Tijdelijk verminderde stroom toevoer hele huis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Zonder directe (herleidbare) aanleiding valt de stroom door heel mijn huis wel eens weg. Dat betekend dat alle apparaten welke op dat moment aan staan verzwakken, met name is dit goed te zien bij de lampen. Router loopt vast en moet gereset worden.
Ik heb al geprobeerd om alles zo goed mogelijk te verdelen over de verschillende (3) groepen. Maar zonder resultaat. Ook heb ik door het uitschakelen van diverse apparaten proberen het probleem te isoleren, maar ook zonder resultaat. Ik weet nu niet zo goed waar ik het in moet zoeken.

Iemand een idee waar het aan kan liggen. En of dit erg gevaarlijk is?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
GG---77 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:56:
Zonder directe (herleidbare) aanleiding valt de stroom door heel mijn huis wel eens weg. Dat betekend dat alle apparaten welke op dat moment aan staan verzwakken, met name is dit goed te zien bij de lampen. Router loopt vast en moet gereset worden.
Ik heb al geprobeerd om alles zo goed mogelijk te verdelen over de verschillende (3) groepen. Maar zonder resultaat. Ook heb ik door het uitschakelen van diverse apparaten proberen het probleem te isoleren, maar ook zonder resultaat. Ik weet nu niet zo goed waar ik het in moet zoeken.

Iemand een idee waar het aan kan liggen. En of dit erg gevaarlijk is?
zou gewoon eens eneco bellen. Misschien dat er in de buurt werkzaamheden zijn? Vraag even na bij de buren of zij ook dit soort problemen constateren.

Levensgevaarlijk? Nah, zolang je niet met je vingers in het stopcontact zit is er niets aan de hand.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23

RvL

Als Eneco je leverancier is kun je hun inderdaad bellen, als je een andere leverancier hebt zou ik die bellen ;-)

Aangezien we zo niet weten waar het aan ligt, is het ook niet met zekerheid te zeggen of het gevaarlijk is, in tegenstelling tot wat To_Tall zegt. Er zijn immers meerdere soorten gevaar ;-)

Als het komt door een slecht contact ergens in je installatie (voor dan wel na de meter), dan kan dat wel degelijk leiden tot gevaarlijke situaties. Slecht contact = warmte en teveel warmte kan brand veroorzaken.

Kortom, niet op z'n beloop laten en bellen naar je leverancier/een electricien.

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 22-04-2010 15:29 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien heb je de stroom van de buren XD

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Als je dit met regelmaat hebt, of als je de klok er op gelijk kan zetten, kan je ook het volgende doen.

loop even door het huis heen en haal alle stekkers uit wandcontacten. Verder proberen ook je koel kast uit te zetten zodat deze niet ineens aan springt.
Dan doe je 1 lamp aan, iets van een gloeilamp ofzo want dat valt eerder op.
als het dan nog steeds "verminderd" kan je verwachten dat je toevoer naar je huis inzakt, mogelijk door werkzaamheden of onderhoud aan de verbindingen.
Zoals hierboven al verteld moet je dan met je leverancier bellen.

Als je het niet voor elkaar krijgt alles er uit te halen, moet je eens opletten als "grote" apparaten, zoals koelkast, ineens aanspringen. Deze kunnen er ook voor zorgen dat je een spanningval hebt, wat je dan weer kan zien inderdaad in de verlichting.

PS is jou huis een woning (rijtjeshuis) of woon je in een appartement?
Want bij een appartement kunnen het ook gewoon de buren zijn die lopen te "vervelen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Gewoon even bij de buuren navragen of zij de zelfde klachten hebben en in iedergeval je netbeheerder even bellen. Dit soort dingen hooren gewoon niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben de buren er ook last van, dan zit het waarschijnlijk in een kabel in de straat.
In ieder geval niet lang wachten met actie ondernemen. Kan zijn dat er een slechte lasdop in de installatie zit, losse draad in de meterkast oid. Als dat er is heb je een risico van oververhitting en afhankelijk van de kwaliteit van de installatie zelfs brand. Ben in het verleden wel eens uit bed gebeld voor weggesmolten lasdozen, meterkasten met schoongebrande draden. Zelf nooit meegemaakt of gezien wat wees op een beginnende brand maar is in theorie goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
In de installatie van een bedrijf heb ik iets soortgelijks meegemaakt.
Daar was de oorzaak een slechte verbinding op de Nulleider aan een schakelautomaat. (Stop)
Die was al fors weggebrand.
Als je er op tijd bij bent, is er meestal geen schade.
Toen is de schade ook alleen maar die ene automaat geweest, dus dat valt mee.
Maar het is wel heel belangrijk om het te (laten) controlleren !

Guus Assmann

Pagina: 1