummers) voor telefonie en internet.
-1 analoge lijn voor PIN verkeer
-1 analoge lijn voor Fax
-1 digiaccess aansluiting voor het alarmsysteem
-1 centrale van KPN (wordt gehuurd).
-8 draadloze telefoons uit het jaar kruik van verschillende merken.
Dit kost per maand ongeveer 500,- inclusief belkosten en PIN transacties.
Dit systeem (op draadloze toestellen na) is hun 8 jaar geleden aangesmeerd door een accountmanager van de KPN.
Nu blijkt dat 2 telefoonlijnen genoeg zijn, men belt bijna nooit met 3 man tegelijk.
dit was mijn insteek:
Zakelijk internet 20/1 Mbit van Tele2 inclusief bellen (2 lijnen, 2 nummers) a 35,- per maand
pinnen via IP a 9,- per maand.(leverancier van bestaande pinterminal bouwt deze om voor 200,- eenmalig).
Alarm via IP, alarminstallateur gevraagd om een IP kiezer.
Faxen via Tele2 (als er gefaxed wordt heeft men nog maar 1 lijn, dat is geen probleem).
Mocht dit allemaal werken, gaan we even kijken voor een fax2email service, zodat er altijd 2 lijnen beschikbaar blijven.
nu komt mijn probleem, hoe maak ik een systeem met 8 draadloze toestellen die ook onderling kunnen bellen.
Ik heb zitten kijken naar gigasets van siemens, omdat ik hier goede ervaringen mee heb.
Maar tot nu toe heb ik alleen basisstations gevonden voor maximaal 6 toestellen.
Verder kan ik niet achterhalen of je nog steeds intern kan bellen als er tegelijkertijd ook nog 2 externe lijnen gebruikt worden.
Ik heb er ook aan gedacht een telefooncentrale op te zetten met 3CX of asterisk, maar ik vraag me af of ik dan meerdere basisstations moet kopen.
Dit klinkt in theorie allemaal leuk en een stuk goedkoper, maar ik weet het allemaal niet zeker.
Graag jullie advies en opmerkingen hierover, alvast bedankt.
Ik moet voor een kleine winkel een telefonie systeem regelen (voor familie).
De huidige situatie is als volgt:
-2 ISDN lijnen (4 nummers) voor telefonie en internet.
-1 analoge lijn voor PIN verkeer
-1 analoge lijn voor Fax
-1 digiaccess aansluiting voor het alarmsysteem
-1 centrale van KPN (wordt gehuurd).
-8 draadloze telefoons uit het jaar kruik van verschillende merken.
Dit kost per maand ongeveer 500,- inclusief belkosten en PIN transacties.
Dit systeem (op draadloze toestellen na) is hun 8 jaar geleden aangesmeerd door een accountmanager van de KPN.
Nu blijkt dat 2 telefoonlijnen genoeg zijn, men belt bijna nooit met 3 man tegelijk.
dit was mijn insteek:
Zakelijk internet 20/1 Mbit van Tele2 inclusief bellen (2 lijnen, 2 nummers) a 35,- per maand
pinnen via IP a 9,- per maand.(leverancier van bestaande pinterminal bouwt deze om voor 200,- eenmalig).
Alarm via IP, alarminstallateur gevraagd om een IP kiezer.
Faxen via Tele2 (als er gefaxed wordt heeft men nog maar 1 lijn, dat is geen probleem).
Mocht dit allemaal werken, gaan we even kijken voor een fax2email service, zodat er altijd 2 lijnen beschikbaar blijven.
nu komt mijn probleem, hoe maak ik een systeem met 8 draadloze toestellen die ook onderling kunnen bellen.
Ik heb zitten kijken naar gigasets van siemens, omdat ik hier goede ervaringen mee heb.
Maar tot nu toe heb ik alleen basisstations gevonden voor maximaal 6 toestellen.
Verder kan ik niet achterhalen of je nog steeds intern kan bellen als er tegelijkertijd ook nog 2 externe lijnen gebruikt worden.
Ik heb er ook aan gedacht een telefooncentrale op te zetten met 3CX of asterisk, maar ik vraag me af of ik dan meerdere basisstations moet kopen.
Dit klinkt in theorie allemaal leuk en een stuk goedkoper, maar ik weet het allemaal niet zeker.
Graag jullie advies en opmerkingen hierover, alvast bedankt.