Externe HD laten vallen

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 18:05
Zoals de titel al zegt, externe HD van ong 40cm hoogte van mn pc kast afgedonderd toen ie aan stond.
Huidige situatie:

Extern
- Via eSata blijft Windows7 bij splashscreen hangen. In windows aansluiten, reageert niet.
- Via usb opstarten -> Scherm blijft hangen bij bootscherm
- Via usb connecten in Win -> geluidje van nieuwe hardware aangelsoten. Verder geen nieuwe schijf gevonden. In sommige gevallen wel, maar reageert niet.

Intern
- Met booten, wordt ie gedetecteerd, duurt wel langer dan normaal.
- In bios wordt ie ook gezien en herkent.
- Windows opstarten -> blijft hangen bij splashscreen

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 22-04-2010 14:56 ]

PSN: Mondaatje

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
je kunt je externe hdd openmaken, de hdd er uit halen en deze in je pc hangen.

doet die het nog niet dan is je hdd stuk
doet die het wel, dan is de case stuk

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Jeroen V

yadda yadda yadda

Schijf weggooien en een nieuwe kopen?

Maar wat verwacht je eigenlijk precies? Dat iemand een truukje weet om hem weer te laten werken? Als hij is gevallen lijkt het me dat hij gewoon kapot is, en dat je pech hebt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

ramonlambal schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:56:
je kunt je externe hdd openmaken, de hdd er uit halen en deze in je pc hangen.

doet die het nog niet dan is je hdd stuk
doet die het wel, dan is de case stuk
Als je goed leest, heeft hij hem ook al intern aangesloten en dat werkt niet.
Jeroen V schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:56:
Schijf weggooien en een nieuwe kopen?

Maar wat verwacht je eigenlijk precies? Dat iemand een truukje weet om hem weer te laten werken? Als hij is gevallen lijkt het me dat hij gewoon kapot is, en dat je pech hebt.
Reageer dan niet als je niets nuttigs te melden hebt :Z
De TS vraagt gewoon om advies bij zijn probleem. Al heb je waarschijnlijk gelijk dat de schijf niet meer te redden is, behalve door mensen die er meer verstand van hebben (= duur)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 17:26
Ik zou zeggen start de computer op met een BootCD met ERD Commander of een andere willekeurige boot cd. De hardeschijf zou ik dan wel intern aansluiten als deze gevonden wordt in de bios.
Werkt dit ook niet, dan kan je de hardeschijf als dood beschouwen.

Succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als laatst redmiddel kun je het ding nog in de vriezer gooien, maar dat is niet meer dan een 'last resort' om er nog wat data vanaf te plukken.

Ik sluit me verder aan bij Jeroen V. Wegmikken en een nieuwe kopen en evt backup terugzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 22-04-2010 16:06 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-01 18:17
Dat hij hem wel herkent geeft nog enige hoop.
Kan je toevallig een live-CD maken van Linux oid? Daarmee booten, dus in je BIOS de instellingen veranderen en via USB of CD/DVD prioriteit 1 geven.
Probeer dat eens :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Monda, heb je de GoT search al eens geprobeerd dan was je er namelijk achter gekomen, dat in een dergelijke geval de hardeschijf over het algemeen fysiek defect is geraakt. Wanneer een hardeschijf in bedrijf is, is deze het meest kwetsbaar. Hoogst waarschijnlijk is het loopwerk defect geraakt en hebben de koppen de platters geraakt (best mogelijk dat, dat nogsteeds het geval is).

Aan de hand van wat je reeds gedaan hebt verwacht ik dat je maar op 1 manier data terug kunt krijgen en dat is de hardeschijf aanbieden aan een datarecverybedrijf, tenminste als er geen backup aanwezig is. Of zoals reeds opgemerkt is het gewoon een nieuwe kopen en backup terug plaatsen/maken.

Nogmaals dit had je met de GoT search prima kunnen terug vinden en mogelijk ook met de sticky post over datarecovery, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.