Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Hallo,

Wij hebben 2 computers (beide Windows XP sp3 prof) die aangesloten zijn aan een Sitecom wl-160 router met firmware 1.67 die weer aangesloten is aan een ubee modem van Ziggo. Beide computers hadden ook een Internet verbinding maar sinds 3 dagen heeft de ene computer met een afstand van 10 meter ongeveer van de modem vandaan geen Internet verbinding meer. Ik had daarvoor op die computer Windows 7 staan maar ik heb sinds gisteren omdat ik radeloos begon te worden maar XP weer erop geïnstalleerd zonder resultaat.

Als ik de crosscabel uit de router en weer in de router insteek dan zie ik rechtsonder in de taskbar wel dat er geprobeerd wordt om een signaal te krijgen maar dan krijg ik uiteindelijk een gele uitroepteken icoontje.

Ik denk niet dat het aan de netwerkkaart ligt, de driver daarvan zijn goed geïnstalleerd en er zijn geen interrupts. Ik heb ook de modem en de router 10 minuten uit het stopcontact gehaald en de crosscabel rechtstreeks naar de modem aangesloten zonder resultaat. (de modem is overigens vaak warm)

mac filtering staat ook niet aan (192.168.0.1) en verder is het netwerk met WPA2 beveiligd.

Zou er misschien draadbreuk onstaan zijn geweest in de crosscabel? ;(

Met vriendelijke groet en dank bij voorbaat,

The_Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Plaats om te beginnen eens een ipconfig /all van beide machines.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
[...]Als ik de crosscabel uit de router en weer in de router insteek dan zie ik rechtsonder in de taskbar wel dat er geprobeerd wordt om een signaal te krijgen maar dan krijg ik uiteindelijk een gele uitroepteken icoontje.[...]
Waarom gebruik je een crosskabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
computer 1 (die het wel doet met statische ip & google dns)

IP: 192.168.0.45
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1
DNS Servers: 8.8.8.8 & 8.8.4.4

computer 2 (die geen Internet verbinding heeft)

autoconfiguration IP: 169.254.49.154
Subnet Mask: 255.255.255.0

@JapyDooge: Ik weet niet zeker of het een crosscabel is, iedergeval werkte het eerst wel maar sinds 3 dagen heb ik geen Internet-verbinding meer op die systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Je zal even met een andere kabel moeten testen of het probleem aan de kabel of aan je systeem ligt.

Werkt het andere systeem met de draadloze verbinding ?
Heb je een andere kabel om mee te testen ?
Heb je een andere NIC om mee te testen ?
Werkt het als je een vast IP adres in stelt ?

Wat heb je eigenlijk tot nu toe zelf geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
lier schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:31:
Je zal even met een andere kabel moeten testen of het probleem aan de kabel of aan je systeem ligt.

Werkt het andere systeem met de draadloze verbinding ?
Heb je een andere kabel om mee te testen ?
Heb je een andere NIC om mee te testen ?
Werkt het als je een vast IP adres in stelt ?

Wat heb je eigenlijk tot nu toe zelf geprobeerd ?
De systemen zijn met de kabel aangesloten aan de router die weer aangesloten is aan de modem. Andere kabel moet ik even testen (zijn wel erg prijzig jammer genoeg :X) Ik heb geen andere netwerkkaart om te testen, vaste ip bedoel je daarmee dat ik bij start > network connections > lan adapter alle gegevens invul? (statische ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je 2e pc krijgt een 169.* adres... dit houdt in dat hij geen ip adres heeft gekregen. (Dit is een door windows zelf bedacht IP adres)

Zou dus eerst je connectie nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:40:
Je 2e pc krijgt een 169.* adres... dit houdt in dat hij geen ip adres heeft gekregen. (Dit is een door windows zelf bedacht IP adres)

Zou dus eerst je connectie nakijken
Wat moet ik nakijken, als ik vragen mag? :)

edit: inmiddels de netwerkdriver geupdate via een downloadlink van devicedoctor maar nog steeds geen resultaat

[ Voor 14% gewijzigd door The_Source op 22-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nou, om te beginnen, gaat er een ledje aan op de netwerkkaart als je de kabel insteekt? (En uit als je hem verwijderd) En idem op de router.
Als dat niet zo is, is waarschijnlijk je kabel rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Mijzelf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:34:
Nou, om te beginnen, gaat er een ledje aan op de netwerkkaart als je de kabel insteekt? (En uit als je hem verwijderd) En idem op de router.
Als dat niet zo is, is waarschijnlijk je kabel rot.
Bij de netwerkkaart moet ik de kabel heel precies insteken om een groen ledje te zien, Bij de router zitten er geen ledjes standaard. Als ik bijvoorbeeld van de router de stroom afhaal voor 10 seconden en ik kijk naar mijn netwerkkaart dan is het ledje uit en moet ik het weer handmatig juist de kabel weer insteken om een groen ledje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Iedereen bedankt, het is opgelost er moest een kabel vervangen worden. :$
Pagina: 1