Digitale Audio via Z-5500 met Prelude

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Hallo Medetweakers,

Ik heb nu al een tijd de logitech Z-5500 audioset, en heb zojuist een auzentech X-fi Prelude 7.1 aangeschaft.
Verder ben ik aardig een leek op audio gebied.

De laatste tijd ben ik aardig aan het spelen geweest met het K-lite codec pack(AC3 filter) en begin nu wat meer over audio te leren en begrijpen. Nu ben ik vaak met digitale audio bezig(films met DTS en DD digital) en had ik tevens op mijn vorige installatie van Win 7 het voor elkaar gekregen om AL mijn audiobestanden digitaal via SPDIF naar mijn Z-5500 te zenden met de Prelude. Op de Pod verscheen dan het volgende DD Digital.

Dit vond ik erg goed klinken, t.o.z. van normaal PCM met de ingebouwde modussen van de Z-5500(Prologic 2 movie en music, stereo en stereo X2).

Op dit moment krijg ik het alleen voor elkaar om flac-bestanden in deze optie te krijgen. De rest wordt dus zoals bovenstaande doorgegeven. Ik zie ook geen ac3-filter als ik .mp3's bijvoorbeeld afspeel, ac3-filter start wel op als ik .flac bestanden afspeel.

Ik heb de volgende punten aangevinkt:
AC3 filter SPDIF tab: DTS - AC3 - MPEG Audio | Use SPDIF, Detect SPDIF stream in PCM-data, Use AC3-encoder, do not encode stereo, 640 bits, Check input format support

AC3 Filter main tab: 5.1 surround, Rate 48000, format 24 bits.

In windows geluid via SPDIF, 48khz en 44.1 khz + Dolby Digital, DTS en WMA audio aangevinkt Geavanceerd 24 bits 48000 input 2 kanaals. (kan niet anders in Win 7 Ultimate)

Nu is dus mijn vraag, weet iemand wat ik vergeten ben om er weer voor te zorgen dat ik mijn MP3's en andere audiobestanden in de DD Digital optie kan afspelen.

Alvast hartelijk bedankt!

Edit:

Na verder testen heb ik gezien dat ik alle opties kan uitvinken met uitzondering van Use AC3 encoder en dat de rate op 48000 moet staan. Dan zet hij nog steeds .flac bestanden om in de DD-digital modus. Ik heb zo het idee dat ac3-filter automatisch moet opstarten bij het afspelen van mp3's. Dit gebeurd wel bij .flac bestanden. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

[ Voor 13% gewijzigd door I_Guardian_I op 26-04-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
waarom niet 96/24 bit? en heb jij problemen met de uitvoer van korte geluidsfragmenten? ik mis de eerste .900 sec. erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
al geprobeert om aan te klikken,, Encode stereo i.p.v. Not Encode stereo.

mischien heeft het daar mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
Laat ik het zo zeggen tennisbal, ik heb er nog niet zo veel verstand van. Ik had exact hetzelfde probleem als jij met mijn vorige installatie. Inderdaad de eerste seconde viel steeds weg. Echter ben ik al blij als ik deze optie weer inschakelt krijg i.v.m. het beter klinken en betere geluidsverdeling over de speakers. Ik zie ook geen ac3-filter als ik .mp3's bijvoorbeeld afspeel, ac3-filter start wel op als ik .flac bestanden afspeel. Ik denk dat het hem daar in zit maar hoe krijg ik dat voor elkaar.... Hoe krijg je dan 96/24 bit? Dit klinkt weer beter neem ik aan?

[ Voor 19% gewijzigd door I_Guardian_I op 26-04-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
ja duifi dat heb ik al geprobeerd, maar bedankt voor je reactie!